Jeg er en ung gut, der har trænet i et par år.
Jeg har trænet 3-4 måneder, og så røget af på den igen i et par måneder, trænet 3-4 måneder, et par måneders pause.. Sådan har det været i hele perioden.
Det er imidlertid slut nu og jeg har lige passeret min 5 seriøse måned.
Jeg er pt igang med stærkere bænkpres på 7 uger programmet, og mangler kun et par uger.
Valget faldt på ovenstående program da jeg syntes at mine pecs var mit weakspot - og jeg har gjort gode styrkefremskridt på den front (+ lidt masse)
Jeg har før i tiden kørt HST med ok succes, men er faldet over en artikel der bakker min egen påstand og erfaring op, omkring hvorvidt 'normale' HST programmer starter ud med al for lidt volumen, her taler jeg om Thomas Jagds artikel om Work Capacity på (link slettet). Hans forslag til et program ser således ud (her kun for bryst)
6RM = 100 kg
Mandag Fredag
Uge 1 1 sæt x 6 reps med 82,5 kg - 2 sæt x 6 reps med 82,5 kg
Uge 2 2 sær x 6 reps med 85 kg - 3 sæt x 6 reps med 85 kg
Uge 3 3 sæt x 6 reps med 87,5 kg - 4 sæt x 6 reps med 87,5 kg
Uge 4 4 sæt x 6 reps med 90 kg - 5 sæt x 6 reps med 90 kg
Uge 5 5 sæt x 6 reps med 92,5 kg - 6 sæt x 6 reps med 92,5 kg
Uge 6 6 sæt x 6 reps med 95 kg - 7 sæt x 6 reps med 95 kg
Uge 7 7 sæt x 6 reps med 97,5 kg - 8 sæt x 6 reps med 97,5 kg
Uge 8 8 sæt x 6 reps med 100 kg - 8 sæt x 6 reps med 102,5 kg
Mine spørgsmål er så:
[*] Giver det overhovedet mening at lave et progressivt overload på den måde? Er der ikke ALT for lidt volumen på i starten, på trods af at man kører på 82,5 % af 6rm?
[*] Jeg tænker at køre et 2-split med bryst, skulder, triceps & Ben, ryg, biceps og her forestiller jeg mig kun at benytte ovenstående procedure på de store øvelser, altså squat, DL, bænk og Mili. Nogen indevendinger?
[*] Er der nogen af jer der har erfaring med ovenstående?
[*] Og alternativt, andre forslag om programmer der er 100% fokuserede på øget volumen?
På forhånd tak