Det er nu et stykke tid siden jeg sidst oprettede et emne herinde, hvor jeg vidst ikke lå ud med en så heldig attitude
Jeg har nu trænet siden da, og blevet godt og grundigt mere erfaren, men egentligt uden at tænke over min kost. Jeg har nu indgået et væddemål med min familie at jeg kan holde mig til 5 gange træning om ugen og fedt fattig mad for 2000kr (altså væddemålet). Nu har jeg læst godt det meste omkring kost og kosttilskud og ligevægtsindtag osv, men der er stadig noget som gør mig i tvivl.
Jeg er 25, vægt 80kg, højde 179. Jeg har beregnet mit ligevægtsindtag til ca. 3100.
Min træning foregår således:
Styrketræning: Mandag, Tirsdag, torsdag, Fredag
Cardio: Onsdag (måske lørdag)
Som sagt er jeg ved at være trænet, men stadig en lille spirrevip. Derfor er mit spørgsmål til jer:
Skal jeg cutte eller bulke?
Sagen er den at jeg vil gerne have større muskelmasse (dvs. større lår fx, større arme og alt det der)
Men min mave(dunk vil nogle kalde det) skulle jo gerne væk!!!
Efter min overbevisning skal jeg bulke? Dette kunne fx være ved at jeg får 3600kcal på træningsdage og måske 3200kcal på ikke træningsdage, hvor fordelingen af carbs, proteiner og fedt kunne være som fx: Proteiner: 253, Carbs: 369, Fat: 70 som vi så leger giver de der 3600kcal.
Er det helt forkert forstået? For med den kost burde jeg jo "tage på i muskelmasse" (hvis jeg indtager det på de rigtige tidspunkter selvf) Men også tabe mig i fedt, i det mit fedtindtag er VÆSENTLIG lavere end før jeg tænkte på kostplan og at jeg nu dyrker cardio.
Beklager hvis det roder:)
Mvh plaid
Ps. Har brugt K&Ks excel dokument til kostplan, og en dietplanner
pps. Håber forresten det er under rigtig kategori

Lyder ikke dårligt. Bare jeg bliver "mester" i at få en mindre dunk og mere masse så