Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1095
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1092

Følg bodybuilding.dk på

Dekonditionering

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle,

Jeg er for et par dage siden hjemvendt fra en uges ferie. I dag var jeg så nede og træne igen (bryst og triceps). Min træning var ikke specielt tung - kun i ét par enkelte øvelser.

Siden da har jeg surfet lidt på nettet og studset mig frem til et par artikler om dekonditionering, som jeg nysgerrigt gik i krig med. Nu har jeg så fundet ud af, at det måske ville være meget smart ikke bare at gå tilbage til præcis samme vægt etc. som før min ferie, men i stedet udnytte, at min krop har været udsat for dekonditionering.

Mit spørgsmål går så blot på, hvordan jeg skal gribe det an? Skal jeg gå markant ned i vægt i alle øvelser, eller skal jeg blot gøre det i "de store"? Og hvor mange procent af mit max skal jeg gå ned i så fald?

Tak på forhånd,

Boraghi
Holá everybody!

/Boraghi

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bare kør lidt højere reps end hvad du gjorde før.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor ikke bare træne med samme vægt som før, hvis du ikke skal i gang med en cyklus.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:Hvorfor ikke bare træne med samme vægt som før, hvis du ikke skal i gang med en cyklus.

For så er jeg bange for at gå i stå og ikke stige i vægt. Jeg vil gerne i gang med en cyklus, men hvordan foregår det helt præcist?
Holá everybody!

/Boraghi

Boraghi skrev:
alllstar skrev:Hvorfor ikke bare træne med samme vægt som før, hvis du ikke skal i gang med en cyklus.

For så er jeg bange for at gå i stå og ikke stige i vægt. Jeg vil gerne i gang med en cyklus, men hvordan foregår det helt præcist?

Du finder et program, du gerne vil træne og begynder efter din dekon. Ikke mere end det.
Brugeravatar

Styrkeliste

alllstar skrev:
Boraghi skrev:

Du finder et program, du gerne vil træne og begynder efter din dekon. Ikke mere end det.

Okay, men det er så ikke det, jeg vil. Jeg vil gerne fortsætte med mit 3-split, som jeg næsten lige er begyndt på. Jeg synes bare, at jeg læste i artiklerne, at det alligevel er en god idé at udnytte dekonditioneringen. Er det helt forkert, og skal jeg bare gøre præcis som før?
Holá everybody!

/Boraghi

Boraghi skrev:
alllstar skrev:
Boraghi skrev:

Okay, men det er så ikke det, jeg vil. Jeg vil gerne fortsætte med mit 3-split, som jeg næsten lige er begyndt på. Jeg synes bare, at jeg læste i artiklerne, at det alligevel er en god idé at udnytte dekonditioneringen. Er det helt forkert, og skal jeg bare gøre præcis som før?

Har du læst hvordan en dekon el. deload kan udnyttes... Man kan tage en dekon ind imellem, hvis man føler at man er ved at gå i stå eller man har trænet i lang tid uden pause. Efter en dekon er stimulerings potentialet højere, da musklerne bliver "nulstillet" igen - dvs at man kan træne med mindre vægt og stadig stimulere sine muskler til vækst eller styrke. Nu gætter jeg på, at du er nybegyndere, og at derfor vil samtlige cyklusere og x-splits-programmer øge din styrke/masse.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du kan godt træne med en lidt lavere vægt end du gjorde før. måske en 2 uger eller hvad du føler for.. Men det vigtigste er jo at træne tungt og hårdt.. :wink:

Og fremover behøver du ikke holde decon. Det lidt spild.. Tag en deload. men kun når du føler for det. Der er ingen grund til at holde pause hver 8. uge hvis ikke du har brug for det jo.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher skrev:Du kan godt træne med en lidt lavere vægt end du gjorde før. måske en 2 uger eller hvad du føler for.. Men det vigtigste er jo at træne tungt og hårdt.. :wink:

Og fremover behøver du ikke holde decon. Det lidt spild.. Tag en deload. men kun når du føler for det. Der er ingen grund til at holde pause hver 8. uge hvis ikke du har brug for det jo.

Nu havde jeg jo så ikke det store valg, i og med jeg var på Kreta ;) Men hvad er deload så?
Holá everybody!

/Boraghi

Boraghi skrev:
Illisher skrev:Du kan godt træne med en lidt lavere vægt end du gjorde før. måske en 2 uger eller hvad du føler for.. Men det vigtigste er jo at træne tungt og hårdt.. :wink:

Nu havde jeg jo så ikke det store valg, i og med jeg var på Kreta ;) Men hvad er deload så?

nej tænkte jeg nok, men i fremtiden :wink:

Deload.. kan du google dig til.. men kort fortalt; "pausen" består i træning med lav vægt. eller volume.. eller hvordan man vælger det.. der er sikkert skrevet en masse om det tidligere, så gider ikke rigtig skrive det hele igen, du kan sikkert google en bedre beskrivelse end jeg kan give :P

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster