På forhånd vil jeg gerne sige tak fordi i tager jeg tid til endnu et nybegynder spørgsmål som i sikkert har svaret på tidligere:)
Jeg er en mand på 36 år, 182cm og vejer 81 kg. Jeg har altid været ret tynd men siden jeg blev omkring de 30 år så er fedtet begyndt at sætte sig godt på maven. Det er sådan at når jeg ser mig selv i spejlet med siden til så når maven længere ud end brystet
Jeg har sat mig godt ind i kost og ligevægtsindtag og jeg køre et fuldbody program (Back to basic) 2 -3 gange om ugen og så spinner og roer jeg 3-4 gange om ugen.
Alene min kostomlægning har givet mig meget mere energi og der er gået helt sport i at spise sundt
Men nu kommer spørgsmålet.
Hvis jeg gerne vil have den mave væk så skal jeg vel ligge i kalorie underskud men får jeg så noget som helst ud af min styrketræning?
Ville det være bedre at nøjes med cardio indtil jeg har fået reduceret mit fedt på maven og så starte med styrketræningen herefter?
Eller vil fedt fra maven blive reduceret selvom jeg ligger i kalorieoverskud fordi det bliver omdannet til muskler ?
Jeg vil nødig spilde en masse tid på noget der ikke virker så jeg håber på lidt hjælp her.
På forhånd tak
Edit. Det skal lige siges at jeg ikke har intentioner om at blive kæmpe stor, bare pænt markeret og ligge på omkring de 80kg