Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
frede000 skrev:Så skal man ikke bruge belastning ved chrunches på en swissball?

Biiver skrev:frede000 skrev:Så skal man ikke bruge belastning ved chrunches på en swissball?
Det kommer jo an på hvor stærke dine mavemuskler er. Hvis de ikke er så stærke, så kan det være kropsvægten er belastning nok og hvis de er meget stærke kræver de selvfølgeligt ekstra vægt.

frede000 skrev:Biiver skrev:frede000 skrev:Så skal man ikke bruge belastning ved chrunches på en swissball?
Det kommer jo an på hvor stærke dine mavemuskler er. Hvis de ikke er så stærke, så kan det være kropsvægten er belastning nok og hvis de er meget stærke kræver de selvfølgeligt ekstra vægt.
Jeg prøvede en øvelse forleden, som gik ud på, at man skulle holde ben og overkrop hævet fra gulvet så lang tid man kunne (uden hjælp fra hænder), damn den er grum til sidst. Jeg holdte lidt over et minut, så vil mene mine abs er stærke nok.

IronMan skrev:frede000 skrev:Biiver skrev:frede000 skrev:Så skal man ikke bruge belastning ved chrunches på en swissball?
Jeg prøvede en øvelse forleden, som gik ud på, at man skulle holde ben og overkrop hævet fra gulvet så lang tid man kunne (uden hjælp fra hænder), damn den er grum til sidst. Jeg holdte lidt over et minut, så vil mene mine abs er stærke nok.
Den øvelse kan du ikke måle din styrke udfra, da den er statisk, dvs. der er ingen kontraktion i dine muskler. Det vil IKKE få dine muskler til at vokse. Styrke er defineret som den maximale vægt man kan løfte éen gang, IRM.
De fleste mennesker kan lave flere end 12-15 crunches i streg. Hvis du kan det, skal der mere vægt på.

JumpJump! skrev:IronMan skrev:frede000 skrev:Biiver skrev:frede000 skrev:Så skal man ikke bruge belastning ved chrunches på en swissball?
Den øvelse kan du ikke måle din styrke udfra, da den er statisk, dvs. der er ingen kontraktion i dine muskler. Det vil IKKE få dine muskler til at vokse. Styrke er defineret som den maximale vægt man kan løfte éen gang, IRM.
De fleste mennesker kan lave flere end 12-15 crunches i streg. Hvis du kan det, skal der mere vægt på.
Hvad er crunches egentlig? Det er vel ikke helt det samme som mavebøjninger, vel? For så håber jeg da ikke at nogle mennesker kun kan lave 12-15.

sniper skrev:JumpJump! skrev:IronMan skrev:frede000 skrev:Biiver skrev:frede000 skrev:Så skal man ikke bruge belastning ved chrunches på en swissball?
Hvad er crunches egentlig? Det er vel ikke helt det samme som mavebøjninger, vel? For så håber jeg da ikke at nogle mennesker kun kan lave 12-15.
Jo præcis.. Og folk med forstand på træning laver ikke 50+ men derimod med vægte op til max 15..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster