Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1455
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1452

Følg bodybuilding.dk på

Cut, hvordan slapper man af?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB
Jeg stod i supermarkedet, og kiggede på en mathilde kakaomælk 0,4%, jeg ved, jeg ikke overskrider mit ligevægtsindtag, det er forholdsvist sundt, osv. Men kan ikke få mig selv til at "synde"... det gælder også en øl, et stykke slik osv...

Så hele mit spørgsmål går ud på: Hvordan lærer man sig selv at slappe lidt af med det, jeg har ikke rørt slik, junk, alkohol og andet usundt i 6 måneder nu og har fået 2g protein pr kg kropsvægt og 1g sundt fedt osv. alt er som det skal være, og nu har jeg svært ved at give mig selv lov til at ta' en øl eller what ever.. også selvom jeg ved at jeg stadigvæk taber mig, som jeg skal. (mangler 3kg).

Hvordan synder i første gang efter en diæt?

På forhånd tak.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er jo ingen der siger at du absolut skal synde, hvis du ikke har lyst til det er det jo fint nok. Men pas på det ikke kommer til et punkt hvor det kan være skadeligt eller til gene for dig selv og andre omkring dig..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Husk på den der teori med at et lang tids cut godt kan lukke lidt ned for vægttabet, og at cheate faktisk kan give dig et boost :P
Never ever stop believing in your dream!
Unless your dream is stupid.
Then you should change your dream.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Logbog: Vis logbog

Resith skrev:Husk på den der teori med at et lang tids cut godt kan lukke lidt ned for vægttabet, og at cheate faktisk kan give dig et boost :P

big phat lie tho :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Og hvis du husker at regne dit "cheat" ind i dit samlet indtag for den pågældende dag, så sker der altså ik noget ved det :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Lav én cheat day om ugen siden du har været igang så længe? Men som der bliver sagt, hvis du ikke har lyst til at spise noget usundt så lad da vær :D

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 185.00

Kostplan: Ingen kostplan

Sakin skrev:Og hvis du husker at regne dit "cheat" ind i dit samlet indtag for den pågældende dag, så sker der altså ik noget ved det :)

som jeg skriver så er det ikke så meget kcal mæssigt.. mere det usunde aspekt, nu hvor jeg har cuttet så længe. (18 kg)
Brugeravatar

Styrkeliste

Cosovic skrev:Lav én cheat day om ugen siden du har været igang så længe? Men som der bliver sagt, hvis du ikke har lyst til at spise noget usundt så lad da vær :D

Var en mulighed, det jeg er bange for er om det er min "underbevisthed" som siger jeg ikke skal ta' en is, eller om jeg faktisk ikke har lyst.
Brugeravatar

Styrkeliste

Er der nogle regler for hvor lang tid man må cutte???
Brugeravatar

Mr. Vai skrev:Er der nogle regler for hvor lang tid man må cutte???

Nej. Men ved lange cuts rammer man typisk nogle plateauer, hvor det kan være fordelagtigt at indlægge "re-feed"-dage eller "cheat"-dage. Dvs. at du tager en dag hver eller hver anden uge, hvor du ligger i overskud for at få gang i hormonerne igen. Her er det vigtigt at få rigeligt med carbs.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

lav dit selv et ordenligt måltid mad, som du har lyst til og som smager godt!.. du har fortjent det.. fejer dig selv, livet, og dit flotte vægttab! gør det som belønning.. så kan du gå amok med træning igen dagen efter dit store måltid. så har du også lidt ekstra kcal til og give ekstra gas til træningen, og gå igang igen..
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste

Superbrugsen køre fredagsslik til 8,95 gå ned og køb for 150 kr, spis det så garantere jeg dig for du ligger og slapper af bagefter
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Hvis ikke du har lyst, så synes jeg bare, at du skal lade være. Jeg vil dog mene, at du efter så lang en cut-periode, godt kunne overspise en gang om ugen. Dette vil jeg mene er sundt - Især når man kigger på det mentale aspekt. Jeg synes i hvert fald selv, at det kan være svært psykisk at cutte. Mangel på energi, mangel på fremskridt og fald i styrke kan virkelig gå mig på.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Kasperjv skrev:Hej BB
Jeg stod i supermarkedet, og kiggede på en mathilde kakaomælk 0,4%, jeg ved, jeg ikke overskrider mit ligevægtsindtag, det er forholdsvist sundt, osv. Men kan ikke få mig selv til at "synde"... det gælder også en øl, et stykke slik osv...

Så hele mit spørgsmål går ud på: Hvordan lærer man sig selv at slappe lidt af med det, jeg har ikke rørt slik, junk, alkohol og andet usundt i 6 måneder nu og har fået 2g protein pr kg kropsvægt og 1g sundt fedt osv. alt er som det skal være, og nu har jeg svært ved at give mig selv lov til at ta' en øl eller what ever.. også selvom jeg ved at jeg stadigvæk taber mig, som jeg skal. (mangler 3kg).

På forhånd tak.

Pas alvorligt på du ikke bare bliver en pain-in-the-ass-douche-bag. Jeg spiser selv sundt og holder mig fra junk og sådan, men man må også være i stand til at tag en øl med drengene og spise et stykke lagkage til mors fødselsdag, ellers så bliver man bare en hellig ko. Nu aaaaaner jeg ikke hvilket niveau du ligger på, men hvis du ikke ligger og konkurrer kan du godt drikke en øl.
Kalorier er kalorier, så regner man jo bare den øl med.

Hvordan man snyder? åben munden, put ting i den. :drink:

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Viggiator skrev:
Kasperjv skrev:Hej BB

På forhånd tak.

Pas alvorligt på du ikke bare bliver en pain-in-the-ass-douche-bag. Jeg spiser selv sundt og holder mig fra junk og sådan, men man må også være i stand til at tag en øl med drengene og spise et stykke lagkage til mors fødselsdag, ellers så bliver man bare en hellig ko. Nu aaaaaner jeg ikke hvilket niveau du ligger på, men hvis du ikke ligger og konkurrer kan du godt drikke en øl.
Kalorier er kalorier, så regner man jo bare den øl med.

Hvordan man snyder? åben munden, put ting i den. :drink:

Lige netop det du skriver jeg gerne vil undgå, dog føler jeg en form for pres fra omverden, jeg kan føle mig tvunget til at, som du skriver det: spise et stykke kage til mors fødselsdag, ellers tænker de dit og dat.
Er ikke på konkurrence niveau, dog er træning min eneste hobby, og går meget op i den :)..

Åben munden, put ting i den... true dat... bare hvordan jeg bryder kurven, om man så må sige, den første øl bliver svær, men ellers skal jeg love dig for jeg nok kan få smidt noget i hovedet, har været stor hele min barndom, og har før køret mange øl ned ;)...
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du virkelig føler du sndyer dig selv ved f.eks. at spise en lagkage hos mor, så prøv evt. at spise ekstra sundt/lidt dagen før og så føler du måske at ddu opvejer det på den måde?
Altså som de andre har skrevet er det bedste nok bare at tælle det med i kostplanen og undvære noget andet samme dag, men det er som om at du ikke kan lide ideen? :-k
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Jeg synes bare du skal være stolt af at du har det forhold til de fristelser.
Jeg er misundelig :)

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online