Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1322
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1320

Følg bodybuilding.dk på

Crosstraining og protein.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej
Jeg har her på det seneste besluttet at jeg ville smide noget af alt mit fedt, så jeg har bl.a. lagt min kost totalt om. ud over det er jeg også begyndt at tage 25 minutter på en såkaldt "crosstrainer", hver dag efter min styrketræning for at forbrænde de ekstra kalorier.
Jeg har været vandt til at tage proteinpulver efter træning, og gør det fortsat.
Jeg blev bare i tvivl om hvornår jeg egentlig skulle tage det. Jeg har altid fået at vide, at man skulle tage det inden for en halv time efter træning, for at få den optimale effekt.
Nu her efter jeg er begyndt at tage de 25 minutter hver dag, har jeg hørt delte meninger om hvornår jeg skulle indtage proteiner.
En sagde at jeg skulle tage dem før mine 25 minutter, for at få proteinerne ind i kroppen hurtigt nok, hvorefter en anden så har fortalt mig at jeg skal gøre det efter, for ikke at forbrænde proteinerne mens jeg kører løs på crosstrainerren.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre jeres mening, så please kom med nogle råd! :D
Kæmp til det sidste.
Så længe du ikke dør, bliver du kun stærkere!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

obvious troll is...
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du er i stand til at indtage proteinet lige efter træning så gør du bare det. Men om det lige er 25 minutter, 35 minutter eller 1 time efter skal du ikke ligge så meget i. Det vigtigste er bare at du for noget at spise efter træningen.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Ok mange tak :)
det vil altså sige at jeg ikke forbrænder proteinerne bagefter?
dumt spørgsmål.. maybe? Men vil gerne være helt sikker.
Kæmp til det sidste.

Numteres skrev:Hej
Jeg har her på det seneste besluttet at jeg ville smide noget af alt mit fedt, så jeg har bl.a. lagt min kost totalt om. ud over det er jeg også begyndt at tage 25 minutter på en såkaldt "crosstrainer", hver dag efter min styrketræning for at forbrænde de ekstra kalorier.
Jeg har været vandt til at tage proteinpulver efter træning, og gør det fortsat.
Jeg blev bare i tvivl om hvornår jeg egentlig skulle tage det. Jeg har altid fået at vide, at man skulle tage det inden for en halv time efter træning, for at få den optimale effekt.
Nu her efter jeg er begyndt at tage de 25 minutter hver dag, har jeg hørt delte meninger om hvornår jeg skulle indtage proteiner.
En sagde at jeg skulle tage dem før mine 25 minutter, for at få proteinerne ind i kroppen hurtigt nok, hvorefter en anden så har fortalt mig at jeg skal gøre det efter, for ikke at forbrænde proteinerne mens jeg kører løs på crosstrainerren.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre jeres mening, så please kom med nogle råd! :D

Rådet er at du skal stoppe med at lytte til random bozos i dit center og så skal du læse artiklerne om træning.

Nu vil jeg lidt for sjov dekonstruere din spørgsmål:
hver dag efter min styrketræning for at forbrænde de ekstra kalorier.

Hvilke ekstra kalorier? jeg troede du havde lagt kosten om med henblik på at tabe dig? Hvis du er i kalorie underskud er der ingen ekstra kalorier at forbrænde. Du vil måsk gerne forbrænde flere kalorier for at skabe et større kalorie undersud og dermed tabe dig? Jeg tror ikke du selv ved hvad du vil sige her, men det er bare et gæt.

Hvilken forskel gør det, om du er vant til det eller ikke? Mener du at det går meget godt med din nuværende approach? Så skulle du måske bare fortsætte med hvad du gør? Igen forstår jeg ikke helt hvorfor du skriver dette. Det er som du starter en tankerække og så bare hopper videre.

Hvad er "den optimale effekt"? Vi ved jo ikke hvilken effekt du er ude efter med dit protein?

Hvor hurtigt tror du du optager proteiner? BAM i maven og så brænder du dem løs på crosstraineren? Mon ikke fordøjelsen arbejder lidt langsommere end som så?
Mener du at når du spiser dem så brænder kroppen bare proteinerne så du ikke får nogen effekt af dem?

Lad os for tankeeksperimentets skyld sige du forbrænder proteiner helt vildt imens du er på crosstrainer. VIl du så ikke helst forbrænde det du spiser frem for det protein der er i din krop (det er dine muskler).

Læs som sagt noget mere, du vil kunne stille bedre spørgsmål og få langt bedre svar ;)
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Sat på plads ;)
tak for svarene.
Kæmp til det sidste.

Dette emne har også selv interesseret mig. Dog fandt jeg aldrig et endegyldigt svar.

Men det lyder til du ved en del om det Poul Haacker. Jeg er klar over du mene at man forbrænde det, de proteiner man lige har spist fremfor sine muskel. Dette er logisk nok. Men så vidt jeg forstår det, er det vel ikke selve problematikken. Problemet er vel, at hvis man spiser protein før crosstrainer, ender man med at forbrænde dette fremfor fedt. De næste 1-2 timer, vil kroppen altså kun ha' fedt til restitution, fremfor det "forbrændte" protein - hvilket må være dårligt.

Jeg ved godt dette ikke er stor faktor for ens vægttab / hypertrofi, dog stadigvæk et interessant emne.

Håber nogen har gode svar!

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Oliverg skrev:Dette emne har også selv interesseret mig. Dog fandt jeg aldrig et endegyldigt svar.

Men det lyder til du ved en del om det Poul Haacker. Jeg er klar over du mene at man forbrænde det, de proteiner man lige har spist fremfor sine muskel. Dette er logisk nok. Men så vidt jeg forstår det, er det vel ikke selve problematikken. Problemet er vel, at hvis man spiser protein før crosstrainer, ender man med at forbrænde dette fremfor fedt. De næste 1-2 timer, vil kroppen altså kun ha' fedt til restitution, fremfor det "forbrændte" protein - hvilket må være dårligt.

Jeg ved godt dette ikke er stor faktor for ens vægttab / hypertrofi, dog stadigvæk et interessant emne.

Håber nogen har gode svar!

kroppen vil altid foretrække at bruge kulhydrat og fedt fra lagrene i muskulaturen og leveren. du skal ikke være nervøs for, at den bruger protein med mindre du træner på tom mave (ikke har spist i flere timer inden træning).
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster