Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1075
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1072

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft-program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er det her program helt hen i vejret ? kører normalt fullbody man, ons, fredag minus ben og ben tirsdag, torsdag og lørdag.

50% af 1RM 4 set med 8 rep

60% af 1RM 3 set med 6 rep

70% af 1RM 2 set med 4 rep

80% af 1RM 2 set med 2 rep

90% af 1RM 2 set med 1 rep

80% af 1RM 2 set med 2 rep

70% af 1RM 2 set med 4 rep

60% af 1RM 3 set med 6 rep

50% af 1RM 4 set med 8 rep

med en 5%-stigning, hver uge i 4 uger.. Jeg er tilhænger af pyramideprincippet. Har givet mig en god styrkefremgang i bænken, men har aldrig prøvet med dødløft før. :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ville klart foretrække en lineær progression hvor du kommer over 100% af dit tidligere max. Ser ingen grund til at gå ned og tage submaksimale vægte uden dekonditionering. Også sagt på en anden måde, så er de sidste par uger "spild" af tid.

EDIT: Vil lige tilføje at jeg ikke er 100% sikker på at jeg har tydet din post rigtigt.. Men sig endelig til hvis mit svar ikke passer ind.. Så må jeg lige reevaluere. ;)
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Det er et enkelt træningspas :) Kan godt se workloaden er ganske enorm. (har snuppet programmet fra en bryder). kan godt lide de submaksimale vægte ved 60-70% til at varme ryggen op, men tror umiddelbart, det er en smule overkill.

Er bare ikke til de programmer der lyder 10*3, 5*5 eller 4*6. Kan godt lide pyramideprincippet og det har givet en god styrke i bænkpres, synes jeg.

Styrkeliste

Jevolent skrev:Det er et enkelt træningspas :) Kan godt se workloaden er ganske enorm. (har snuppet programmet fra en bryder). kan godt lide de submaksimale vægte ved 60-70% til at varme ryggen op, men tror umiddelbart, det er en smule overkill.

Er bare ikke til de programmer der lyder 10*3, 5*5 eller 4*6. Kan godt lide pyramideprincippet og det har givet en god styrke i bænkpres, synes jeg.

9 sæt er overkill i mine øjne... selv i basisøvelser som dødløft...
Du kunne måske i stedet prøve noget ala:

15x50%
12x60%
9x70%
6x80%
3x90%
så bygger du op og starter med mange reps (som kan fungere som opvarmning)

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00

kan godt se det er mange sæt og de første, er nok ret ubetydelige i forbindelse med hypertrofi. Kører et hjemmestrikket program hvor bænkpres er sheiko beginners 1 cyklussen og dagsformen i dødløft 3*10. Ville gerne køre noget der belastede ryggen i samme grad, som bryst, triceps, skulder bliver af sheiko.

Kan ikke køre squat desværre pga. usmidige hoftebøjere. Har også en kæmpe indflydelse på mit reelle dødløft-max, der nok ligger på 160-170kg, selvom jeg har oplyst 140kg. Har dog ingen smerter længere ved dødløft, så nu skal der bare rykkes igennem :)

Ved bare ikke hvilket program, jeg skal vælge.

Styrkeliste

Jevolent skrev:kan godt se det er mange sæt og de første, er nok ret ubetydelige i forbindelse med hypertrofi. Kører et hjemmestrikket program hvor bænkpres er sheiko beginners 1 cyklussen og dagsformen i dødløft 3*10. Ville gerne køre noget der belastede ryggen i samme grad, som bryst, triceps, skulder bliver af sheiko.

Kan ikke køre squat desværre pga. usmidige hoftebøjere. Har også en kæmpe indflydelse på mit reelle dødløft-max, der nok ligger på 160-170kg, selvom jeg har oplyst 140kg. Har dog ingen smerter længere ved dødløft, så nu skal der bare rykkes igennem :)

Det er meget svært at opnå helt samme pump i rygmusklerne som eksempelvis i biceps... Der er tale om større muskler og de kan selvfølgelig tåle mere end de små, men det du har gang i er alt for meget efter min mening... selvom du er imod 5x5 er det et godt valg.

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00

Jevolent skrev:Kan ikke køre squat desværre pga. usmidige hoftebøjere. Har også en kæmpe indflydelse på mit reelle dødløft-max, der nok ligger på 160-170kg, selvom jeg har oplyst 140kg. Har dog ingen smerter længere ved dødløft, så nu skal der bare rykkes igennem :)

Hvis du er usmidig, så er det kun én vej frem og det er udstrækning af hoftebøjerne. Døjede selv med det, og det hjalp mig enormt. Det er selvfølgelig noget der skal vedligeholdes. Jeg starter personligt altid ud med at holde strækket i 2 x 40 sekunder før jeg går igang med den reelle opvarmning i squat.

Hvis du virkelig vil give ryggen hug i øvelsen, så prøv evt. at trække dødløftsstrukturen fra GT 10x10 programmet:

1 x 6 x 60 kg
1 x 6 x 80 kg
1 x 6 x 100 kg
1 x 6 x 120 kg
1 x 6 x 140 kg
1 x 6 x 145-150 kg

Du kan vel kalde det for en halvpyramide eller noget i den stil. Det rykker godt til. Princippet i programmet er at man selvf. starter med en submaksimal vægt efter et deload eller en dekon og så stiger når man kan. En gang i ugen som minimum.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:
Jevolent skrev:Kan ikke køre squat desværre pga. usmidige hoftebøjere. Har også en kæmpe indflydelse på mit reelle dødløft-max, der nok ligger på 160-170kg, selvom jeg har oplyst 140kg. Har dog ingen smerter længere ved dødløft, så nu skal der bare rykkes igennem :)

Hvis du er usmidig, så er det kun én vej frem og det er udstrækning af hoftebøjerne. Døjede selv med det, og det hjalp mig enormt. Det er selvfølgelig noget der skal vedligeholdes. Jeg starter personligt altid ud med at holde strækket i 2 x 40 sekunder før jeg går igang med den reelle opvarmning i squat.

Hvilke strækøvelser bruger du? :)
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Kostplan: Ingen kostplan

Hvilke strækøvelser bruger du? :)

Laver kun denne øvelse for hoftebøjerne.

Billede

Vil også igang med squat og MMA igen, når smidigheden er til det. Men lige nu, er jeg bare usandsynlig øm efter al den udstrækning. Gør satme nas :mrgreen: Indtil da holdes benene ved lige i et sandt maskinhelvede.

Pind: Det ser ikke helt dumt ud. Tjekker i centeret i morgen om teknikken ryger i fløjten, når antal gentagelser med tung vægt stiger..

Styrkeliste

Tj's dødløft cyklus, den kunne måske også overvejes?
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Tj's dødløft cyklus, den kunne måske også overvejes?

Har fundet programmet. Det ser super ud :) men undrer mig over, at der i flere tråde nævnes 1-2 dages dynamisk træning?

Kan jeg køre programmet således:

mandag (TJ), onsdag 3*10*60%, fredag (TJ) ?

Styrkeliste

Lærling skrev:Hvilke strækøvelser bruger du? :)

Jeg stiller mig i squat position og squatter ned. Holder vægten på hælene og præsser mine knæ udad.

Billede

Strækket holder jeg i ca. 30 - 40 sekunder og køre det en 2 - 3 gange alt efter hvordan jeg føler jeg er klar.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste