Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 969
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

Decline bænk

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey. i mit lille skod center har vi ikke en bænk til decline. men hvis jeg tager en flad bænk og smækker nogle skiver under i den ene ende eller sådan noget. hvor meget skal den så hælde? sådan cirka?
venlig hilsen hjalte :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 105.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hjalte97 skrev:hey. i mit lille skod center har vi ikke en bænk til decline. men hvis jeg tager en flad bænk og smækker nogle skiver under i den ene ende eller sådan noget. hvor meget skal den så hælde? sådan cirka?

Du behøver ikke en decline bænk :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 50

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

Mindes det er omkring 15-30 grader, men nu når du selv skal sætte det op, så find den vinkel der passer dig bedst.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

FreddyB skrev:
hjalte97 skrev:hey. i mit lille skod center har vi ikke en bænk til decline. men hvis jeg tager en flad bænk og smækker nogle skiver under i den ene ende eller sådan noget. hvor meget skal den så hælde? sådan cirka?

Du behøver slet ikke en bænk.

:whistle:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

A Menace To Chicken skrev:
FreddyB skrev:

hvordan så? :-k

Styrkeliste

hjalte97 skrev:
FreddyB skrev:

Det var et kærligt stik, til Freddy. Folk har det med at gå lidt for meget op i hvilke øvelser man "behøver", hvilke der er "nødvendige". Min pointe er, at selvfølgelig "behøver" du ikke kører decline bænk, for at bygge masse på patkassen. Men alt andet lige, så er det en glimrende øvelse, og for mange er det et bedre valg end flad bænk -når den kombineres med incline pres. Personligt har jeg i perioder selv helt udeladt flad bænk, og kun kørt incline, decline og dips. For så at vende tilbage til flad bænk, i en ny cyklus. Det handler om programmering, og variation. Hvis du har gode erfaringer med decline pres, skal du selvfølgelig bruge øvelsen. Optimer de parametre du kan.

Smid nogle skiver under fodenden af bænken, lås dine fødder mod skiverne så de ikke farter rundt. En hældning på 20-30 grader er rigeligt, folk har det med at køre decline med alt for dyb hældning. Varier evt. med chest-dips, og fokuser på et fornuftigt stræk. Pause i bunden og kontrolleret excentrisk.
Brugeravatar

hjalte97 skrev:
FreddyB skrev:

Det var et kærligt stik, til Freddy. Folk har det med at gå lidt for meget op i hvilke øvelser man "behøver", hvilke der er "nødvendige". Min pointe er, at selvfølgelig "behøver" du ikke kører decline bænk, for at bygge masse på patkassen. Men alt andet lige, så er det en glimrende øvelse, og for mange er det et bedre valg end flad bænk -når den kombineres med incline pres. Personligt har jeg i perioder selv helt udeladt flad bænk, og kun kørt incline, decline og dips. For så at vende tilbage til flad bænk, i en ny cyklus. Det handler om programmering, og variation. Hvis du har gode erfaringer med decline pres, skal du selvfølgelig bruge øvelsen. Optimer de parametre du kan.

Smid nogle skiver under fodenden af bænken, lås dine fødder mod skiverne så de ikke farter rundt. En hældning på 20-30 grader er rigeligt, folk har det med at køre decline med alt for dyb hældning. Varier evt. med chest-dips, og fokuser på et fornuftigt stræk. Pause i bunden og kontrolleret excentrisk.

ja okay. tusinde mange gange tak. :dance:

Styrkeliste

Spørgsmålet er, hvad Hjaltes mål og forudsætninger er. Er du ikke enig AMTC?
For mange nybegyndere (ret mig, hvis jeg er forkert Hjalte) er det mere end rigeligt at bruge flad bænk og en incline øvelse.
Brugeravatar

Styrkeliste

FreddyB skrev:Spørgsmålet er, hvad Hjaltes mål og forudsætninger er. Er du ikke enig AMTC?
For mange nybegyndere (ret mig, hvis jeg er forkert Hjalte) er det mere end rigeligt at bruge flad bænk og en incline øvelse.

