Martin G skrev:sniper skrev:Okay, synes bare det er meget lavt.. :roll:
Hehe, nej du har ret i at ikke ret mange piger træner squat osv. og det er flot.. Men mener nu stadig det er et tøseprogram :wink: Det jeg mener er at 3 øvelser plus en mave og så greb er et fesent program uanset om det er de "rigtige" øvelser.. :wink: Ved godt flere fyre herinde vil føle sig trådt over tæerne over den bemærkning da det også betyder at deres program er fesent, men det er nu engang min holdning.. :D Et godt FB består af minimum to øvelser til hver muskelgruppe, hvor en øvelse self. godt kan ramme flere muskelgrupper..
Men held og lykke med det da, altid rart med nogle damer som interesserer sig for træning og ikke kun render rundt med hoved under armen i centrene.. :wink:
KLAPHAT..
Der er ingen der siger, at der skal være to øvelser for hver muskelgruppe i et fullbodyprogram, det er noget af det latterligste jeg længe har set nogen skrive. Har du jord i hovedet?
Et fullbody kan sagtens bestå af en stor flerledsøvelse til benene, en stor flerledsøvelse til ryggen og en stor flerledsøvelse til fronten.
Det handler om volumen, frekvens, intensitet og progression. Så vidt jeg ved, så er smolov bænk f.eks. baseret KUN på bænkpres som eneste skubbeøvelse overhovedet, og det er noget der gi'r solid masse og en ENORM styrkefremgang på kort tid.
Så synes ærligtalt du skal se at studere tingene liiiiidt bedre inden du håner folks valg af program uden at ARGUMENTERE FOR DINE HOLDNINGER. P.s. "Fesent i mine øjne" holder ikke!
Det handler alt sammen om udgangspunktet og situationen, og det taget i betragtning er det i denne sammenhæng helt fint, især hvis der er tale om en kvinde.
Ville dog tilføje et extra sæt i hver øvelse, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor erfaren tøsen her er, så kan være der ikke er brug for det endnu.
Og ja, bli'r harm over sådan en udtalelse, når du ved den støder nogen, og du så ikke engang har givet dig tid til at ARGUMENTERE og RETFÆRDIGØRE dine holdninger - hvis dette var sket, havde jeg ikke reageret på denne måde.
Det blir kort da jeg ikke har sindsygt meget tid pt..
Nå du føler dig nok truffet.. :D Jeg håner på ingen måde, det er i alt fald ikke ment sådan. Jamen jeg vil da glædeligt debattere træning med dig for tror jeg kender trænings-teori en del bedre end dig, men det skal ikke ske i en andens log. Vil dog lige skrive et comeback til den der og derefter så lav et topic så er jeg frisk..
Der er ingen der siger, at der skal være to øvelser for hver muskelgruppe i et fullbodyprogram, det er noget af det latterligste jeg længe har set nogen skrive. Har du jord i hovedet?
Et fullbody kan sagtens bestå af en stor flerledsøvelse til benene, en stor flerledsøvelse til ryggen og en stor flerledsøvelse til fronten.
Nej, det er der så vidt ikke men med en set/rep-combo på 3x10, så skal der flere øvelser ind for at udnytte kroppens resourser til fulde.. Om jeg har jord i hoved, hmm. neej det tror jeg ikke, og hold venligst sådanne vattede sætninger uden for en debat, det hører ingen steder hjemme.. =D>
I de fleste tilfælde så nej ikke et godt program. Hvis vi snakker et george turner agtigt, en 10x10 set/rep combo, så ja vil workloaden blive for stor.. Derudover er du klar over hvor mange små muskelgrupper en stor består af. Du vil på ingen måde kunne ramme fornuftigt ved én øvelse pånær det er en enkelt cyklus du kører, så kan der argumenteres for.
Det handler om volumen, frekvens, intensitet og progression. Så vidt jeg ved, så er smolov bænk f.eks. baseret KUN på bænkpres som eneste skubbeøvelse overhovedet, og det er noget der gi'r solid masse og en ENORM styrkefremgang på kort tid.
Hehe, det er såmænd korrekt nok, men igen ved en 3x10 vil du ikke opnå stor nok workload til at det udmatter én muskelgruppe til fulde. Det er også her du finder forskellen på smolov og 3x10, da frekvensen er højere, 4 pr. uge, og antallet af set også er højere i de 3 uger det strækker sig over.. Derudovver er smolov også primært en styrkecyklus på 3 uger, hvis du kan se forskellen... Solid masse, kan nok diskuteres, men styrkemæssigt er det fint ja.
Det handler alt sammen om udgangspunktet og situationen, og det taget i betragtning er det i denne sammenhæng helt fint, især hvis der er tale om en kvinde.
Ville dog tilføje et extra sæt i hver øvelse, men nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor erfaren tøsen her er, så kan være der ikke er brug for det endnu.
Self. gør det det men hvorfor skriver du at det gør en forskel at det er en kvinde..?! Det ændre da intet, synes du de er svagere end os udholdenhedsmæssigt, CNS eller hvad siden den kommentar..? Desuden har hun skrevet at hun har trænet 19mdr., så vidt jeg husker, og der snakker vi okay træningserfaring..
Og ja, bli'r harm over sådan en udtalelse, når du ved den støder nogen, og du så ikke engang har givet dig tid til at ARGUMENTERE og RETFÆRDIGØRE dine holdninger - hvis dette var sket, havde jeg ikke reageret på denne måde.
Det var ikke for at støde nogen, selvom jeg self. godt ved flere vil være uenige i det synspunkt.. Men som sagt er jeg villig til at forfølge denne debat hvis du lyster, så vi kan få belyst en masse teoretisk og måske udvide vores viden endnu mere end den er..

Det skal dog ikke ske i en andens log, det er ikke fair...