Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Creatine Ethyl Ester HCL

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har i prøvet det? Hvad synes i om smagen?

Har overvejet at købe det, da det skulle være bedre end almindeligt Creatine Monohydrate - men er blevet advaret mht. smagen efter sigende skulle være rigtig styg. Det siges at det smager af en blanding mellem utrolig koncentreret citronsaft og batterisyre :shock:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 8.00
- Squat: 8.00
- Dødløft: 8.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ajn3b skrev:Har i prøvet det? Hvad synes i om smagen?

Har overvejet at købe det, da det skulle være bedre end almindeligt Creatine Monohydrate - men er blevet advaret mht. smagen efter sigende skulle være rigtig styg. Det siges at det smager af en blanding mellem utrolig koncentreret citronsaft og batterisyre :shock:

Hvis det smager sådan har du virkelig så lyst til at smide det i sækken? God fornøjelse...
Hvis du søger under det navn popper der også en artikel op som siger at det offentlige undersøgelse af den viste at den ikke har nogen bedre effekt end monohydrate...

Geografisk sted: København

Kostplan: Vis kostplan

Jeg har testet det. Hvor alm kreatin er duft og smagsløst, så er Creatine Ethyl Ester ABSOLUT ikke duft og smagsløst. Din beskrivelse er faktisk meget god. Det dufter ekstremt kemisk, kradser i næsen og er virkeligt bittert.
Hvis virkningen så bare var fantastisk, så kunne man nok se bort fra dette, men alle de nyeste undersøgelser jeg har læst, tyder på at det er virkningsløst i forhold til alm kreatin. Det skulle være nemmere optageligt og dermed være en slags super kreatin, men de undersøgelser jeg har set, tyder på at det bliver nedbrudt utroligt hurtigt i kroppen inden det når at have nogen som helst virkning.

Kan ikke lige finde de artikler jeg læste, men de var i hvert fald overbevisende nok til at jeg droppede det, smed det ud og gik tilbage til alm kreatin.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Fejer skrev:Hvis det smager sådan har du virkelig så lyst til at smide det i sækken? God fornøjelse...
Hvis du søger under det navn popper der også en artikel op som siger at det offentlige undersøgelse af den viste at den ikke har nogen bedre effekt end monohydrate...

Hvis det virker, så ja. Ellers kan man altid selv proppe det i softgel piller.
Der er så mange forskellige undersøgelser som siger det ene og det andet, i sidste ende må kan man jo enten selv prøve det og se om det virker eller ej - eller undersøge hvorvidt andre folk har gode erfaringer med det.

EDIT:
Mussetrussen skrev:Jeg har testet det. Hvor alm kreatin er duft og smagsløst, så er Creatine Ethyl Ester ABSOLUT ikke duft og smagsløst. Din beskrivelse er faktisk meget god. Det dufter ekstremt kemisk, kradser i næsen og er virkeligt bittert.
Hvis virkningen så bare var fantastisk, så kunne man nok se bort fra dette, men alle de nyeste undersøgelser jeg har læst, tyder på at det er virkningsløst i forhold til alm kreatin. Det skulle være nemmere optageligt og dermed være en slags super kreatin, men de undersøgelser jeg har set, tyder på at det bliver nedbrudt utroligt hurtigt i kroppen inden det når at have nogen som helst virkning.

Kan ikke lige finde de artikler jeg læste, men de var i hvert fald overbevisende nok til at jeg droppede det, smed det ud og gik tilbage til alm kreatin.

I see..
Men det jeg ser som et stort plus ved CEE, er at der ikke forekommer væskeophobning i kroppen, som ved almindeligt kreatin monohydrat.
Nu ved jeg ikke om du er en af dem som har en tendens til at ophobe væske i kroppen ved kreatin-brug, men havde det nogen som helst mærkbar effekt mht. væskeophobning i kroppen? Det er der jo mange som døjer med, og det kunne være fedt at kunne slippe for det ved brug af CEE.
Sidst rettet af Benni 14. maj 2010, 15:26, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Styrkeliste

Brugeravatar

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19524547

Kode: Vælg alt
This study indicates that the half-life of CEE in blood is on the order of one minute, suggesting that CEE may hydrolyze too quickly to reach muscle cells in its ester form.

og:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19228401

Kode: Vælg alt
In conclusion, when compared to creatine monohydrate, creatine ethyl ester was not as effective at increasing serum and muscle creatine levels or in improving body composition, muscle mass, strength, and power. Therefore, the improvements in these variables can most likely be attributed to the training protocol itself, rather than the supplementation regimen.
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Væskeretentioen i musklerne vil i sig selv være en god ting for næringsoptag og måske også hypertrofi. Derfor er almindelig kreatin at foretrække.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Så konkluderende ifht spørgsmålet kan vi konstatere at du med alm kreatin får noget der er smagsneutralt, virker og er billigt. I forhold til CEE som er dyrere, smager af et kemilaboratorium og er stort set uden effekt. Valget er ikke så svært.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Yeah, that sums it up, Musse.

Så tak for jeres input :wink: tror bare jeg holder mig til monohydrat :)

En helt anden ting... nogen som ved hvorfor der er kreatin ethyl ester i det nyeste n.o. explode i stedet for monohydrat som de brugte i deres ældre versioner? Der må vel være en grund til det blev skiftet ud?
Brugeravatar

Styrkeliste

Ajn3b skrev:Yeah, that sums it up, Musse.

Så tak for jeres input :wink: tror bare jeg holder mig til monohydrat :)

En helt anden ting... nogen som ved hvorfor der er kreatin ethyl ester i det nyeste n.o. explode i stedet for monohydrat som de brugte i deres ældre versioner? Der må vel være en grund til det blev skiftet ud?

Fordi fremstiling af kosttilskud, specielt de amerikanske, kun sekundært handler om virkning. Hvis det er mere 'hipt' at anvende kreatin ethyl kontra monohydrat, og man derved kan få en højere pris for sit produkt så er det det man putter i.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online