Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1577
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1574

Følg bodybuilding.dk på

Div. kosttilskud (hjæælp)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hej, håbe der er nogen derude der kan hjælpe mig, i dette uoverskuelige marked at kosttilskud!

jeg er i tvivl om jeg bør bruge kosttilskud og hvis ja hvilke?

lidt info:
jeg er 22 år, spiller Amerikansk Football ( træning 3 gange om ugen), derudover styrke træning 3 gange om ugen..

vejen 67 kg og er 168 cm - lille gut, men skal helst forblive "lille" og eksplosiv, ikke menning jeg skal tage 20 kg på i muskler, skal bare være stærkere og mere eksplosiv!

men har trænet i 4 måneder, og har ikke rykket mig overhovedet den sidste 1,5 måned i bænk og andre øvelser, så tænkte om det kunne være fordi jeg ikke giver min krop hva den skal bruge?

hvis i har nogle ideer til hva jeg skulle prøve vil jeg meget gerne have nogle producent navne, så jeg ikke ender med en billig dålig kopi!

Håber der er nogen der har tid og gider hjælpe! hvis i skal bruge mere info skriver i bare!!!

på forhånd mange tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hejsa :) du kan ikke regne med at flytte dig hele tiden. Det kaldes begynder gains at man stiger hurtigt i starten. Du har kun brug for kosttilskud hvis du ikke har mulighed for at opnå det gennem normal kost. Læs under artikler. Jeg vil desuden fraråde brug af andet end det på fx bodylabs side, da der er mange hjemmeside der er fyldt med en masse basis produkter blandet sammen med kemiske ting og sager...

Evt fortæl om din kost?
Og dit trænings program?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Først og fremmest så er det ikke kosttilskud der afgør om du når dine mål eller ej. 98 % af din succes skal findes i træningsprogrammet + din almindelige kost.

Af kosttilskud du evt. kan prøve så kan god gammeldags kreatin anbefales. Selvom det måske lyder lidt kedeligt så er det stadig et af de få veldokumenterede kosttilskud der findes.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

Dit problem ligger nok nærmere i din kost og/eller træningsprogram - ikke i manglen af kosttilskud.

Har du taget på i den periode du har styrketrænet? Hvis ikke, bør du sigte efter at tage på. Og bare rolig, du tager ikke 20 kg muskelmasse på lige foreløbigt :wink:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

ok...alletiders, er lige ved at få lavet et nyt træningsprogram som jeg skal igang med snarest...

min gennemsnitlige kost består ikke af overdrevet meget protein også derfor jeg tænkte jeg nok skulle have noget protein pulver, men snakkede med en instruktør inden jul der mente det kunne være en ide med nogle amino syrer..men ved ikke helt hva det er de gør ved kroppen?

og nej har ikke taget på - men min sæson starter om 2 måneder så har heller ikke rigitg plads til at tage for meget på, skal bare være i best mulig form inden da.
Sidst rettet af steeniversen22 31. jan 2011, 13:41, rettet i alt 1 gang.

flamingopikken skrev:Dit problem ligger nok nærmere i din kost og/eller træningsprogram - ikke i manglen af kosttilskud.

Har du taget på i den periode du har styrketrænet? Hvis ikke, bør du sigte efter at tage på. Og bare rolig, du tager ikke 20 kg muskelmasse på lige foreløbigt :wink:

JOUV!?! har du ik gjort det? begynder gains hedder det.

:D
Ej. Men har har jo ret i at han lige så godt kan starte med at gå efter explosivitet?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

steeniversen22 skrev:ok...alletiders, er lige ved at få lavet et nyt træningsprogram som jeg skal igang med snarest...

min gennemsnitlige kost består ikke af overdrevet meget protein også derfor jeg tænkte jeg nok skulle have noget protein pulver, men snakkede med en instruktør inden jul der mente det kunne være en ide med nogle amino syrer..men ved ikke helt hva det er de gør ved kroppen?

og nej har ikke taget på - men min sæson starter om 2 måneder så har heller ikke rigitg plads til at tage for meget på, skal bare være i best mulig form inden da.

Hvor meget protein får du? En udmærket tommelfingerregel er at gå efter 2 gram protein per kg kropsvægt, så hvis du vejer 100 kg indtager du 200 gram protein. Dette er dog bare en tommelfingerregel, da indtag kan svinge al efter aktivitet, forskelligheder fra person til person osv.

Aminosyrer er blot protein i "nedbrudt" form - ganske almindeligt proteinpulver vil derfor indeholde (essentielle og non-essentielle) aminosyrer.

Du kan nok med fordel læse lidt i artikelsektionen omkring kost og kosttilskud :)

Edit: Det lyder i øvrigt som om du er bange for at tage et par kg på, fordi du tror at du mister din hurtighed/eksplosivitet. Det er forkert! Søg lidt på emnet her på forummet, der har været en del tråde omkring amerikansk fodbold og eksplosivitet, som du kan trække lidt inspiration fra.
Sidst rettet af flamingopikken 31. jan 2011, 13:50, rettet i alt 1 gang.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Ej. Men har har jo ret i at han lige så godt kan starte med at gå efter explosivitet?

Med en kropsvægt på 67kg vil det næppe skade et putte lidt muskelmasse på, uanset hvilken position han spiller. Derudover har de fleste topeksplosive atleter alligevel en relativt pæn portion muskelmasse.

Hækkeløberen David Oliver f.eks:

Billede
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Hvis du allerede er gået i stå styrkemæssigt efter 4 mdr ville jeg nok kigge på dit træningsprogram og ikke begynde at kigge på kosttilskud.

Du kan smide dit gamle træningsprogram op på siden her, og dit nye når du får det, så tror jeg nok du skal få nogle brugbare kommentarer.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

mange tak for alle svarene:

gamle program:

Mandag:
Bænk max
Powerclean max
Dips 3x12
Shrugs 3x12
chin ups 3xmax
Row 3x12

Tirsdag:
Squat 3x12
Hyper extension 3x12
Lunges 3x12
mave 3x max
Skulder press 3x12
forlårs maskine 3x12

Torsdag:
bænk 3x12
power clean 3x12
millipres 3x12
cable bicep curl 3x12
bent over row 3x12
skrå bænk 3x12

Fredag:
Squat 3x12
dødløft 3x10
mave 3x max
step ups 3x12
side mave 3x max
læg maskine 3x12

det er mit seneste som jeg kørte i 6 uger

Er der noget indbygget progression i det program over de 6 uger eller?
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

det kommer an på hva du mener? men der er ikke andre ændringer end Kg i diverse øvelser

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster