Så jeg er absolut nybegynder og uden nogen form for erfaring.
Jeg er 17 år gammel, bliver 18 til maj
jeg er sådan cirka 176-178 cm høj
vejer mellem 75-78 kilo
Jeg har ingen anelse om min fedtprocent, men jeg gætter på at den er relativt høj.
Jeg har købt to 5-kilo håndvægte til at starte med, og kører indtil videre alle mine øvelser 3 sæt af 12 gentagelser. Det skal muligvis jursteres lidt på nogle af øvelserne, da det er specielt hårdt for triceps/skulder øvelserne og lidt for let for biceps.
Jeg fik anbefalet af ZzZzleepy at køre et fullbody sæt hver anden dag, men jeg tror hellere at jeg vil træne hver dag og så dele det lidt op. (med mindre folk synes det er en dårlig ide`?) - Det tager cirka 40 minutter at gå igennem halvdelen af mine øvelser med 3x12
Med mine to håndvægte (som jeg købte her på bodyman.dk) fulgte der et lille hæfte med 11 foreslåede øvelser. de er delt ind i A og B så man kan fordele dem over to dage.
Det drejer sig om disse øvelser:
A:
"Lunges" - Thighs & buttocks (lår og røv)
"Bent over row" - Back & biceps
"Shoulder press" - shoulders & triceps
"kneeling twist & lift" - Lower back, truck and shoulders
"arm curl" - biceps
B:
"Squats" - Thighs, buttocks & lower back (lår, lænd, skuldre og bagdel)
"upright row" - upper back, shoulders & biceps
"chest press" - Chest, shoulders & triceps
"calf raises - calves (læg)
"Kick backs" - triceps
"crunches - mavemuskler
Der er jo lidt af hvert i begge inddelinger, så spørgsmålet er så om det overhovedet er en fornuftig inddeling?
Jeg er som sagt, først lige begyndt, og er derfor også først lige begyndt at tilrettelægge min kost efter min træning.
Om morgenen spiser jeg en banan, og en portion havregryn med en smule sukker, rosiner og minimælk (jeg kan altså ikke klare mig uden sukker ;)) - Dertil tager jeg et glas med vand/minimælk og proteinpulver. Somregel en skefuld. - To hvis jeg ikke regner med at kunne få et glas senere på dagen.
Med på arbejdet har jeg en monster-madpakke bestående af 12 halve med forskelligt kødpålæg, med henholdsvist peberrodssalat/magarine under. - Den spiser jeg noget af klokken 9.30, 12 og 14.15 - om formiddagen ryger der også en banan ned
Når jeg så kommer hjem, kan jeg godt skovle et par stykker knækbrød eller tre ned - somregel med ost på. Jeg har også prøvet en af marle´s opskrifter fra opskrift-forumet - sanwich med tun og ost en tur i mikroovnen - Kan anbefales med oregano på ;)
Så bliver det tid til aftensmad, som jeg også er min egen herre over, da jeg flyttede hjemmefra i december sidste år. - Man kan dog godt savne mor´s mad engang imellem ;)
Jeg spiser tit et ordentligt læs pasta med cirka 130 gram oksekød,
chili, løg, hvidløg, peberfrugt, tomat og diverse i. Der kan også ryge nogle frikadeller/forårsruller med kartoffelsalat, røræg og lign. ned. - ellers måske nogle kogte ris med sur/sød sauce fra fakta - blandet op med noget stegt kyllingekød.
Senere på aftenen spiser jeg en bolle/nogle stykker knækbrød med ost, og måske en skive peberfrugt..
Damn, hvor spiser jeg egentligt meget, nu når jeg går det hele igennem
- Thomas

men om det kun bliver 1x8 i sidste sæt gør ikke så meget...