Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Swaggerhårdt skrev:Jeg kan se på ug's hjemmeside at visse uddannelser kræver specifikke adgangskrav, såsom matematik på A niveau og kemi på B. Der står også at "alle fag skal være bestået". Jeg har fået at vide at ens gymnasie / HF vælger ens karakterer ud fra det der vil give en det højeste snit - altså har man fået 10 i psykologi C og 4 i psykologi B, så vælger de 10-tallet til ens eksamensbevis. Men når de nu skriver at alle fag skal være bestået, så er det vel ikke nok bare at bestå matematik C og så dumpe matematik A? Det er vel ikke adgangsgivende?

Staic skrev:Swaggerhårdt skrev:Jeg kan se på ug's hjemmeside at visse uddannelser kræver specifikke adgangskrav, såsom matematik på A niveau og kemi på B. Der står også at "alle fag skal være bestået". Jeg har fået at vide at ens gymnasie / HF vælger ens karakterer ud fra det der vil give en det højeste snit - altså har man fået 10 i psykologi C og 4 i psykologi B, så vælger de 10-tallet til ens eksamensbevis. Men når de nu skriver at alle fag skal være bestået, så er det vel ikke nok bare at bestå matematik C og så dumpe matematik A? Det er vel ikke adgangsgivende?
Det er forkert. Rykker du et fag op på et højere niveau, er det den karakter, som vil tælle med i dit gennemsnit. Hvis en uddannelse kræver f.eks. matematik A skal du have bestået faget på det niveau og endvidere have snittet, der eventuelt kræves.

Swaggerhårdt skrev:Staic skrev:Swaggerhårdt skrev:Jeg kan se på ug's hjemmeside at visse uddannelser kræver specifikke adgangskrav, såsom matematik på A niveau og kemi på B. Der står også at "alle fag skal være bestået". Jeg har fået at vide at ens gymnasie / HF vælger ens karakterer ud fra det der vil give en det højeste snit - altså har man fået 10 i psykologi C og 4 i psykologi B, så vælger de 10-tallet til ens eksamensbevis. Men når de nu skriver at alle fag skal være bestået, så er det vel ikke nok bare at bestå matematik C og så dumpe matematik A? Det er vel ikke adgangsgivende?
Det er forkert. Rykker du et fag op på et højere niveau, er det den karakter, som vil tælle med i dit gennemsnit. Hvis en uddannelse kræver f.eks. matematik A skal du have bestået faget på det niveau og endvidere have snittet, der eventuelt kræves.
Min lærer har altså sagt noget andet, men okay!
Jeg står lidt i en lortesituation, da jeg risikerer at dumpe matematik A, som er adgansgkrav til den uddannelse jeg gerne vil ind på. Jeg er allerede tilmeldt et GSK-kursus for at få Fysik B, som jeg også mangler. HVIS jeg nu dumper matematik, ville jeg så kunne lukke min HF og så tage mat A om på et GSK-kursus? (Det skulle så være efter fysik, som er fra juli-august, hvis der er tid til det... der jo er studiestart 1. september normalt)

Quistgaard skrev:Det mener jeg sagtens at du kan

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Det med at man ikke kan lukke et HF bevis med f.eks. Engelsk/mat B selvom man har taget på A niveau er ikke korrekt.
Jeg har f.eks engelsk B til at stå på mit bevis selvom jeg har taget på A.
Fik et lidt højere snit derved og så bare et enkeltfagsbevis med på Eng A.
Problemet er så hvis man vil videre og disse fag skal være en del af beviset.

AndreasR skrev:Hvis du vælger at gennemføre et C-niveau fag og bagefter hæver det til B-niveau, så er det kun karakterene fra B-niveau som fremgår på eksamensbeviset og indgår i karaktergennemsnittet.

Kudos skrev:Kenny Nickelman=GUNS skrev:Det med at man ikke kan lukke et HF bevis med f.eks. Engelsk/mat B selvom man har taget på A niveau er ikke korrekt.
Netop, for dette kan ikke lade sig gøre.

Morten273 skrev:Kudos skrev:Kenny Nickelman=GUNS skrev:Det med at man ikke kan lukke et HF bevis med f.eks. Engelsk/mat B selvom man har taget på A niveau er ikke korrekt.
Netop, for dette kan ikke lade sig gøre.
Hvis du senere har suppleret dine fag, skal du ved ansøgning blot vedhæfte både dit eksamensbevis, og dine enkelfagsbeviser

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster