Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Sneeky Bastard skrev:Jeg har aldrig forstået begrundelsen for splittet bryst, skulder og triceps den ene dag og ben, ryg og triceps den anden dag.
Dette bliver endnu mere uforståeligt for mig, når det typiske øvelsesvalg består i flad bænk, skrå bænk og skulderpres den ene dag og squat og dødløft den anden dag.
Hvis man kan dødløfte, efter man har squattet, har man efter min opfattelse ikke squattet nok.
Hvis man ligeledes efter at have taget både flad og skrå bænk har krafter til at lave skulderpres, vil jeg umiddelbart heller ikke mene, at man har givet den hug nok i sin brystøvelse.
Someone please educate me!

rask skrev:Lavede man så et split der hed Bryst på dag1 og skulder på dag2, så ville man ikke kunne træne skuldertræning tungt når man også lige havde presset (front)skulder i brysttræning dagen inden.
Derudover ville du jo også ramme skulder på alle dine træningspas, hvilket jo bliver for meget.

SimonJ skrev:Dag 1 - Bryst og ben:
Bænkpres
Inc. bænkpres
DB bænkpres
-SS-
Cable crossovers
Front squat
Leg extensions
SL dødløft
Leg curl
Dag 2 - Ryg, skuldre og arme:
Rackpulls
Chins
BOR
Cable rows
DB seated shoulder pres
Lateral raises
EZ curls
-SS-
Inc. DB curls
CG bænkpres
-SS-
Cable pushdowns

SimonJ skrev:rask skrev:Lavede man så et split der hed Bryst på dag1 og skulder på dag2, så ville man ikke kunne træne skuldertræning tungt når man også lige havde presset (front)skulder i brysttræning dagen inden.
Derudover ville du jo også ramme skulder på alle dine træningspas, hvilket jo bliver for meget.
Man kunne jo være smart at fordele sin træning på nedenstående måde. Så er det kun én gang om ugen, at man træner to dage i træk.
Mandag: Træning
Tirsdag: Off
Onsdag: Træning
Torsdag: Off
Fredag: Træning
Lørdag: Off
Søndag Træning

rask skrev:Ja, det kunne man, men som du selv nævner er den gal søndag-mandag. Derudover ville man jo i eksemplet ramme skulder i 4 træningspas i ugen, hvilket umiddelbart er for meget, med mindre man skærer drastisk ned på intensitet og eller volumen, eller kompenserer ved dekon/deloead.
Skulderen er bare et eksempel. Splitter man ikke ordenligt vil det være det samme med andre muskelgrupper

Misterhamper skrev:rask skrev:Ja, det kunne man, men som du selv nævner er den gal søndag-mandag. Derudover ville man jo i eksemplet ramme skulder i 4 træningspas i ugen, hvilket umiddelbart er for meget, med mindre man skærer drastisk ned på intensitet og eller volumen, eller kompenserer ved dekon/deloead.
Skulderen er bare et eksempel. Splitter man ikke ordenligt vil det være det samme med andre muskelgrupper
Om du kører 5 sæt skulder lige efter 10 sæt bryst eller dagen efter 10 sæt bryst... det vil altid være 10 sæt bryst og 5 sæt skulder. Hvordan kan den ene så være "for meget"?
Nu er det jo ikke ligefrem fordi ens skuldre bliver gennembanket af bænkpres som de gør af skulderpres

Misterhamper skrev:rask skrev:Ja, det kunne man, men som du selv nævner er den gal søndag-mandag. Derudover ville man jo i eksemplet ramme skulder i 4 træningspas i ugen, hvilket umiddelbart er for meget, med mindre man skærer drastisk ned på intensitet og eller volumen, eller kompenserer ved dekon/deloead.
Om du kører 5 sæt skulder lige efter 10 sæt bryst eller dagen efter 10 sæt bryst... det vil altid være 10 sæt bryst og 5 sæt skulder. Hvordan kan den ene så være "for meget"?
Nu er det jo ikke ligefrem fordi ens skuldre bliver gennembanket af bænkpres som de gør af skulderpres

qazws skrev:@SimonJ
Det vil stadig forringe frekvensen af træningen. Hvis du med et traditionelt 2-split træner 2 dage On, 1 dag off, vil du på 3 uger, kunne nå programmet igennem 7 gange, med dit forslag ville man kunne nå 6... Og som du selv siger, med forringet restution. That being said, er dit forslag selvfølgelig ikke helt uden skoven, jeg prøver bare at påpege, at der er bedre løsninger.

SimonJ skrev:qazws skrev:@SimonJ
Det vil stadig forringe frekvensen af træningen. Hvis du med et traditionelt 2-split træner 2 dage On, 1 dag off, vil du på 3 uger, kunne nå programmet igennem 7 gange, med dit forslag ville man kunne nå 6... Og som du selv siger, med forringet restution. That being said, er dit forslag selvfølgelig ikke helt uden skoven, jeg prøver bare at påpege, at der er bedre løsninger.
Jeg finder det mere normalt at folk har fire træninger i et 2-split program om ugen, i hvertfaldt når man kigger rundt i forskellige logs. Men en ekstra træning på tre uger vil jeg kalde for en bagetel.
Der er iøvrigt intet problem i at træne en muskel, selvom den ikke er fuldt ud restuireret, hvis man bare kender sig selv og planlægger programmet efter det. Jeg rammer eksempelvis min skulder fire gange om ugen, og to dage i træk, men derfor har jeg også kun én decideret øvelse til front skulderen, og en enkelt øvelse til side skulderen.
Så hvad er det store problem, i at træne en muskel som ikke er fuldt ud restiureret?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster