Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har over de sidste par måneder intenst trænet dødløft for at få teknikken til at sidde helt i skabet, men jeg står stadig tilbage med et problem: Når jeg skal sætte stangen på gulvet, kan jeg ikke holde ryggen ret. Det føles ganske enkelt som om (ved godt det lyder komisk), at mine "arme er for korte"

Når jeg skal lave øvelsen forsøger jeg at skyde hofterne så langt ned som muligt, for at få mine overkrop "tættere på gulvet", sådan jeg kan nå stangen med en ret ryg. Men de første 10 cm hvor jeg skal løfte stangen er min ryg ikke ret, og ligeledes når jeg sætter stangen ned. Jeg har derfor de sidste par gange stoppet den nedadgående bevægelse ca 10 cm før gulvet, hvor ryggen stadig er ret, men jeg laver så ikke den fulde rep range; endvidere har jeg de sidste par gange forsøgt man med at lade stangen ”falde ned” på to bokse, hvorfor det kommer til at ligne boks dødløft, bare en smule lavere.
Jeg har fået af vide, at det muligvis er manglende fleksibilitet i benene der gør, at jeg har svært ved at lave øvelsen rigtigt.

Men det jeg gerne vil vide er, om det har en betydning for, både skadespotentialet og effekten af øvelsen, når jeg stopper bevægelsen 10 cm fra gulvet? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg plejer bare at føre stangen ned til knæene og så bare drop den og når jeg laver en max så smider jeg den bare oppe fra det.
du kan bare smide den de sidste 10cm bare ryggen er ret når du løfter :D

Reputation point: 15

Geografisk sted: Kbh

Styrkeliste
- Bænkpres: 151.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 300.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Fuldt bevægelsesudslag vil være at foretrække, du har højst sandsynligt stramme haser, svage rygstrække eller manglende kontrol over din nedre ryg. Lær hellere at lave øvelses ordentligt, også selvom det tager lang tid og betyder at du bliver nødt til at holde dig til relativ let vægt i et stykke tid..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Det lyder som dødløfts-buttwinking. :D
Stræk dine baglår ud, det kan sagtens være at du ikke er smidig nok til at lave det ordentligt.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

har du filmet dig selv, eller set dig selv i spejlet gøre det eller noget?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

For mig lyder det nærmere som noget teknisk. men det er umuligt at sige uden at have set dig løfte.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Samme problem (er 192 cm høj). Jeg opfatter det ikke som noget teknisk men som et spørgsmål om manglende mobilitet/fleksibilitet.

Har ikke kunne adressere problemet og har derfor heller ikke et bud til et øvelses/udstrækningspas, der kan afhælpe det.
Sidst rettet af holberg19 7. nov 2012, 11:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Et stort problem ved mangel på fleksibilitet i fx dødløft er at du ikke kan strække de stramme muskler/ligamenter ud ved at udføre øvelsen (som du fx kan ved squat). Selv strækker jeg mine haser ud ved at eksempelvis bruge en skammel eller noget relativt lavt, som jeg smider foden op på og så læner mig ind over benet imens jeg fokuserer på at dreje hoften med min overkrop så du strækker hasen godt ud. Kan også godt lide at lave dybe good-mornings og RDL hvor jeg virkelig kan føle strækket, dog kan disse være svære at lave uni-lateralt.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

SIger tak for svarene so far.. Er enig med i, at det ville være allerbedst at få teknikken til at være helt perfekt, så jeg har (hvilket flere af jer efterspørger) filmet mig selv både når jeg løfter stangen fra gulvet og fra de "kasser" jeg bruger nu.

Her er en, hvor jeg løfter fra kasser:

http://www.youtube.com/watch?v=emPfElzU23M&feature=plcp

Kvaliteten af videoen er semi, og der går lig 20 sek i starten, som godt kan spoles over :)

Her er en hvor jeg løfter fra gulvet, og hvor jeg synes min ryg er "rund"

http://www.youtube.com/watch?v=OfmD1AjS ... r_embedded

Det skal lige bemærkes til den sidste video, at min teknik er blevet bedre siden jeg skød den video, men halter stadig som beskrevet, når stangen skal ned og røre gulvet :)

Men håber, at videoerne både kvalitetsmæssigt og "vinkelmæssigt" kan give mig lidt feedback fra jer :D

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster