Så jeg er absolut nybegynder og uden nogen form for erfaring.
Jeg er 17 år gammel, bliver 18 til maj
jeg er sådan cirka 176-178 cm høj
vejer mellem 75-78 kilo
Jeg har ingen anelse om min fedtprocent, men jeg gætter på at den er relativt høj.
Jeg har købt to 5-kilo håndvægte til at starte med, og kører indtil videre alle mine øvelser 3 sæt af 12 gentagelser. Det skal muligvis jursteres lidt på nogle af øvelserne, da det er specielt hårdt for triceps/skulder øvelserne og lidt for let for biceps.
Jeg fik anbefalet af ZzZzleepy at køre et fullbody sæt hver anden dag, men jeg tror hellere at jeg vil træne hver dag og så dele det lidt op. (med mindre folk synes det er en dårlig ide`?) - Det tager cirka 40 minutter at gå igennem halvdelen af mine øvelser med 3x12
Med mine to håndvægte (som jeg købte her på bodyman.dk) fulgte der et lille hæfte med 11 foreslåede øvelser. de er delt ind i A og B så man kan fordele dem over to dage.
Det drejer sig om disse øvelser:
A:
"Lunges" - Thighs & buttocks (lår og røv)
"Bent over row" - Back & biceps
"Shoulder press" - shoulders & triceps
"kneeling twist & lift" - Lower back, truck and shoulders
"arm curl" - biceps
B:
"Squats" - Thighs, buttocks & lower back (lår, lænd, skuldre og bagdel)
"upright row" - upper back, shoulders & biceps
"chest press" - Chest, shoulders & triceps
"calf raises - calves (læg)
"Kick backs" - triceps
"crunches - mavemuskler
Der er jo lidt af hvert i begge inddelinger, så spørgsmålet er så om det overhovedet er en fornuftig inddeling?
Jeg er som sagt, først lige begyndt, og er derfor også først lige begyndt at tilrettelægge min kost efter min træning.
Om morgenen spiser jeg en banan, og en portion havregryn med en smule sukker, rosiner og minimælk (jeg kan altså ikke klare mig uden sukker ;)) - Dertil tager jeg et glas med vand/minimælk og proteinpulver. Somregel en skefuld. - To hvis jeg ikke regner med at kunne få et glas senere på dagen.