Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1601
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1598

Følg bodybuilding.dk på

Definationen på cutting?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Haløjsa guyz :)

Jeg er igang med at cutte meeen.. har lige et spørgsmål som jeg lige skal have svar på før jeg føler mig 110% sikker :wink:

Når man siger 500kcal under ens daglige forbrug. Betyder det så at man også skal finde ud af hvor meget ens motions træning spiller ind hver dag?

Feks jeg er 197cm høj og vejer 96kg og har en FP på 6% men mit mål er at komme ned på 1-2%. Mit daglige forbrug af kcal uden motion er 2700kcal men jeg motionere dagligt 1½-2 timer så mit gennemsnit vil ligge på de 4000kcal.

hvordan skal jeg så spise?
Skal jeg have et dagligt kcal på 2200kcal
Eller skal jeg også tælle motion med og så have en daglig kcal på 3500kcal for at cutte? :?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Selvfølgelig skal det med i beregningen, dvs. forbrænder du 1000 kcal, og de ligevægtsindtag er 2000, så skal du æde 3000 kcal for at holde vægten...

Men man kan jo sige at hvis du var fysisk aktiv dengang du målet dit ligevægtsindtag, så er det ca. det samme, hvis ikke mere...

Jeg vil anbefale at du holder motionen ved lige, så kan du osse spise lidt mere, og det gør det jo lidt mere overkommeligt. Men husk at der er forskel på hvor meget de enkelte motionsformer forbrænder. Løb er en af de tunge dreng, men cykling og stepping er lidt mindre...

Men det er jo op til dig selv.
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ahh - tak for det mester :D
Brugeravatar

Biggalow skrev:Haløjsa guyz :)

Jeg er igang med at cutte meeen.. har lige et spørgsmål som jeg lige skal have svar på før jeg føler mig 110% sikker :wink:

Når man siger 500kcal under ens daglige forbrug. Betyder det så at man også skal finde ud af hvor meget ens motions træning spiller ind hver dag?

Feks jeg er 197cm høj og vejer 96kg og har en FP på 6% men mit mål er at komme ned på 1-2%. Mit daglige forbrug af kcal uden motion er 2700kcal men jeg motionere dagligt 1½-2 timer så mit gennemsnit vil ligge på de 4000kcal.

Eller skal jeg også tælle motion med og så have en daglig kcal på 3500kcal for at cutte? :?

din fedprocent er 6% og du vil ned på 1-2%? Er det ikke lige i overkanten? :shock:.

Det lyder fuldstændig vandvittigt at cutte med en fredt% på 6!! Du burde bulke op til du er på 12-13 stykker og så kan du cutte ned til 6 igen, så er du strandklar :wink:
If you work hard enough, you can do whatever you wanna do
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 182.00

Logbog: Vis logbog

Mike2468 skrev:

din fedprocent er 6% og du vil ned på 1-2%? Er det ikke lige i overkanten? :shock:.

En fedtprocent på 6% er en konkurrence fedtprocent!
- Olympia deltager har vel en fedtprocent på omkring 3-4%

En fedtprocent på 1-2% er, hvis overhovedet muligt, livstruende!
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

En fedt% på 1-2 er ikke mulig. Man er død ved mindst 3.

Er du sikker på du er på 6 nu? På min avatar er jeg ca på 6, passer det med dig?

Og du tæller ganske rigtigt motion med.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:En fedt% på 1-2 er ikke mulig. Man er død ved mindst 3.

Er du sikker på du er på 6 nu? På min avatar er jeg ca på 6, passer det med dig?

Og du tæller ganske rigtigt motion med.

Jeg er enig.... Jeg syntes ikke det lyder særlig sundt at ville cutte mere. Hvorfor ønsker du overhovedet en lavere fedtprocent? 6% er ret flot. Så langt nede har jeg aldrig været.

Tak for de venlige ord hehe
men tja.. kan godt se at jeres point. Er sq nok ikk sundt at komme længere ned men sys bare jeg havde hørt det et sted at 1-2% var et godt sted.

Grunden til at jeg ville længere ned er at jeg stadig ikk er helt tilfreds. Er tilfreds med armene, benene. men på min mave har jeg stadig en smule overflødig fedt.
Kan dog ikk finde ud af om det er fordi jeg har været lidt småstor engang (har nok været på 25%) og så er huden bare ikk haft tiden til at tilpasse sig endnu.

Men kan godt være jeg bare skal bulke i 2-3 måneder og så se om noget mere masse vil hjælpe på at få strammet op :)
Brugeravatar

Kan godt være det er noget overflødig hud.. Men hvis du hopper over og giver dine muskler en god omgang mad vil du straks se forandring hvis du ikke er vant til at spise efter nogen plan. Dine muskler vil få en del mere fylde + dine mavemuskler og det at du for en del mere masse på dem gør jo også at de bliver mere fremhævet efter en ny evt. cutning

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 180.00

Det rundt om din mave er garanteret ligeså meget væske og som forrige indlæg hud.

En fedtprocent på 6 er meget lav. Jeg ligger selv pt. på 7-9 stykker og jeg er rimelig cut =)
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Der er sku ikke nogen grund til at skulle rende og være hård ved sig selv her i vinteren så giv dig selv lidt sul så har du også lidt sværer ved at blive syg nu når det bliver så skide koldt.... Også kan du sigte efter en lav fedt% til sommer..

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 180.00

Faur skrev:Der er sku ikke nogen grund til at skulle rende og være hård ved sig selv her i vinteren så giv dig selv lidt sul så har du også lidt sværer ved at blive syg nu når det bliver så skide koldt.... Også kan du sigte efter en lav fedt% til sommer..

jep.... Der er ikke for mange der skal se dig i bar mave om vinteren alligevel så....?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster