Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 854
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 852

Følg bodybuilding.dk på

Cutting og cardio træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej,

Jeg har lige fået lavet mig et kostprogram, hvor jeg ligger med et kalorie underskud på mellem 300 - 500 kalorier pr dag. Jeg styrketræner ca. 5 gange om ugen og har indtil nu dyrket boksetræning ca. 2 gange om ugen for at reducere min fedtprocent. Jeg har fået lavet det her kostprogram for at reducere min fedtprocent yderligere, men har så fået at vide at de dage jeg træner boksetræning, bør jeg indtage omkring 500 kalorier ekstra?

jeg har brug for en forklaring på dette. Det giver ingen mening for mig at jeg går til boksning for at forbrænde kalorier, når jeg alligevel skal indtage det samme antal flere kalorier som jeg forbrænder, de dage jeg går til boksning? Er det nok for mig at ligge i kalorie underskud mens jeg bare træner almindelig styrketræning? Har cardio træningen overhovedet nogen effekt på mit cut når jeg alligvel skal indtage flere kalorier det mere jeg dyrker cardio? Der er sikkert en fornuftig forklaring, og jeg håber på at en eller anden herinde kan give mig den :)

Bemærk, at jeg ønsker at bevare så meget muskelmasse som muligt.

Håber en eller anden kan hælpe mig

MVH
Benjamin Majgaard

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal gerne ligge de her 300-500 kcal i underskud hver dag, men det er et samlet underskud over en større periode der gør at du taber dig og detved reducere fedtprocenten.

Du skriver selv at du vil beholde så meget masse som muligt, fornuftigt! - Det betyder at du skal ligge i det her underskud på 3-500 dagligt og ikke mere..

Hvis din boksetræning så gør at du er i et endnu større underskud, kan du supplere op med flere kcal, hvis ikke, så hold dig til den kost du indtager nu..

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Ok - Men er der så nogen grund til at dyrke boksetræning (eller anden form for cardio), når jeg alligevel skal indtage flere kalorier når jeg dyrker det?

BenjaminMajgaard skrev:Ok - Men er der så nogen grund til at dyrke boksetræning (eller anden form for cardio), når jeg alligevel skal indtage flere kalorier når jeg dyrker det?

Ikke som sådan. Nogle ser det som ed god undskyldning til at komme i en udmærket kondition. Andre gør det, så de kan spise lidt mere, og ikke sulte sig selv : )

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Hvis jeg var dig ville jeg indtage samme antal kalorier alle dage. Taber du dig i løbet af en uge/en måned så gør du det rigtigt. Tilpas din kost efter hvad din vægt/spejlbillede fortæller dig. Vi er alle sammen forskelligt indrettet, og vores dagligdag varierer utrolig meget mht aktivitetsniveau. Jeg er næsten 100% sikker på, at du ikke rammer 3-500 kcal underskud om dagen.

Gør du dig umage, vejer alt din mad og har helt styr på dit basalstofskifte/energiforbrug kan du komme tæt på, men de fleste har en tendens til at indtage mere end de tror, og så forstår de ikke, hvorfor, at de ikke taber sig...

Brug din vægt og dit spejl. Prøv dig frem. Det er meget simpelt teoretisk set at tabe sig. Det bliver dog langt mere kompliceret i den virkelig verden. Jeg kan godt lide den tilgang, hvor man i hverdagen ligger lidt under det indtag, man egentligt burde. Så har man "råd" til at spise igennem, hvis der en dag står et lækkert måltid foran en og man sidder med vennerne.

Boksetræning er rigtig fint. Det er på alle måder sundt med noget kredsløbstræning, hvor pulsen kommer op. Igen må du gøre op med dig selv, hvad dine mål er. Jeg ser ingen grund til at droppe boksetræningen, hvis du synes, at det er sjovt.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Ok. Jeg har fået lavet programmet af en prof. og den er meget specifik omkring hvad, hvormeget og hvornår jeg skal spise. Så jeg håber da på jeg kan ramme det rigtige kalorie antal :) men det må tiden jo vise.

"Det er meget simpelt teoretisk set at tabe sig. Det bliver dog langt mere kompliceret i den virkelig verden."

- Som jeg skrev i forrige indlæg. Der er intet kompliceret ved at udarbejde en kostplan til dig. Professionel eller ej.

Udfordringen ligger i, at du som menneske skal have din dagligdag til at fungere omkring kostplanen. Dine evner til at spise efter kostplanen og din viljestyrke i det lange løb er de mest afgørende faktorer. I alle kostundersøgelser er det kendt, at folk tror, at de indtager mindre end de gør: "Jeg har kun spist 1500 kcal og trænet hver dag i 14 dage, og jeg har ikke tabt mig." "Mit stofskifte må være utrolig lavt." "Det er mine gener, den er helt galt med. Jeg har tykke knogle" - Nej!

Jeg siger ikke, at du nødvendigvis gør det samme - men muligheden er der. Husk det. Taber du dig ikke så er det højst sandsynligt, fordi, at du spiser for meget og sidder for meget stille.

Held og lykke med det. Det lyder som om, at du er motiveret og har de redskaber, du skal bruge for at nå dine mål. Giv den gas, så skal det nok gå :)

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster