Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Wolfpumper skrev:Det er en lille tanke som jeg gjorde mig i biologiundervisningen i dag.
Teorien er at ved at indtage en stor mængde cola (0,5 – 1,5 liter) over meget kort tid får insulinproduktionen til at stige voldsomt pga. alle kulhydraterne. Da insulin er et hormon kan der vel være noget om det… Jeg ved dog intet om mængden af den insulin som bliver lavet og om det overhovedet er nok til at være gavnligt som væksthormon.
Der er selvfølgelig det problem at når insulinen stiger så falder blodsukkeret voldsomt og man bliver sulten. Desuden får man da sikkert sukkershock.
Jeg har ikke testet det og det har jeg heller ikke lyst til. Jeg er imod brug af væksthormoner. Jeg tænker også at det sikkert bliver meget dyrt i længden – og usundt – med at det cola. Men er der nogen gode fysiologer her på sitet som kan be- eller afkræfte teorien?

jon pall skrev:Wolfpumper skrev:Det er en lille tanke som jeg gjorde mig i biologiundervisningen i dag.
Teorien er at ved at indtage en stor mængde cola (0,5 – 1,5 liter) over meget kort tid får insulinproduktionen til at stige voldsomt pga. alle kulhydraterne. Da insulin er et hormon kan der vel være noget om det… Jeg ved dog intet om mængden af den insulin som bliver lavet og om det overhovedet er nok til at være gavnligt som væksthormon.
Der er selvfølgelig det problem at når insulinen stiger så falder blodsukkeret voldsomt og man bliver sulten. Desuden får man da sikkert sukkershock.
Jeg har ikke testet det og det har jeg heller ikke lyst til. Jeg er imod brug af væksthormoner. Jeg tænker også at det sikkert bliver meget dyrt i længden – og usundt – med at det cola. Men er der nogen gode fysiologer her på sitet som kan be- eller afkræfte teorien?
hehe det er sukker der er skyld i insulinspringet og det er det der gir type 2 diabetes. ik noget du skal stræbe efterstablit blodsukker er meget sundere.

jon pall skrev:jon pall skrev:Wolfpumper skrev:Det er en lille tanke som jeg gjorde mig i biologiundervisningen i dag.
hehe det er sukker der er skyld i insulinspringet og det er det der gir type 2 diabetes. ik noget du skal stræbe efterstablit blodsukker er meget sundere.
edit og lige som det hurtigt stiger med sukker ligeledes daler det os hurtigt, det er ik godt for din insulinfølsomhed og alle de sivngniger gir dig sukkersyge og nej det er ik vejen til en stor krop

BåB skrev:jon pall skrev:jon pall skrev:Wolfpumper skrev:Det er en lille tanke som jeg gjorde mig i biologiundervisningen i dag.
edit og lige som det hurtigt stiger med sukker ligeledes daler det os hurtigt, det er ik godt for din insulinfølsomhed og alle de sivngniger gir dig sukkersyge og nej det er ik vejen til en stor krop
Øger risikoen for sukkersyge ;)
bare så ingen misforstår det

Ole G Larsen skrev:Jeg forstår slet ikke din tanke. Hvordan vil du bruge insulinen som væksthormon?
Når du indtager kulhydrater stiger dit blodsukker. Når dit blodsukker stiger frigives der insulin så cellerne kan optage glukosen og dermed sænke blodsukkeret igen. Hvordan er det lige, at du vil benytte insulinet som væksthormon?

A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

jon pall skrev:Ole G Larsen skrev:Jeg forstår slet ikke din tanke. Hvordan vil du bruge insulinen som væksthormon?
Når du indtager kulhydrater stiger dit blodsukker. Når dit blodsukker stiger frigives der insulin så cellerne kan optage glukosen og dermed sænke blodsukkeret igen. Hvordan er det lige, at du vil benytte insulinet som væksthormon?
insulin er det nok mest potente hormon. hvis det blir brugt rigtigt. men os et af de farligere. dog skal det injekteres. men self kan man os drage fordele af at peeke sit eget narturlige insulin på de rigtige tidspunker

Ole G Larsen skrev:Forklar mig, hvordan du vil udnytte det ved at indtage en stor mængde kulhydrater så?
Insulinet bliver frigivet for at regulere blodsukkerniveauet. Du optager hermed flere kulhydrater ved at indtage flere kulhydrater, det ved enhver jo. Men mener i så, at man blot kan indtage en masse kulhydrater og derved blive større? Kan slet ikke se sammenhængen..

jon pall skrev:Ole G Larsen skrev:Forklar mig, hvordan du vil udnytte det ved at indtage en stor mængde kulhydrater så?
Insulinet bliver frigivet for at regulere blodsukkerniveauet. Du optager hermed flere kulhydrater ved at indtage flere kulhydrater, det ved enhver jo. Men mener i så, at man blot kan indtage en masse kulhydrater og derved blive større? Kan slet ikke se sammenhængen..
hvis nogen gør noget for at forhøje sin egen test produktion naturligt. har man så heller ik gavn af det nu![]()
eller er det bare fordi du ik ved hvor kræftigt insulin er? og de fleste bodybuildere tager det med HGH og roids.

Ole G Larsen skrev:jon pall skrev:Ole G Larsen skrev:Forklar mig, hvordan du vil udnytte det ved at indtage en stor mængde kulhydrater så?
hvis nogen gør noget for at forhøje sin egen test produktion naturligt. har man så heller ik gavn af det nu![]()
eller er det bare fordi du ik ved hvor kræftigt insulin er? og de fleste bodybuildere tager det med HGH og roids.
Både testosteron og insulin er jo anabole hormoner, og det er klart jo større koncentrationen af disse to hormoner i blodet er jo bedre er mulighederne for at opbygge muskler. Men hvis man drikker 1 liter cola vil du jo have enormt meget energi, og du vil nok næppe få brugt det hele og dermed tage fedt på også, det er jo langt fra optimalt bare at hæve sit insulin niveau på den måde.
Men som du siger kan man altså blive stor og stærk ved at spise en snes roulader om dagen?
Ved du ikke, at der er stor forskel på at injecte hormoner og at producere dem naturligt i kroppen?

Desuden får man da sikkert sukkershock

JensL skrev:Desuden får man da sikkert sukkershock
Mener du...
?

jon pall skrev:JensL skrev:Desuden får man da sikkert sukkershock
Mener du...
?
typisk at når der gode spørgsmål skal folk ødelægge det med billeder. jeg synes det er cool drengen intersere sig for hvad der sker i kroppen når man fx drikker cola og om hvor hvidt det kunne bruges som "doping"

hjarsoe skrev:jon pall skrev:JensL skrev:Desuden får man da sikkert sukkershock
Mener du...
?
typisk at når der gode spørgsmål skal folk ødelægge det med billeder. jeg synes det er cool drengen intersere sig for hvad der sker i kroppen når man fx drikker cola og om hvor hvidt det kunne bruges som "doping"
- Kunne ikke dy mig.

JensL skrev:Desuden får man da sikkert sukkershock
Mener du...
?
men jo de var i mine tanker da jeg skrev det ;)
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster