Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 971
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 968

Følg bodybuilding.dk på

En forespørgsel

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer,,,,

Jeg er i gang med den helt store livsstilsændring, det er jo så populært i disse tider. :P Men ikke rart for dem det går ud over,,nå spøg til side !! Jeg er faktisk blevet vild med det !! Nu har jeg så holdt ca. 1 md og regner med at det holder denne gang [-o< . Jeg kører primært cardio og med enkelte styrketræningsøvelser også, det vil jeg gøre til midten af Januar hvor jeg så går enten over i Back to basic eller benytter et program som jeg muligvis får stillet til rådighed i forbindelse med et projekt, men uanset hvad program jeg skal køre, har jeg et spørgsmål, og det går ud på at jeg godt kunne tænke mig at træne to gange om dagen i to til tre af ugens dage, det der var min ide er at jeg ville styrketræne om morgenen og løbe et par kilometer om aften, eller omvendt, og så max 2 til tre gange om ugen.
Nu er jeg jo ikke helt ung længere (50 år) og har ligget på den flade side i en del år, udover den sidste måned, så mit spørgsmål er gangske simpelt, kan min krop klare det ?? Hvad er jeres erfaring ??
Grunden til at jeg vil træne 2 gange om dagen er for at få tiden til at gå (er hjemmegående) et bedre helbred og så kan jeg lide det pt.

På forhånd tak for jeres svar !!

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

K.G skrev:Hej med jer,,,,

Jeg er i gang med den helt store livsstilsændring, det er jo så populært i disse tider. :P Men ikke rart for dem det går ud over,,nå spøg til side !! Jeg er faktisk blevet vild med det !! Nu har jeg så holdt ca. 1 md og regner med at det holder denne gang [-o< . Jeg kører primært cardio og med enkelte styrketræningsøvelser også, det vil jeg gøre til midten af Januar hvor jeg så går enten over i Back to basic eller benytter et program som jeg muligvis får stillet til rådighed i forbindelse med et projekt, men uanset hvad program jeg skal køre, har jeg et spørgsmål, og det går ud på at jeg godt kunne tænke mig at træne to gange om dagen i to til tre af ugens dage, det der var min ide er at jeg ville styrketræne om morgenen og løbe et par kilometer om aften, eller omvendt, og så max 2 til tre gange om ugen.
Nu er jeg jo ikke helt ung længere (50 år) og har ligget på den flade side i en del år, udover den sidste måned, så mit spørgsmål er gangske simpelt, kan min krop klare det ?? Hvad er jeres erfaring ??
Grunden til at jeg vil træne 2 gange om dagen er for at få tiden til at gå (er hjemmegående) et bedre helbred og så kan jeg lide det pt.

På forhånd tak for jeres svar !!

Hvis jeg var dig ville jeg nok tage det roligt i starten så du ikke køre død i det alt for hurtigt, men du kan jo sagtens fx gå eller løbe en lille stille og rolig tur om morgenen for at starte dagen det kan jeg nemlig selv rigtig godt lide og så kan du styrketræne senere på dagen :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Møller,-

Ja det var også det jeg havde tænkt mig, jeg vil selvfølgelig ikke lægge ud med en maraton om morgen, men sådan 1 lille times tid, ja det er mere om kroppen går død efter den lange hvile pause,,det er det jeg er i tvivl om for jeg vil nødigt få skader eller spolere hele mit projekt blot fordi jeg vil træne to gange om dagen....

Du kan også starte på et begynder løbe program.

Så skulle du gerne undgå overbelastnig af løb.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Allingåbro, ØstJylland.

Styrkeliste
- Squat: 115.00

Buhl88 skrev:Du kan også starte på et begynder løbe program.

Ja jeg har også fundet et begynder program på nettet hvor man skal løbe 2 gange om ugen de første 14 dage og så sætte det op efterhånden...
Men det handler vel også om at lytte til sin krop og protestere den, ja så må man jo stoppe med løb eller hva??

Det afhænger meget af hvor lang tid siden det er du har været i gang, og hvorfor du ikke har været aktiv. Også hvad du har lavet, mens du ikke har været aktiv.

Mest af alt; hvor meget vejer du, og hvor høj er du? En mand i din alder kan sagtens komme til skade ved en lille løbetur, specielt hvis vægten ikke matcher sommerformen, så at sige.

Tag endelig ikke fejl, det vil du højst sandsynligt sagtens kunne komme til, selvfølgeligt afhængigt af hvad "der er i vejen med dig".

Men som du ellers er blevet rådet til; tag det stille og roligt. Styrketræningen vil være udfordring nok det første stykke tid. Og hvis du virkelig ikke kan sidde stille, så kan du sagtens gå en tur, eller svinge dig op på jernhesten.

At løbe en tur er generelt ikke det sundeste for dine led, specielt hvis du ikke er udstyret ordentligt, og hvis du løber på hårdt underlag.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Merodium skrev:Det afhænger meget af hvor lang tid siden det er du har været i gang, og hvorfor du ikke har været aktiv. Også hvad du har lavet, mens du ikke har været aktiv.

Mest af alt; hvor meget vejer du, og hvor høj er du? En mand i din alder kan sagtens komme til skade ved en lille løbetur, specielt hvis vægten ikke matcher sommerformen, så at sige.

Tag endelig ikke fejl, det vil du højst sandsynligt sagtens kunne komme til, selvfølgeligt afhængigt af hvad "der er i vejen med dig".

Men som du ellers er blevet rådet til; tag det stille og roligt. Styrketræningen vil være udfordring nok det første stykke tid. Og hvis du virkelig ikke kan sidde stille, så kan du sagtens gå en tur, eller svinge dig op på jernhesten.

At løbe en tur er generelt ikke det sundeste for dine led, specielt hvis du ikke er udstyret ordentligt, og hvis du løber på hårdt underlag.

Ja,- jeg må jo nok indrømme at det klogeste vil være at have fokus på min styrketræning og cardio, og når jeg er i mål og har nået mine ca. 75 kg, ja så kan man overveje løb også.
Min vægt nu 107,9 tillader heller ikke løb på nuværende tidspunkt, det vil nok være at gamble med sit helbred !! Men det giber i kroppen for at gøre det, og når man ikke har været igang i lang tid, på grund af dovenskab og så pludselig går amok, ja så skal det gå galt...
Jeg følger jeres råd og tager det stille og roligt i starten !!

Tak for jeres svar !!

K.G skrev:
Buhl88 skrev:Du kan også starte på et begynder løbe program.

Ja jeg har også fundet et begynder program på nettet hvor man skal løbe 2 gange om ugen de første 14 dage og så sætte det op efterhånden...
Men det handler vel også om at lytte til sin krop og protestere den, ja så må man jo stoppe med løb eller hva??

Tror jeg vil anbefale et program med 2 ture om ugen. Hvor det er Løb/Gå pas. Eks:
2min gang.
1min løb.
2min gang.
1min løb.
2min gang.
1min løb.
4min gang.

Og hvor det så lige så stille bygger op. Det har vi ihvertfald stor succes med på vores begynder hold her i den lokale løbe klub. Og meget lille skade procent.

Dog vil jeg sige af hvad jeg har lagt mærke til når der starter nogen i klubben på over 100KG. (i sær kvinder) Så er det meget hårdt for dem. Og i sær deres knæ og nedre lede.

Hvis jeg var i den vægt klasse ville jeg klart overveje svømning dag det langt fra belaster kroppen på samme måde. Eller bare gode lange gå ture til og starte med. Det er jo de samme led og muskler der bliver involveret så på den måde bliver de også forberedt lidt.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Allingåbro, ØstJylland.

Styrkeliste
- Squat: 115.00

Når du er overvægtig og 50 år gammel vil jeg stærkt fraråde dig at løbe, især efter længere tids inaktivitet, hvor der nok både er dårlig form og bevægelighed. Tag og gå nogle ture isedet og lav noget cardio, der er mindre belastende. Det kunne f.eks. være noget cirkeltræning. Går du fra inaktivitet til at gå en lille time hver dag og lave lidt træning nogle gange om ugen samt spise relativt fornuftigt bør du se store fremskridt - også uden hård løb.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding