Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

cut- hvilke maskiner

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

er i gang med et cut.

hvis jeg kører på en motionscykel kan det være rigtigt hårdt og jeg sveder meget.
så kan jeg også køre på en crosstrainer hvor det ikke er så hårdt, og hvor jeg ikke sveder så meget.

alligevel viser crosstraineren at jeg brænder mere af end på cyklen.

kan det passe?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 70.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tror du skal passe meget på med at stole på de der maskiner.

Uden at vide det, kunne jeg forestille mig at de er beregnet ud fra et eller andet gennemsnit, og derfor tror jeg ikke du kan stole på de passer på dig...

Det vil nok være mere pålideligt at finde dit ligevægtsindtag, og trække 500 kcal fra - og så skide på hvad maskinen siger
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog

Jeg ville satse på vægttræning istedet. Som jeg ser det er den eneste positive effekt ved cardio at du kan spise mere, hvorimod vægttræning 1) forbrænder flere kalorier på længere sigt og 2) bevarer musklerne.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Hvis du skal have en ordentlig måling ud af cardi udstyret, skal du have en pulsmåler forbundet til dem og alle oplysninger om dig skal indtastes. Højde, vægt, mand/kvinde osv..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Det kommer jo an på hvilken belastning du kører med. På Cross traineren bruger du hele kroppen
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

tror også crosstraineren er sat til at forbrænde mere pr. km og i forhold til hastigheden. Fordi ´du også bruger armene..
Men du kan ikke regne med de maskiner :D
Der er ingen smalle steder i Bredgade.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hørsholm,Dk

Træner her: FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00

TmZe skrev:tror også crosstraineren er sat til at forbrænde mere pr. km og i forhold til hastigheden. Fordi ´du også bruger armene..

Så vidt jeg ved kan hvide mennesker ikke bruge armene til at forbrænde.. For et godt stykke tid siden var der et Doku Program på Dr1 om netop det..
Brugeravatar

Reputation point: 80

Geografisk sted: Kaas City

specter skrev:
TmZe skrev:tror også crosstraineren er sat til at forbrænde mere pr. km og i forhold til hastigheden. Fordi ´du også bruger armene..

Så vidt jeg ved kan hvide mennesker ikke bruge armene til at forbrænde.. For et godt stykke tid siden var der et Doku Program på Dr1 om netop det..

Det lyder spøjst.. Så sorte mennesker kan godt?
Og man forbrænder ikke når man bokser eller skyggebokser? Spiller tennis? osv?
Der er ingen smalle steder i Bredgade.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hørsholm,Dk

Træner her: FitnessDK Birkerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00

specter skrev:

Kan ikke passe, tror jeg simpelthen ikke på :)

PS: Crosstraineren er det fede shit, hvis jeg har bevæget mig ind i cardio området og forvilder mig op på sådan en helvedesmaskine er det klart det sjoveste :D
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:
specter skrev:

Kan ikke passe, tror jeg simpelthen ikke på :)

PS: Crosstraineren er det fede shit, hvis jeg har bevæget mig ind i cardio området og forvilder mig op på sådan en helvedesmaskine er det klart det sjoveste :D

Der var et længere Dokumentar program på Dr1. for et stykke tid siden hvor de udtog, jeg mener det var 20 Alm. Hvide danskere og tog muskelbiopsier osv. de blev så sat til at træne med div. remedier sat på kroppen.. grunden til det hele var at man havde fundet ud af at grøndlandske folk uden store problemer kunne forbrænde fedt med armene.. det ville man så prøve at se om man kunne få hvide mennesker til også ved at tvinge sætte dem i samme situation og sted som grøndlænderne... Tro det eller lad være..
Brugeravatar

Her står det....
And i Quote :wink:
"Det viser sig at en tredjedel af kroppens vigtigste muskler, musklerne i armene, ikke forbrænder fedt. Danskerne kan godt forbrænde fedt i deres benmuskler, men ikke i deres armmuskler."

http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?articleID=22221
Brugeravatar

Det lugter lidt af noget a la punktforbrænding.

I øvrigt kan man sagtens forbrænde kalorier.

Der bør straks vække mistanke når man hævder, at et bestemt folk ikke kan forbrænde fedt fra armene. Det lyder lidt :?
Tro det eller lad være..

Jeg lader vær at tro på, at danskerne er dømt til fede arme.
Det kan dog sagtens passe, at fedtforbrænding er anderledes hos inuitter end danskere, men at danskere ligefrem ikke kan forbrænde fedtet i armene lyder langt ude og skørt - og forkert.

20 mennesker i en undersøgelse er alt alt alt for få til at bruge resultatet på en så generaliserende måde.

Foreigner skrev:Det lugter lidt af noget a la punktforbrænding.

Der bør straks vække mistanke når man hævder, at et bestemt folk ikke kan forbrænde fedt fra armene. Det lyder lidt :?
Tro det eller lad være..

Det kan dog sagtens passe, at fedtforbrænding er anderledes hos inuitter end danskere, men at danskere ligefrem ikke kan forbrænde fedtet i armene lyder langt ude og skørt - og forkert.

20 mennesker i en undersøgelse er alt alt alt for få til at bruge resultatet på en så generaliserende måde.

Du mener altså at du ved mere om det end forskerne på Rigshospitalet...
Brugeravatar

specter skrev:
Foreigner skrev:Det lugter lidt af noget a la punktforbrænding.

Tro det eller lad være..

Du mener altså at du ved mere om det end forskerne på Rigshospitalet...

Nu vil jeg ikke gøre mig klog på kroppen, men bare en tanke, bare fordi at man ikke kan forbrænde fedt med armene, betyder det vel ikke at man ikke kan forbrænde fedt på armene?
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Læs venligst indlægget igen, og vis mig hvor jeg betvivler forskernes viden?

Tilgiv mig endelig for at være bare en smule skeptisk. Jeg hopper ikke på alt blot, fordi en forsker siger det.

Mener du selv, at 20 menneskers resultater er nok til at overføre resultaterne til at gælde alle danskere. Og hvorfor lige danskere? Hvad med nordmænd eller svenskere? Hvad er forskelligt fra danskere, inuitter, nordmænd og svenskere?

Der mangler simpelthen for mange oplysninger til, at jeg bare vil hoppe med på toget.
- det var i øvrigt det jeg gerne ville have frem. Manglende oplysninger.

10 linier er simpelthen ikke nok til at overbevise mig.

Slutteligt vil jeg blot lige tilføje, at der ikke nævnes "hvide", samt at de med danskerne måske ikke mener Danmarks befolkning, men blot de tilstedeværende. Derudover kunne jeg forestille mig at der er mange faktorer, der kunne have påvirket de tilstedeværende danskeres fedtforbrænding, men det er ikke noget jeg er ekspert i og vil derfor ikke komme nærmere ind på.

PS. det er muligt jeg er forkert på den. Det er jo muligt at inuitters kroppe er mere effektive når det kommer til fedtforbrænding, men undlad venligst for fremtiden, at putte ord i munden på mig.

Mvh.

Foreigner skrev:Læs venligst indlægget igen, og vis mig hvor jeg betvivler forskernes viden?

Tilgiv mig endelig for at være bare en smule skeptisk. Jeg hopper ikke på alt blot, fordi en forsker siger det.

Mener du selv, at 20 menneskers resultater er nok til at overføre resultaterne til at gælde alle danskere. Og hvorfor lige danskere? Hvad med nordmænd eller svenskere? Hvad er forskelligt fra danskere, inuitter, nordmænd og svenskere?

Der mangler simpelthen for mange oplysninger til, at jeg bare vil hoppe med på toget.
- det var i øvrigt det jeg gerne ville have frem. Manglende oplysninger.

10 linier er simpelthen ikke nok til at overbevise mig.

Slutteligt vil jeg blot lige tilføje, at der ikke nævnes "hvide", samt at de med danskerne måske ikke mener Danmarks befolkning, men blot de tilstedeværende. Derudover kunne jeg forestille mig at der er mange faktorer, der kunne have påvirket de tilstedeværende danskeres fedtforbrænding, men det er ikke noget jeg er ekspert i og vil derfor ikke komme nærmere ind på.

I programmet kommer de ind på at det de tror der ligger til grund for inuitternes "arm" forbrænding er at de alle dage siden tidernes morgen har brugt kajakken til at komme rundt... Det hele er vel lidt ligesom dengang man fandt ud af at de Sorte fra Afrika fra en speciel del af landet var geniale til at sprinte.. dette er vel ikke anderledes.. der er jo ikke tale om 14 dages forandring, men mange, mange års evolution, kropen tilpasser sig jo de omgivelser den lever i, men det gør den jo ikke bare lige sådan fra dag til dag... Self. skal man stille sig skeptisk overfor den viden man får præsenteret det er jeg 110% enig med dig i..
Brugeravatar

Self. skal man stille sig skeptisk overfor den viden man får præsenteret det er jeg 110% enig med dig i..

Godt, så er vi enige.

Jeg betvivlede nemlig ikke forskernes kompetence, men blot hvor meget "bevis", der nu var i din henvisning.

Jeg har, som måske mange andre her på forummet, ikke set det omtalte program. Jeg kunne derfor kun gå ud fra, at de ti linier i artiklen var en form for opsummering.

Det er jo meget muligt, at der er tale om en form for microevolution - hvilket jeg ikke vil betvivle. Men det sker med et formål og pga. en årsag.
Hvad kunne være årsagen til, at inuitter forbrænder fedt med armene? At de ror med kajak er ikke noget svar for mig.
Jeg er generelt meget nysgerrigt anlagt, og en påstand som "hvide mennesker kan ikke forbrænde fedt med armene", vækker rigtig mange spørgsmål hos mig :D

Foreigner skrev:
Self. skal man stille sig skeptisk overfor den viden man får præsenteret det er jeg 110% enig med dig i..

Godt, så er vi enige.

Jeg betvivlede nemlig ikke forskernes kompetence, men blot hvor meget "bevis", der nu var i din henvisning.

Jeg har, som måske mange andre her på forummet, ikke set det omtalte program. Jeg kunne derfor kun gå ud fra, at de ti linier i artiklen var en form for opsummering.

Det er jo meget muligt, at der er tale om en form for microevolution - hvilket jeg ikke vil betvivle. Men det sker med et formål og pga. en årsag.
Hvad kunne være årsagen til, at inuitter forbrænder fedt med armene? At de ror med kajak er ikke noget svar for mig.
Jeg er generelt meget nysgerrigt anlagt, og en påstand som "hvide mennesker kan ikke forbrænde fedt med armene", vækker rigtig mange spørgsmål hos mig :D
Hehe ja jeg ved godt det var en lidt kort konklusion lige at komme med sådan ud af den blå luft.. Men jeg tror langt hen af vejen er vi to enige.. jeg er også meget skeptisk af natur og stiller selv spørgsmål ved det.. Jeg tror hvis du kunne se programmmet ville det kunne svare på en del af dine spørgsmål, desværre er det så længe siden det blev vist at jeg ikke kan huske det hele.. andet end lige konklusionen..
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster