Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1722
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1720

Følg bodybuilding.dk på

D-Asparctic Acid

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB'er. Kosttilskuddet DAA (D-Aspartic Acid) Har fanget min interesse med henhold til dens effekt der øger produktionen af testosteron. Eftersom at Test niveauerne stiger, følger østrogen niveauerne naturligvis med, og det kan i nogle tilfælde forårsage Gynækomasti.
Har nogle af jer erfaringer med dette? Og hvilke kosttilskud har i taget for at modvirke Gynoen?
Er produktet lovligt at tage i Danmark?
- Mange tak for jeres svar! :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du ikke har en rigtig (receptpligtig) aromatase-hæmmer, vil jeg ikke anbefale dig at tage D-Aspartic Acid.

Produktet er lovligt i Danmark, og har selv taget det i en kort periode (6 uger) i kombination med en lille dose anastrozol, som gav mig fine resultater.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Brandmanden_ skrev:Hej BB'er. Kosttilskuddet DAA (D-Aspartic Acid) Har fanget min interesse med henhold til dens effekt der øger produktionen af testosteron. Eftersom at Test niveauerne stiger, følger østrogen niveauerne naturligvis med, og det kan i nogle tilfælde forårsage Gynækomasti.
Har nogle af jer erfaringer med dette? Og hvilke kosttilskud har i taget for at modvirke Gynoen?

Det er meget usandsynligt at en sådan stigning af testosteron (som efter forskningen at dømme højst er ~40%, og mere eller mindre tidsbegrænset) skulle resultere i gyno.
Ja, det er lovligt i Danmark, uagtet ordlyden i lov om forbud mod visse dopingmidler, der kategorisk kriminaliserer sådanne produkter (sikke nogle dygtigere lovgivere vi har her i landet).
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

hjælpervenner skrev:Produktet er lovligt i Danmark, og har selv taget det i en kort periode (6 uger) i kombination med en lille dose anastrozol, som gav mig fine resultater.

Det er tvivlsomt DAA som gav dig resultaterne.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: The Gym

BigBoi skrev:
hjælpervenner skrev:Produktet er lovligt i Danmark, og har selv taget det i en kort periode (6 uger) i kombination med en lille dose anastrozol, som gav mig fine resultater.

Det er tvivlsomt DAA som gav dig resultaterne.

Anastrozol vil næppe give nævneværdige resultater alene. Specielt ikke i doser af 0,5 mg hver 3. dag.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

Brugeravatar

hjælpervenner skrev:Hvis du ikke har en rigtig (receptpligtig) aromatase-hæmmer, vil jeg ikke anbefale dig at tage D-Aspartic Acid.

Produktet er lovligt i Danmark, og har selv taget det i en kort periode (6 uger) i kombination med en lille dose anastrozol, som gav mig fine resultater.

Hvem I alverden har givet dig den idé? Der er ingen proportionalitet mellem selv den "lille" dose anastrozol du har taget og så de evt. øgede østrogenniveauer fra DAA. Den opskrift der er ikke andet end snigkrudtning (og ikke mindre sundhedsskadelig af den årsag). De resultater du har haft kan overvejende tilskrives anastrozolen, ikke DAA.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

Brugeravatar

Styrkeliste

hjælpervenner skrev:Hvis du ikke har en rigtig (receptpligtig) aromatase-hæmmer, vil jeg ikke anbefale dig at tage D-Aspartic Acid.

Var dit anastrozol recept pligtigt? Og kommer der en doserings vejledning med?

Okay, anastrozol er ikke en mulighed, da det koster dig din deltagelse i sport som f.eks bodybuilding. Hvis tilfældet skulle være at jeg kunne få gyno af det, hvilke kosttilskud kan jeg tage som er fuldt ud lovlige?

Nu fik jeg min anastrozol på recept i en periode på 4 måneder, så det kan vel næppe betegnes som "snigkrudtning", da jeg skulle tage det ligemeget hvad. Hvad der måtte være af helbredsmæssige konsekvenser ved at tage små doser aromatase-hæmmere, har jeg ikke kunne læse mig til (andet end den åbenlyse forøgelse af testosteron).

-Greg Plitt

Brugeravatar

hjælpervenner skrev:Nu fik jeg min anastrozol på recept i en periode på 4 måneder, så det kan vel næppe betegnes som "snigkrudtning", da jeg skulle tage det ligemeget hvad. Hvad der måtte være af helbredsmæssige konsekvenser ved at tage små doser aromatase-hæmmere, har jeg ikke kunne læse mig til (andet end den åbenlyse forøgelse af testosteron).

Men ved brug af anastrozol er du jo udelukket fra idrætsstævner? Hvis man har i sinde om at konkurrere kan man jo ikke gøre brug af dette?

Brandmanden_ skrev:
hjælpervenner skrev:Nu fik jeg min anastrozol på recept i en periode på 4 måneder, så det kan vel næppe betegnes som "snigkrudtning", da jeg skulle tage det ligemeget hvad. Hvad der måtte være af helbredsmæssige konsekvenser ved at tage små doser aromatase-hæmmere, har jeg ikke kunne læse mig til (andet end den åbenlyse forøgelse af testosteron).

Men ved brug af anastrozol er du jo udelukket fra idrætsstævner? Hvis man har i sinde om at konkurrere kan man jo ikke gøre brug af dette?

Så vidt jeg ved, kan man godt få lov, hvis man har en recept. Jeg har aldrig konkurreret i noget, og jeg træner i et homegym, så har ikke problemer der.

Overordnet set, så bliver man udelukket fra sportsstævner, hvis doping-kontrollanterne finder anastrozol i dit system. Jeg mener vist også, at D-Aspartic Acid kan trigger en falsk positiv dopingprøve, da det kan øge dit testosteron med op til 30%. Ved samtidig brug af en aromatase-hæmmer, bliver dette tal endnu højere.

-Greg Plitt

Brugeravatar

SandyFrink skrev:
Brandmanden_ skrev:Hej BB'er. Kosttilskuddet DAA (D-Aspartic Acid) Har fanget min interesse med henhold til dens effekt der øger produktionen af testosteron. Eftersom at Test niveauerne stiger, følger østrogen niveauerne naturligvis med, og det kan i nogle tilfælde forårsage Gynækomasti.

Det er meget usandsynligt at en sådan stigning af testosteron (som efter forskningen at dømme højst er ~40%, og mere eller mindre tidsbegrænset) skulle resultere i gyno.
Ja, det er lovligt i Danmark, uagtet ordlyden i lov om forbud mod visse dopingmidler, der kategorisk kriminaliserer sådanne produkter (sikke nogle dygtigere lovgivere vi har her i landet).

- Jeg må lytte til dit råd i dette tilfælde. Da jeg ikke er interesseret i en positiv prøve gennem aromatase-hæmmere! :lol:

Det er en ret væsentlig oplysning at medicinen var på recept. Mod hvilken lidelse? Tager vi udgangspunkt i din teori, så øgede DAA dit testosteronniveau så meget at det var nok til at du fik resultater, og anastrozolen holdt den øgede østrogen som følge af øget testosteron nede. Godt nok har øget testosteronniveau en effekt - særligt hvis vurderet over lang tid - men det betyder ikke den er træningsmæssigt signifikant, og fra evidensen at dømme er den det ikke. Den oplagte forklaring er derimod at anastrozolen gav dig resultaterne. Ydermere er der placebo, subjektiv selvopfattelse samt confirmation bias.

Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online