Mnøøh, spørgsmålet var trods alt, helt konkret, hvordan man kunne lave et set-up til decline bænk, uden at have et egentligt decline bænk-rack til rådighed. Vi kan altid antage en masse om trådstarters forudsætninger, erfaring og træningsindsigt, eller vi kan vælge bare at svare, efter bedste beskub, på det spørgsmål han/hun nu stiller.
Hvis du mistænker trådstarter for at være et sted i sin træningskarriere, hvor han endnu ikke behøver bekymre sig om de mere eksotiske øvelsesvalg, så spørg ham hellere hvor længe han har trænet, hvad hans mål er og hvorfor han gerne vil køre decline bænk -det ville være en fin åbner, til netop at diskutere disse ting. I stedet for bare at fortælle ham, at det behøver han skam ikke.

Misforstå mig ikke, det er ikke for at gokke dig i nødden. Det er mere en generel betragtning; at vi nogen gange er lidt vel hurtige her på brættet, til at antage, udstille og dømme nye ansigter, der spørger om hint eller dette.

Du ved, squatz n oatz lol no machinez no isolationz hurr.. og al det der.

:mrgreen:
Brugeravatar

FreddyB skrev:Spørgsmålet er, hvad Hjaltes mål og forudsætninger er. Er du ikke enig AMTC?

Mnøøh, spørgsmålet var trods alt, helt konkret, hvordan man kunne lave et set-up til decline bænk, uden at have et egentligt decline bænk-rack til rådighed. Vi kan altid antage en masse om trådstarters forudsætninger, erfaring og træningsindsigt, eller vi kan vælge bare at svare, efter bedste beskub, på det spørgsmål han/hun nu stiller.
Hvis du mistænker trådstarter for at være et sted i sin træningskarriere, hvor han endnu ikke behøver bekymre sig om de mere eksotiske øvelsesvalg, så spørg ham hellere hvor længe han har trænet, hvad hans mål er og hvorfor han gerne vil køre decline bænk -det ville være en fin åbner, til netop at diskutere disse ting. I stedet for bare at fortælle ham, at det behøver han skam ikke.

Misforstå mig ikke, det er ikke for at gokke dig i nødden. Det er mere en generel betragtning; at vi nogen gange er lidt vel hurtige her på brættet, til at antage, udstille og dømme nye ansigter, der spørger om hint eller dette.

Du ved, squatz n oatz lol no machinez no isolationz hurr.. og al det der.

:mrgreen:

No hard feeling.

Jeg ville i hvert fald have haft godt af, hvis der var en der havde fortalt mig "squatz n oatz lol no machinez no isolationz", men sådan er vi forskellige :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

hæhæ. jo, jeg er nybegynder. jeg har nu trænet i halvanden månede med bodylabs back 2 basics. som bryst har jeg indtilvidere bare kørt flat bench og incline da jeg ikke vidste 100% hvirdan jeg skulle gøre med decline.
Vil i så sige jeg skal bare skal forsætte med incline? eller skal jeg lave decline som der står i programmet også bare sætte nogen skiver under bænken? eller lave den ene øvelse den ene uge. også skifte den anden?
Venlig hilsen hjalte :)

Styrkeliste

hjalte97 skrev:hæhæ. jo, jeg er nybegynder. jeg har nu trænet i halvanden månede med bodylabs back 2 basics. som bryst har jeg indtilvidere bare kørt flat bench og incline da jeg ikke vidste 100% hvirdan jeg skulle gøre med decline.
Vil i så sige jeg skal bare skal forsætte med incline? eller skal jeg lave decline som der står i programmet også bare sætte nogen skiver under bænken? eller lave den ene øvelse den ene uge. også skifte den anden?
Venlig hilsen hjalte :)

Jeg tror ikke det er nogen katastrofe, hvis du skifter decline ud med flad bænk, i b2b. Men hvis programmet foreskriver decline, og du har muligheden, så kør decline. Hvis set-uppet bliver for mokket, og du ikke gider stå og fedte med det hver gang, så bare kør flad i stedet.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster