Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jonathan skrev:Da det jo snart er sommer, vil jeg gerne til at cutte og det har jeg også styr på. Men er der nogen som har haft gode erfaringer med nogle træningsprogrammer under cut? eller vil det være fint bare at køre efter dagsformen i cut-perioden?

Moody skrev:ro på, du behøvedes vel ikke et program indenfor 19 minutter.
Et cut program bør være meget lig et bulk program, måske pånær at man skal undgå meget takserende træningsmetoder, som dropset, giant set, osv. Dine led og sener er dog mere udsatte hvorfor du bør lytte til din krop ved ved tegn på overbelastning.
årsagen til dette er at du, optimalt, vil give dine muskler ingenlunde argumenter for at atrofiere.

dlr.ma skrev:Hvis du skal cutte, altså forbrænde callorier, skal du nok ikke køre 3-6 reps, men derimod køre flere reps - altså 8-15. Ellers så bland to øvelser sammen (kan ikk lige huske hva det hedder), altså kør først fx: 10 * leg extension og ligeefter 10 * leg curl.
Det forbrænder du flere callorier af hvert fald. Og så skal du undgå for lange pauser mellem sættende, så skær lidt ned på vægten og lav nogle kortere pauser og flere reps i sættende..
Det er måske ikke voldsomt godt for styrken, men hvis det er callorieforbrænding du tænker på, så er det det bedste.
Hvis du vil forbrænde yderligere callorier, så kør noget cardio lige efter.. Start med styrketræning, og dernæst cardio, det er det bedste for callorieforbrændingen..
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

dlr.ma skrev:Hvis du skal cutte, altså forbrænde callorier, skal du nok ikke køre 3-6 reps, men derimod køre flere reps - altså 8-15. Ellers så bland to øvelser sammen (kan ikk lige huske hva det hedder), altså kør først fx: 10 * leg extension og ligeefter 10 * leg curl.
Det forbrænder du flere callorier af hvert fald. Og så skal du undgå for lange pauser mellem sættende, så skær lidt ned på vægten og lav nogle kortere pauser og flere reps i sættende..
Det er måske ikke voldsomt godt for styrken, men hvis det er callorieforbrænding du tænker på, så er det det bedste.
Hvis du vil forbrænde yderligere callorier, så kør noget cardio lige efter.. Start med styrketræning, og dernæst cardio, det er det bedste for callorieforbrændingen..

Moody skrev:dlr.ma skrev:Hvis du skal cutte, altså forbrænde callorier, skal du nok ikke køre 3-6 reps, men derimod køre flere reps - altså 8-15. Ellers så bland to øvelser sammen (kan ikk lige huske hva det hedder), altså kør først fx: 10 * leg extension og ligeefter 10 * leg curl.
ville klart hellere vælge noget tabatha, circuits eller blot intensiv cardio istedet for blot at arbejde med højere rep ranges for kcal afbrænding.

dlr.ma skrev:Moody skrev:dlr.ma skrev:Hvis du skal cutte, altså forbrænde callorier, skal du nok ikke køre 3-6 reps, men derimod køre flere reps - altså 8-15. Ellers så bland to øvelser sammen (kan ikk lige huske hva det hedder), altså kør først fx: 10 * leg extension og ligeefter 10 * leg curl.
ville klart hellere vælge noget tabatha, circuits eller blot intensiv cardio istedet for blot at arbejde med højere rep ranges for kcal afbrænding.
Ja det ville jeg egentlig selv også indtil jeg i forgårds snakkede med en fysioterapeut. Han ændrede sku lige mit syn på nogle af tingene.. Det faktisk udtroligt så meget det alligevel forbrænder at styrketræne.. Og især med cardio lige efter!

Moody skrev:dlr.ma skrev:Moody skrev:dlr.ma skrev:Hvis du skal cutte, altså forbrænde callorier, skal du nok ikke køre 3-6 reps, men derimod køre flere reps - altså 8-15. Ellers så bland to øvelser sammen (kan ikk lige huske hva det hedder), altså kør først fx: 10 * leg extension og ligeefter 10 * leg curl.
Ja det ville jeg egentlig selv også indtil jeg i forgårds snakkede med en fysioterapeut. Han ændrede sku lige mit syn på nogle af tingene.. Det faktisk udtroligt så meget det alligevel forbrænder at styrketræne.. Og især med cardio lige efter!
tror du misforstår mig, ville ikke ændre rep ranges blot for at øge kalorieafbrændingen, men hvis det var målet så hellere smide noget tabatha/circuit/intensiv cardio ind, enten inden eller efter alt efter hvad man foretrækker

SimonGreen skrev:Cardio er klart mest fordelagtigt at køre efter man har styrketrænet, pga kulhydraterne i musklerne er brugt op, og her er der så basis for at brænde noget fedt af..

GainX skrev:dlr.ma skrev:Hvis du skal cutte, altså forbrænde callorier, skal du nok ikke køre 3-6 reps, men derimod køre flere reps - altså 8-15. Ellers så bland to øvelser sammen (kan ikk lige huske hva det hedder), altså kør først fx: 10 * leg extension og ligeefter 10 * leg curl.
Jeg hijacker lige en hurtig en her, vil du ikke være venlig at forklare hvorfor det skulle være fordeltagtigt at køre flere reps hvis hensigten er vægttab/cuttin?

Moody skrev:stop nu med det pseudo videnskab, fedtforbrændingszonen er groft overvurderet, og tager ikke hensyn til andet end en enkel faktor: fedtforbrænding kontra kulhydratforbrænding.

dlr.ma skrev:Moody skrev:stop nu med det pseudo videnskab, fedtforbrændingszonen er groft overvurderet, og tager ikke hensyn til andet end en enkel faktor: fedtforbrænding kontra kulhydratforbrænding.
Kom lige til at tænke på en ting.. Altså hold lige fast i dette: jeg ønsker stadig at beholde en god portion muskelmasse!
Men! - hvis man så har spist fx to bananer inden træning, så burde der jo være mere energi (kulhydrater) at forbrændre, før det går over i fedtforbrænding!
Er det så bedre at træne på tom mave? Husk jeg kører styrke og derefter cario.. ?

Moody skrev:dlr.ma skrev:Moody skrev:stop nu med det pseudo videnskab, fedtforbrændingszonen er groft overvurderet, og tager ikke hensyn til andet end en enkel faktor: fedtforbrænding kontra kulhydratforbrænding.
Kom lige til at tænke på en ting.. Altså hold lige fast i dette: jeg ønsker stadig at beholde en god portion muskelmasse!
Men! - hvis man så har spist fx to bananer inden træning, så burde der jo være mere energi (kulhydrater) at forbrændre, før det går over i fedtforbrænding!
Er det så bedre at træne på tom mave? Husk jeg kører styrke og derefter cario.. ?
igen, fedtforbrændingszonen er ikke noget man bør hæfte sig i, spis ordentlig pre træning, et solidt måltid +1 time før og evt. lidt supplerende lige inden.

Hvis du skal cutte, altså forbrænde callorier, skal du nok ikke køre 3-6 reps, men derimod køre flere reps - altså 8-15. Ellers så bland to øvelser sammen (kan ikk lige huske hva det hedder), altså kør først fx: 10 * leg extension og ligeefter 10 * leg curl.

Casper.S skrev:Der er så meget lort i den her tråd, at jeg får helt ondt i hovedet af at læse det.

Casper.S skrev:Der er så meget lort i den her tråd, at jeg får helt ondt i hovedet af at læse det.
Især det her indlæg, kandiderer til ugens værste..Hvis du skal cutte, altså forbrænde callorier, skal du nok ikke køre 3-6 reps, men derimod køre flere reps - altså 8-15. Ellers så bland to øvelser sammen (kan ikk lige huske hva det hedder), altså kør først fx: 10 * leg extension og ligeefter 10 * leg curl.
Man skal efterhånden være meget kritisk overfor hvad man læser på det her forum! Damn..

SimonGreen skrev:Cardio er klart mest fordelagtigt at køre efter man har styrketrænet, pga kulhydraterne i musklerne er brugt op, og her er der så basis for at brænde noget fedt af..
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Det tyder jo altså på at den fremherskende ide om at det er bedst at lave styrketræning først og derefter kredsløbstræning ikke passer, når det kommer til styrke og dermed sandsynligvis muskelmasse og måske forholder det sig ligefrem modsat

dlr.ma skrev:Du er sku helt forkert på den!
dlr.ma skrev:Hvis du ikke er bygget til at køre squat, så skal du ikke køre den. (går ud fra du mener squat er den eneste rigtige benøvelse)

Moody skrev:ro på, du behøvedes vel ikke et program indenfor 19 minutter.
Et cut program bør være meget lig et bulk program, måske pånær at man skal undgå meget takserende træningsmetoder, som dropset, giant set, osv. Dine led og sener er dog mere udsatte hvorfor du bør lytte til din krop ved ved tegn på overbelastning.
årsagen til dette er at du, optimalt, vil give dine muskler ingenlunde argumenter for at atrofiere.

Casper.S skrev:dlr.ma skrev:Du er sku helt forkert på den!
Nej det er jeg ikke.dlr.ma skrev:Hvis du ikke er bygget til at køre squat, så skal du ikke køre den. (går ud fra du mener squat er den eneste rigtige benøvelse)
Jeg selv er f.eks. ikke bygget til Squat, men har skam stor glæde af den.
Værdien af en øvelse afhænger af mange ting. Umiddelbart kan nævnes ting som risk-to-benefit ratio, mængden af muskelfibre involveret osv.
Escamilla et al. (1998) påviste at Squat genererer dobbelt så meget Hamstring aktivitet som Leg Press/Leg Extension.
Stiene et al. (1996) har påvist, at closed-chain øvelser(en Squat variant) til forskel fra open-chain øvelser(her Leg Extension), både kan give en styrkeforøgelser i øvelser som Squat, samt Leg Extension.
Derudover er dine abductors og adductors MINIMALT, hvis overhovedet, aktive i Leg Extension.
Listen med argumenter for, at Squat er en bedre øvelse end Leg Extension, er lang.
Det er klart, at nogle folk er bedre bygget til Squat end andre, men de betyder ikke at man skal overse det faktum, at Squat, udført teknisk korrekt, i 99 % af tilfældende er en bedre øvelse end Leg Extension. Så jeg står bestemt fast på mine tidligere statements omkring hvornår Leg Extension er noget værd![]()
Jeg siger ikke at Leg Extension ikke giver noget. Selvfølgelig gør den det. Jeg tror ikke der er nogen der betvivler at en ydre belastning, påført en muskel, vil lede til en hvis grad af Hypertrophy. Men det betyder ikke at det er den bedste øvelse.
Noget helt andet er, at du enten argumenterer med hvad du har hørt, eller nogen du har set gøre et eller andet. Den holder ikke. Du er nødt til at henvise til nogle validere kilder.
Det er ikke validt at henvise til folk som har dopet sig i årtier.

Escamilla et al. (1998) påviste at Squat genererer dobbelt så meget Hamstring aktivitet som Leg Press/Leg Extension.
Stiene et al. (1996) har påvist, at closed-chain øvelser(en Squat variant) til forskel fra open-chain øvelser(her Leg Extension), både kan give en styrkeforøgelser i øvelser som Squat, samt Leg Extension.
Derudover er dine abductors og adductors MINIMALT, hvis overhovedet, aktive i Leg Extension.
mm...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster