Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 985
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

dødløft

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er der nogen, der ved, hvor langt afstanden fra stangen i dødløft ned til gulvet ca. skal være? Jeg træner nemlig i øjeblikket hjemme, og de vægtskiver, jeg har, er afstanden ind til hullet ikke specielt stor, dvs. stangen er ikke så langt fra jorden. Dette bevirker, at jeg har svært ved at holde længden ret, når jeg skal for langt ned at hente den. Er dette normalt, eller er det min teknik, der halter.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Svært ved at holde lænden ret? Det burde da godt være muligt, da det vel egentlig bare handler om at skulle bøje nok i benet, for at komme langt ned? :)

Men altså du har vel set en eksempelvis 20kg vægtskive før har du ikke ? Så kan du regne ud hvor lang afstand der er fra stangen til gulvet. :wink: ?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

jo men jeg skal gå så langt ned, at lårene nærmest er vandret, som i squat, hvilket jo heller ikke er meningen. Jeg havde tænkt at løse det ved at bruge en form for underlag. Det var bare derfor, jeg ville have en ca. afstand. De 20 kg. vægtskiver, jeg har herhjemme, er nemlig ikke standdardmål, men meget små i det

Monze1984 skrev:jo men jeg skal gå så langt ned, at lårene nærmest er vandret, som i squat, hvilket jo heller ikke er meningen.

Det netop meningen :wink: Mange træner dødløft fra skive for netop at øve dette :)
Månedens skribent: December 2007

jep, jeg løser også problemet med at lægge nogle skiver under, men jeg tænkte bare på, om jeg vil få et "dårligere" løft, hvis afstanden mellem gulv og stang bliver for stor. Altså at jeg ikke rammer ryggen optimalt

cj8000 skrev:
Monze1984 skrev:jo men jeg skal gå så langt ned, at lårene nærmest er vandret, som i squat, hvilket jo heller ikke er meningen.

Det netop meningen :wink: Mange træner dødløft fra skive for netop at øve dette :)

Nej, det er bestemt ikke meningen. Det afhænger i høj grad af ens kropsbygning. Kun små mennesker med meget korte ekstremiteter, bør gå så langt ned i knæ. Høje mennesker med lange ekstremiteter, bør starte med langt højere hofteposition.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Kostplan: Vis kostplan

- Så må du få en smed/håndværker af en art til at baske en fisk lille løsning sammen til dig hehe :)

Nu vi er inde på dødløft, er der så nogen der kan fortælle mig om man gerne køre dødløft 2 (eller måske 3 ) gange om ugen, når man nu træner HST FB 3x ugentligt? For man ser altid programmet bygget op således at det er squat 2 gange om ugen og dødløft 1 gang. Men jeg vil helst bytte om på dem, da jeg mener min ryg har væsentlig mere brug for fremgang end mine ben. (Nej, ikke disko-pump, mine ben er bare lidt for massive i forhold til resten hehe :P)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste

flamingopikken skrev:- Så må du få en smed/håndværker af en art til at baske en fisk lille løsning sammen til dig hehe :)

Nu vi er inde på dødløft, er der så nogen der kan fortælle mig om man gerne køre dødløft 2 (eller måske 3 ) gange om ugen, når man nu træner HST FB 3x ugentligt? For man ser altid programmet bygget op således at det er squat 2 gange om ugen og dødløft 1 gang. Men jeg vil helst bytte om på dem, da jeg mener min ryg har væsentlig mere brug for fremgang end mine ben. (Nej, ikke disko-pump, mine ben er bare lidt for massive i forhold til resten hehe :P)

Jeg har både KV DL og SLDL med i mit HST, og det har ingen problemer givet. Jeg har holdt en dødløft fri dagen hver anden uge - mener det var pas nummer 5 og pas nummer 11, alstå gangen inden den tungeste dødløft. Men jeg tror det kræver en del rutine at dødløfte så meget
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Vis kostplan

Cool, tak for det Bay. Så lægger jeg ud med DL 2 gange om ugen og så ser vi hvad der sker. :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste

cj8000 skrev:

Det er ikke korrekt.. det meget efter hvad man bedst løfter med biomekanisk.. jeg har fx lidt lange ben som gør mit dødløft bliver lidt mere stivbenet end det du omtaler.. Det vigtigste er bare at lænden ikke er yderstillinger, da det er alt for risikabelt, specielt ved maxløft..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Hvis jeg forstår ret, er det så potentielt skadeligt for ryggen at køre fx DL alle 3 dage i et HST?

Og nu vi/jeg er ved HST, har det så en meget negativ effekt at springe et træningspas over, hvis det nu kun er 1 træning, og ikke er en vane.

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 185.00

SkovHugger skrev:Hvis jeg forstår ret, er det så potentielt skadeligt for ryggen at køre fx DL alle 3 dage i et HST?

Og nu vi/jeg er ved HST, har det så en meget negativ effekt at springe et træningspas over, hvis det nu kun er 1 træning, og ikke er en vane.

Du kan godt træne 3 gange dødløft om ugen ja 4-5 gange eller mere sågar, hvis du tilrettelægger den samlede intensitet og programmet efter det.. Men hvorfor vil du dødløfte så tit (udover at det er en kanon øvelse) ? :)

Alle kan jo misse en workout.. så må du tage den næste gang.. eller tage en hurtig omgang for at "hente" det spildte når tiden er der.. Du kan fx tage en udendørs træning i parken/legepladsen eller lignende når så tiden er der istedet for turen i centeret..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Er ikke helt med på hvad det vil sige at tilrettelægge den samlede intensitet i praksis. DL køres i mit HST ligesom resten af øvelserne. Og vi starter uge 5 i morgen, så det bliver tung træning med 5 reps.. Er der problem i det?

Og så lige noget andet.. Sad og kiggede en HST log, hvor vedkommende kørte uge 1-2 m 15*2*x øvelser, uge 3-4 10*3*x øvelser og uge 5-6 5*4*x øvelser..

Er der noget at hente her ifht at køre HST med 2*15/10/5*x øvelser ?

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 185.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster