Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Cut:)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey ;)

Har siddet herinde og læst en masse om cut til sommer. Og ved der er mange artikler og opslag. :baby:

Men det jeg søger er folk der har cuttet. Som kan forklare mig om nogle ting jeg er nysgærrig i.

1. Hvor lang tid cuttede du?

2. Hvad var den start og slut vægt?

3. Hvad var din start og slut fedt%?

Og evt. Har du start og slut billeder du kan poste?

på forhånd tak! :)

// MortenT

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Til foråret kommer jeg til at cutte 3 og et halvt måned. Jeg kommer til at tabe mig ca. 9 kilo, jeg går efter spejlet, så måske lidt mere :) Jeg taber nok 7% i fedt % ca. :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

1. cutter så lang tid så jeg vurdere det vil tag for at opnå mit mål. Men gerne 3 mdr ca.
2. start vægt var dengang 94, slutvægt 85
3. fedt bliver et skudt men vil tro fra 16 til 12. Når jeg bulker og cutter så gør jeg det lean, altså ik udhæmmet bulk / cut. Det har jeg det bedst med. Også bedst vil jeg tro, gaine mindst mulig fedt ved bulk og smide mindst mulig muskel ved cut.

Har desværre ik desideret billeder af formen ligefør cut og sådan men ja, jeg bulker max til at jeg stadig kan ane abs´ne og cutter til jeg synes at nu er jeg sku godt hakket :hihi:
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (62)
Kostplan: Vis kostplan

jonathanson skrev:Til foråret kommer jeg til at cutte 3 og et halvt måned. Jeg kommer til at tabe mig ca. 9 kilo, jeg går efter spejlet, så måske lidt mere :) Jeg taber nok 7% i fedt % ca. :)

rimeligt præcist med de 9 kilo? Hvordan er du kommet frem til del?
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

De fleste i vægtklassen (hvert fald dem som jeg er bekendt med) 70-100 kilo (BB) plejer at smide omtrent 10 kilo når de cutter, og bulker 10-15 kilo. Personligt bulker jeg aldrig mere end 10 kilo da jeg ikke vil blive hvalpet at se på, og cutter aldrig mere end 5-8 kilo da jeg ikke vil veje mindre end +2 kg fra min højde minus 100, altså 190cm = min. 92 kg.

Hvis du skal bulke 10-15 kilo skal du være obs på dit k. indtag og pas på du ikke får for mange kalorier.. Det har en trist psykologisk effekt på træningen og selvtilliden når man ser cuttet forsvinde ind bag spæk. Så begræns det, og ha stor fokus på diæten under bulk. Der er dog delte meninger om dette herinde.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

sund skrev:
jonathanson skrev:Til foråret kommer jeg til at cutte 3 og et halvt måned. Jeg kommer til at tabe mig ca. 9 kilo, jeg går efter spejlet, så måske lidt mere :) Jeg taber nok 7% i fedt % ca. :)

rimeligt præcist med de 9 kilo? Hvordan er du kommet frem til del?

Det er hvad jeg regner med jeg har den form jeg helst vil have. Men det var også derfor jeg skriv ca. :D
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Olai skrev:De fleste i vægtklassen (hvert fald dem som jeg er bekendt med) 70-100 kilo (BB) plejer at smide omtrent 10 kilo når de cutter, og bulker 10-15 kilo. Personligt bulker jeg aldrig mere end 10 kilo da jeg ikke vil blive hvalpet at se på, og cutter aldrig mere end 5-8 kilo da jeg ikke vil veje mindre end +2 kg fra min højde minus 100, altså 190cm = min. 92 kg.

Hvis du skal bulke 10-15 kilo skal du være obs på dit k. indtag og pas på du ikke får for mange kalorier.. Det har en trist psykologisk effekt på træningen og selvtilliden når man ser cuttet forsvinde ind bag spæk. Så begræns det, og ha stor fokus på diæten under bulk. Der er dog delte meninger om dette herinde.

Nu har jeg en lille top mave efter hånden. Og hvis din selvtilid ikke fejler noget tager det ikke psykisk på dig :D
Brugeravatar

du går efter spejlet, men har sat, relativt, præcise tal på det? - det var da lidt modsigende.. :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Tak for de fine indlæg. Håber mere kommer! :)

Mit nye spørgsmål er så. Hvor langt nede skal fedt% være før absene bliver synlige? :) :confused:

MortenT skrev:Tak for de fine indlæg. Håber mere kommer! :)

Mit nye spørgsmål er så. Hvor langt nede skal fedt% være før absene bliver synlige? :) :confused:

Uden at have læst om det, vil jeg våge at påstå at det kommer and på hvor store abs'ne er :dance:

Jeg synes det er fuldstændig lige meget om man har en fedt% på 10, eller 5 mere eller mindre.
Cut ned til du er tilfreds, så er det vel ligemeget om du render rundt med den ene eller anden % :)
Og hvis du så har cuttet super meget og du ikke er kommet ned til hvad du havde håbet på.
Bulk mere masse på næste gang.
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Billede
Brugeravatar

Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

sund skrev:

Uden at have læst om det, vil jeg våge at påstå at det kommer and på hvor store abs'ne er :dance:

Jeg synes det er fuldstændig lige meget om man har en fedt% på 10, eller 5 mere eller mindre.
Cut ned til du er tilfreds, så er det vel ligemeget om du render rundt med den ene eller anden % :)
Og hvis du så har cuttet super meget og du ikke er kommet ned til hvad du havde håbet på.

Nej ved godt der ikke er et præcist tal på fedt%tallet! Men man mister jo også muskle masse på maven under cut. Og det hjælper vel ikke at lave maveøvelser under cut. Da jeg har læst man ikke kan gaine under cut. Så alt det med Træning må jeg vente til om en lille månedstid når jeg har cuttet. Men nu spørger jeg så dig. Da du lyder som om du har mere viden end mig under træning! :)
Hvor lang tid er normalt at cutte.? Skal ca have smidt 4 kilo! Er en måned nok tror du? :)

MortenT skrev:
sund skrev:

Nej ved godt der ikke er et præcist tal på fedt%tallet! Men man mister jo også muskle masse på maven under cut. Og det hjælper vel ikke at lave maveøvelser under cut. Da jeg har læst man ikke kan gaine under cut. Så alt det med Træning må jeg vente til om en lille månedstid når jeg har cuttet. Men nu spørger jeg så dig. Da du lyder som om du har mere viden end mig under træning! :)
Hvor lang tid er normalt at cutte.? Skal ca have smidt 4 kilo! Er en måned nok tror du? :)

Ved ikke hvor længe det er normalt at cutte.
I Get Bigs artikel: "CUTS - vejen til lavere fedtprocent!"
Skrives der 300 g vægttab pr. uge:
Og at fedtet skal sniges af, jo mere snigeri, des mindre muskelmasse ryger med i svinget :)

Her skrives der om 500 g pr. uge:
artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html
Så er det jo okay ligetil at regne ud, hvor lang tid det bør tage at tabe 4 kg :)
Sidst rettet af sund 20. okt 2010, 12:38, rettet i alt 1 gang.

Billede
Brugeravatar

Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste