Under træningen den anden dag snakkede jeg med en om 3-split. Han kørte 3-split, 3 træninger om ugen. Musklerne ramt en gang hver uge. Herunder kom vi i diskussion om hvordan man skulle sætte et 3 split sammen. Jeg har tænkt over nogle forslag:
Dag 1: Ryg, nakke. Biceps
Dag 3: Bryst, Triceps, mave
Dag 5: Ben, skulder, læg,
Lidt utraditionelt 3-split men ideen var at armene var helt friske. Biceps ikke smadret efter ryg, og triceps ikke efter bryst
Der er selvfølgelig utallige måder at stille et 3-split op på. Min mening er at hvis man deler kroppen udover 3 dage skal ryg, bryst og ben ikke trænes på samme dag. De skal have en dag hver og så med armtræning, nakke, læg eller lignende bagefter. Dette selvfølgelig da det er de 3 største og nok hårdeste muskelgrupper at træne. Problemet for mig er så bare hvor man skal smide skulder ind henne da den selvf også er stor. Jeg mener at den måske er for hård sammen med bryst da skulderen er lidt træt. Derfor hælder jeg til at træne skulder på bendagen da overkroppen dermed er frisk efter ben, selvom underkroppen er smadret.
Kunne godt tænkte mig at høre input om mine ideer, og høre andres ideer og forslag til det optimale 3-split og gerne begrundelse for deres valg og synspunkt
Op for sidste gang: lad nu være at lave det til en diskussion om hvilket split er bedst. Det er der rigeligt andre diskussioner til
Pumperen out !