Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bay skrev:Det er for meget fedt. Din totale fedtenergiprocent er nærmest højere end din totale energiprocent for kulhydrat.

Kolditz skrev:Som emnet tyder, er 150-200g fedt daligt for meget? Spiser nemlig en del peanutbutter da det er nemt og fyldt med kalorier, det hele kommer self ikke fra peanutbutter men det gør de 80g i hvert fald.
Deruodver får jeg også 230-250g prot og 260-350g kulhydrat.

Bay skrev:Det er for meget fedt. Din totale fedtenergiprocent er nærmest højere end din totale energiprocent for kulhydrat.

Dingo skrev:Min lærer nævnte kort i en time omkring fedtstoffer at der faktisk er nogle dårlige ting ved for højt indtag af mono- og polyumættede fedtsyrer. Men da det ikke var det der lige var emnet fik vi desværre ingen uddybning på hvorfor det var tilfældet.

Martin G skrev:Kolditz skrev:Som emnet tyder, er 150-200g fedt daligt for meget? Spiser nemlig en del peanutbutter da det er nemt og fyldt med kalorier, det hele kommer self ikke fra peanutbutter men det gør de 80g i hvert fald.
Deruodver får jeg også 230-250g prot og 260-350g kulhydrat.
'
Hvis det mere eller mindre altsammen er fra sundt fedt, så er jeg lidt i tvivl. Tror næsten, at din omega 3 og 6 balance er helt tosset, da der sjældent er omega 3 i de forskellige sager man æder og massere af omega 6 i nødder osv. men kan jo ikke sige det uden at kende din kost ned til punkt og prikke.
Mener, at man plejer at sige 1-1½g sundt fedt pr. kg kropsvægt pr. dag, som minimum.
Nogen amerikanere går ind for stort set kun at få carbs om morgenen, post-workout og post-post-workout og derefter fedt/protein for resten, så de ville nok være enige.
Forhåbentlig er det økologisk PB uden alle mulige industrielle olier tilsat.

JensL skrev:NNR:
For the lean people kan et indtag af fedt på 30 - 35 E% godt gå an, sålænge indtaget af mættet fedt og transfedtsyrer ikke overskrider 10 E %.
Et indtag af flerumættet fedt over 10 E% vil teoretisk øge risikoen for lipid peroxidation.

JensL skrev:NNR:
For the lean people kan et indtag af fedt på 30 - 35 E% godt gå an, sålænge indtaget af mættet fedt og transfedtsyrer ikke overskrider 10 E %.
Et indtag af flerumættet fedt over 10 E% vil teoretisk øge risikoen for lipid peroxidation.

Kolditz skrev:Okay. Har uploadet et pic så du lige kan se den.
Fordelingen ser sådan her ud: P:266 K:326 F:186
Programmet måler dog en del forkert på nogle enkelte fødevare, så mit fedt indtag er ca. 150g.
Hvis nu jeg ændre det så jeg indtager 100g fedt og så i stedet indtager 115g kulhydrat mere, så burde det spille. Grøntsager er ikke med på planen da det variere meget.

Martin G skrev:Kolditz skrev:Okay. Har uploadet et pic så du lige kan se den.
Fordelingen ser sådan her ud: P:266 K:326 F:186
Programmet måler dog en del forkert på nogle enkelte fødevare, så mit fedt indtag er ca. 150g.
Hvis nu jeg ændre det så jeg indtager 100g fedt og så i stedet indtager 115g kulhydrat mere, så burde det spille. Grøntsager er ikke med på planen da det variere meget.
Jeg har set, at du indtager noget makrel og du også indtager livets olie, så hvis du skærer lidt ned på PB'en så er dit omega 3:6 nok meget godt.
Mht. dit spørgsmål omkulhydrater: Så længe du får dit sunde fedt og tilstrækkeligt med proteiner, skal du bare carbe den af for resten, hvis du spørger mig. Der er ikke noget decideret maks på carbs, men nok ikke under 40% og ikke over 70% vil jeg sige.

Smeden skrev:jepper, tak for det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster