Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Creatin

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Er der nogen der har styr på Creatin indtagelse, mit spørgsmål er : Skal man tage Creatin før eller efter træning, hvad er bedst? , jeg tager Creatin efter træningen, hvilket jeg syns virker meget godt, men så begynder smerterne og det virker som om restitutionen ikke helt stemmer, da jeg ikke kan se det helt store resultat på kroppen, har det noget at gøre med tålmodighed og om jeg er på den rette vej, mht. indtage Creatin efter træning? eller skal jeg indtage det '' før og efter ''træning? , på pakken står der to ske creatin pr. dag, så tænker jeg okey det nok det bedste at gøre, men som sagt syns jeg ikke det virker 100% , vil det hjælpe hvis jeg tog noget andet ''Ved siden af Creatinen'' ? noget mere effektivt der tog alt smerten og restitueret bedre?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

SONNE IS SHINING AND SO ARE YOU
Brugeravatar

Reputation point: 395

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 157.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 227.50

Logbog: Vis logbog

Den korte version: Tag 5 gram kreatin hver dag - gerne efter træning da kroppen er muligvis mere modtagelig.

http://www.fitness-institute.dk/poditemid/10096/title/St%C3%B8rre_muskler_med_kreatin
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Jamen jeg tager i forvejen 2 ske, altså 5 gram. meeeen jeg syns ikke det hjælper ret meget, det er som om der skal noget andet til, før musklerne kan restiturere endnu bedre og på en usmertende måde, altså jeg vil ha den på en måde tager alt smerte/ømhed så jeg ikke skal gå prale over det og pjække fra træningen. Det er en ret dårlig system/program hvis du forstår...

Tror du/i at Protein vil hjælpe lidt på energien og styrken? altså sammentidigt med man indtager Creatinen? , jeg synes slet ikke Creatinen hjælper nok ''alene'..

Styrkeliste

rocky rock skrev:Jamen jeg tager i forvejen 2 ske, altså 5 gram. meeeen jeg syns ikke det hjælper ret meget, det er som om der skal noget andet til, før musklerne kan restiturere endnu bedre og på en usmertende måde, altså jeg vil ha den på en måde tager alt smerte/ømhed så jeg ikke skal gå prale over det og pjække fra træningen. Det er en ret dårlig system/program hvis du forstår...

Tror du/i at Protein vil hjælpe lidt på energien og styrken? altså sammentidigt med man indtager Creatinen? , jeg synes slet ikke Creatinen hjælper nok ''alene'..

Nu ved jeg ikke lige hvordan du tror kreatin fungerer, men det er ikke noget der på magisk vis sørger for at dine muskler er restitueret på 2 timer, føler ingen ømhed og bare er klar til at give den gas med de samme muskelgrupper til hvert træningspas.

Hvilket træningsprogram følger du? Det lyder underligt at du skal ''pjække'' fra træning fordi du er øm. Måske kan det være du træner de samme muskelgrupper alt for meget og alt for tæt op af hinanden.

Og lige til sidst, det med at være øm er helt normalt, især hvis du laver forskellige øvelser hver gang. Det kan dog også være at du overtræner. Derfor syntes jeg det ville være god idé hvis du skrev hvilket træningsprogram du følgte.

Thomz1 skrev:
rocky rock skrev:Jamen jeg tager i forvejen 2 ske, altså 5 gram. meeeen jeg syns ikke det hjælper ret meget, det er som om der skal noget andet til, før musklerne kan restiturere endnu bedre og på en usmertende måde, altså jeg vil ha den på en måde tager alt smerte/ømhed så jeg ikke skal gå prale over det og pjække fra træningen. Det er en ret dårlig system/program hvis du forstår...

Nu ved jeg ikke lige hvordan du tror kreatin fungerer, men det er ikke noget der på magisk vis sørger for at dine muskler er restitueret på 2 timer, føler ingen ømhed og bare er klar til at give den gas med de samme muskelgrupper til hvert træningspas.

Hvilket træningsprogram følger du? Det lyder underligt at du skal ''pjække'' fra træning fordi du er øm. Måske kan det være du træner de samme muskelgrupper alt for meget og alt for tæt op af hinanden.

Og lige til sidst, det med at være øm er helt normalt, især hvis du laver forskellige øvelser hver gang. Det kan dog også være at du overtræner. Derfor syntes jeg det ville være god idé hvis du skrev hvilket træningsprogram du følgte.

Jeg har ikke et specifikt program, men jeg har de sidste måneder, kørt dette program: Kondition i 5-10 min, derefter , rygtræning 2 sæt x 10/20 reps, lægtræning altså ved benene træner jeg 2 el. 3 sæt x 50 reps. , lægtræning ved låret træner jeg 2-3 sæt x 20 reps. og så træner jeg maven 3-4 sæt x 50 reps. / og så træner jeg bænkpress 1-2 gange om ugen eller hver anden uge og stadig 2 sæt x 4-6 reps for hvergang. biceps og triceps dem træner jeg ofte herhjemme hvor jeg har en 30 kg.'s håndvægt.

Styrkeliste

rocky rock skrev:
Thomz1 skrev:

Jeg har ikke et specifikt program, men jeg har de sidste måneder, kørt dette program: Kondition i 5-10 min, derefter , rygtræning 2 sæt x 10/20 reps, lægtræning altså ved benene træner jeg 2 el. 3 sæt x 50 reps. , lægtræning ved låret træner jeg 2-3 sæt x 20 reps. og så træner jeg maven 3-4 sæt x 50 reps. / og så træner jeg bænkpress 1-2 gange om ugen eller hver anden uge og stadig 2 sæt x 4-6 reps for hvergang. biceps og triceps dem træner jeg ofte herhjemme hvor jeg har en 30 kg.'s håndvægt.

Find et ordentligt program, fx. her på sitet i artikelarkivet.

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 210.00

voimakas skrev:
rocky rock skrev:
Thomz1 skrev:

Find et ordentligt program, fx. her på sitet i artikelarkivet.

Aaargh jeg har det sgu fint med mit program, jeg mangler dog at skrue op for niveauet, så det er slet ikke mit program jeg er utilfreds med skal det lige understreges...

Styrkeliste

Det lyder som et meget underligt og indviklet og ikke optimalt træningsprogram du har dig der. Jeg ville helt klart anbefale dig at finde et der er lavet i forvejen. Mange af de programmer du kan finde fx her på siden er lavet af folk som ved hvad de snakker om, og som har lagt mange timer i optimere programmet så man får mest ud af det. Fred mere med hvis du gerne vil køre dit eget program, men jeg tror du ville få langt mere ud af at følge et vel lavet program.

Nu ved jeg ikke lige hvad din træningserfaring er, men et program som Back 2 Basics kunne være en god start.

Udover et ordenligt træningsprogram, så skal du selvfølgelig også have styr på kosten, som er altafgørende.

Edit: Det kan sagtens være dit nuværende program der gør at du enten overtræner eller overlapper, osv. Som kan medføre at du bliver meget øm, og ikke har lyst til at træne.

Du skal huske at kreatin har en meget lille virkning.. Tror du har alt for høje forventninger til det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Thomz1 skrev:Det lyder som et meget underligt og indviklet og ikke optimalt træningsprogram du har dig der. Jeg ville helt klart anbefale dig at finde et der er lavet i forvejen. Mange af de programmer du kan finde fx her på siden er lavet af folk som ved hvad de snakker om, og som har lagt mange timer i optimere programmet så man får mest ud af det. Fred mere med hvis du gerne vil køre dit eget program, men jeg tror du ville få langt mere ud af at følge et vel lavet program.

Nu ved jeg ikke lige hvad din træningserfaring er, men et program som Back 2 Basics kunne være en god start.

Udover et ordenligt træningsprogram, så skal du selvfølgelig også have styr på kosten, som er altafgørende.

Edit: Det kan sagtens være dit nuværende program der gør at du enten overtræner eller overlapper, osv. Som kan medføre at du bliver meget øm, og ikke har lyst til at træne.

Ja du har sikkert ret... Jeg tror hellere jeg må skaffe mig et bedre program, altså et program med flere sæt og reps, så jeg kan træne mer' end 1 time, altså lige pt. kan jeg ikke træne mere end 1 time, sikkert pga. den høje træningsprogram.. Jeg er dog tilfreds med mit program, men jeg synes bare der mangler et eller andet som kan gøre det lidt mere spændende og så jeg kan få overskud til at træne hver anden dag... Der er bare nogle uger som slet ikke kører som det skal, og det skyldes måske den manglende Energy, som jeg ellers finder i protein/kød'arter osv. men det er sgu ikke nok. Der er som sagt et eller andet der mangler til min træning.

Styrkeliste

rocky rock skrev:
Thomz1 skrev:Det lyder som et meget underligt og indviklet og ikke optimalt træningsprogram du har dig der. Jeg ville helt klart anbefale dig at finde et der er lavet i forvejen. Mange af de programmer du kan finde fx her på siden er lavet af folk som ved hvad de snakker om, og som har lagt mange timer i optimere programmet så man får mest ud af det. Fred mere med hvis du gerne vil køre dit eget program, men jeg tror du ville få langt mere ud af at følge et vel lavet program.

Ja du har sikkert ret... Jeg tror hellere jeg må skaffe mig et bedre program, altså et program med flere sæt og reps, så jeg kan træne mer' end 1 time, altså lige pt. kan jeg ikke træne mere end 1 time, sikkert pga. den høje træningsprogram.. Jeg er dog tilfreds med mit program, men jeg synes bare der mangler et eller andet som kan gøre det lidt mere spændende og så jeg kan få overskud til at træne hver anden dag... Der er bare nogle uger som slet ikke kører som det skal, og det skyldes måske den manglende Energy, som jeg ellers finder i protein/kød'arter osv. men det er sgu ikke nok. Der er som sagt et eller andet der mangler til min træning.

Altså du skal selvfølgelig først og fremmest have styr på kosten og få nok at spise, det giver energi :)

Det er ikke sådan du behøver at køre 75 sets med 50 reps eller noget, du behøves heller ikke træne i timevis om dagen. Som sagt, så kunne du jo prøve at tage et kig på Back 2 Basics og se om det er noget for dig(Bare google Back 2 Basics). Og hvis der er nogle øvelser du ikke bryder dig om, så kan du jo bare erstatte dem med andre øvelser der træner det samme, som du bryder dig mere om.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster