Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1070
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

Cutting og cardio

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa

Jeg cutter pt. og er ikke god til at nå min cardiotræning efter min vægttræning (busser der skal køre en hjem er ikke super fleksible).

Jeg dyrker dog cardio ret tit i weekenderne, mængden heraf er dog svingende.

Det jeg gerne ville vide er, hvor stor en effekt spiller cardioen når kalorierne er under kontrol og man ligger i underskud? Er der tale om store procentvise forskelle med og uden cardio og i så fald, hvor meget?

Jeg ved, at mange bruger cardioen for at kunne indtage flere kalorier, men da jeg er relativt tung og stadig er ung er mit stofskifte ret højt og jeg vil kunne cutte på 3000-2500 kalorier UDEN cardioen.

Derfor synes jeg,at det kunne være spændende at vide helt eksakt om jeg skyder mig selv helt i foden ved ikke at dyrke min cardio i stor stil under cut.

Hvis i smider tal må de meget gerne være videnskabeligt underbyget. :)
Brugeravatar

Reputation point: 145

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad mener du med at du vil cutte 3000-2500 kcal? :? Det er vel mere end dit totaleenergi forbrug på én dag?

Reputation point: 0

Zenia skrev:Hvad mener du med at du vil cutte 3000-2500 kcal? :? Det er vel mere end dit totaleenergi forbrug på én dag?

Jeg kan cutte PÅ 2500-3000 kalorier, som jeg skriver :)

Dvs. spise 3000 kalorier og stadig tabe ca. 500g om ugen :)
Brugeravatar

Jeg tror forskellen er ikke-eksisterende på fedttabssiden. Når du kommer langt ned i procenterne kan det dog godt være, der er en lille forskel.

Sundhedsmæssigt er det så en lidt anden sag.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Kostplan: Ingen kostplan

Lærling skrev:Jeg tror forskellen er ikke-eksisterende på fedttabssiden. Når du kommer langt ned i procenterne kan det dog godt være, der er en lille forskel.

Sundhedsmæssigt er det så en lidt anden sag.

Nej, det er jo så spørgsmålet. :)

Og jah, fra et sundhedsmæssigt perspektiv er det alpha omega.. Jeg dyrker også gerne cardio, men det skal være af den sjove slags og ikke den man laver i et motionscenter.. :)
Brugeravatar

Haha.. Ok, fik ikke læst at du havde skrevet på :hihi:

Jeg ved ikke om det har den store effekt ikke, at dyrke cardio under cut. Du kan sagtens tabe dig alene via kosten. Men tror klart det vil være optimalt at dyrke cardio under cut. Det holder din forbrænding oppe og du får trænet din krop samtidigt. Men om det ligefrem har en negativ effekt ved ikke at gøre det under cut, ved jeg ikke.. Så intet underbyggende herfra, undrede mig bare over det jeg så misforstod..

Zenia skrev:Haha.. Ok, fik ikke læst at du havde skrevet på :hihi:

Jeg ved ikke om det har den store effekt ikke, at dyrke cardio under cut. Du kan sagtens tabe dig alene via kosten. Men tror klart det vil være optimalt at dyrke cardio under cut. Det holder din forbrænding oppe og du får trænet din krop samtidigt. Men om det ligefrem har en negativ effekt ved ikke at gøre det under cut, ved jeg ikke.. Så intet underbyggende herfra, undrede mig bare over det jeg så misforstod..

Jah, den med forbrændingen er værd at skrive sig bag øret, men selve styrketræningen øger jo også ens totale forbrænding en pæn slat, og da jeg træner mandag, onsdag og fredag må dette vil næsten kunne dække hele ugen.. Men jeg ved det ærligt talt heller ikke :)

Og jah, det kan jo smutte, læser gerne selv forkert regelmæssigt :D
Brugeravatar

Cardio er ikke et must under cutting, men hvis du vil gøre dig selv en stor tjeneste, gør du det ;) Derudover er cardio sundt og sikrer godt kredsløb hvilket igen taler for det.

Du kunne jo evt. lægge din cardio tirsdag, torsdag lørdag/søndag hvis du træner fullbody 3/ugen.

Geografisk sted: Frederiksberg

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Der skulle være fordele at hente ved at spise som man plejer under bulk, men så opnå et kalorieunderskud gennem cardio :)

Vupti skrev:Der skulle være fordele at hente ved at spise som man plejer under bulk, men så opnå et kalorieunderskud gennem cardio :)

Det er dog sjældent at folk har tid til kun at skrue på den ene knap, hvorfor det er fordelagtigt at gøre brug af både øget cardio og et reduceret energiindtag.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Thecc skrev:Cardio er ikke et must under cutting, men hvis du vil gøre dig selv en stor tjeneste, gør du det ;) Derudover er cardio sundt og sikrer godt kredsløb hvilket igen taler for det.

Du kunne jo evt. lægge din cardio tirsdag, torsdag lørdag/søndag hvis du træner fullbody 3/ugen.

Why? Til det fremhævede..

Ved godt, at det er godt for kredsløbet og derfor dyrker jeg det også jævnligt :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster