Er en knægt der er ved at uddanne sig til kok på Holstebro Tekniske Skole. Jeg træner 3 gange om ugen. Der er blevet bedre tid til at træne nu, da jeg ikke har ”fastarbejde” efter skole længere... Så nu skal der bare fokuseres på at blive stor til sommer…
Stats:
Alder: 18år
Vægt: 90kg
Højde: 187cm
Fedt %:
Træningserfaring: ca. 1½år
Historie:
Som mange andre, er jeg i sin tid startet med at ligge og lave mave -og armbøjninger derhjemme for at blive større… Efter min 17års fødselsdag startede min trænings”karrierer” med et vægtsæt fra Harald Nyborg… For nu ville jeg have større overarme…
En kammerat forslog mig at kører 10x10 i BB Curl og så skulle jeg nok vokse sagde han…
Og jeg trænede i godt 3måneder med det her… Og voksede da også en 3-4-5cm af det… Men det jeg mest steg i, var styrke…
Efter dette investerede jeg i bænk og ordentlig stang og håndvægt og noget proteinpulver som kosttilskud. Kørte noget 3-split som jeg selv havde strikket sammen. Dette kørte jeg indtil omkring januar. Så blev jeg introduceret for noget fullbody… Som jeg blev meget glad for og som jeg har haft en god effekt af, både styrke og massemæssigt…
Senest blev jeg introduceret for HST-programmet… Som jeg har kørt den sidste 2måneder også med rigtig god fremgang både styrke og massemæssigt…
Kost:
Jeg bruger Excel programmet Krop & Kost til at holde øje med om jeg holder et passende kalorie-overskud… Kosten vil, så vidt mulig, blive lagt ind i logbogen dagligt…
Jeg har nogen faste ting jeg spiser, med små variationer og så kommer der lidt, som er noget jeg lige får lyst til.. Dog vil der bliver tænkt over hvad jeg spiser… Så jeg ikke bare spiser alt mulig junk…
Koststilskud:
Whey 80 Proteinpulver (30g): tages morgen, aften + efter behov
Weight Gainer (100g): tages efter træning + efter behov
Whey Amino 3000 aminosyrepille(1500mg): tages morgen, efter træning og aften
EPA-GLA+ fedtsyrepille (1250mg): tages morgen og aften
Omnimin vitaminpille (650mg): tages morgen, efter træning og aften
Zinkpille (30mg): tages efter træning
Udstyr til rådighed:
Bænk
York 9200 bænk med fastmonteret rack og aftagelig curlmate.
Vægtstænger mm.
Hammer Sport vægtstang, 180cm, 30mm
Hammer Sport curlstang, 120cm, 30mm
Sport-Tiedje Tricepsstang, 86cm, 30mm
Hammer Sport håndvægte, 40cm, 30mm
Hammer Sport vægtskiver fordelt således:
6x20kg, 4x10kg, 6x5kg, 4x2,5kg, 4,1,25kg, 4x0,5kg
Ab-wheel
Grippers
Grippers med modstand på 100 lbs - 150 lbs - 200 lbs - 250 lbs - 300 lbs - 350 lbs
Personlige rekorder:
Bænkpres: 1x90kg
Dødløft: 1x190kg
Squat: 1x115kg
Total: 395kg
Kropsmål d. 1. december:
Overarm: h38,0/v35,5cm (spændt)
Underarm: h33,0/v31,5cm (spændt)
Bryst: 105,0cm (spændt)
Mave: 80,0cm (spændt)
Lår: h58,0/v58,0cm (spændt)
Læg: h38,0/v38,0cm (spændt)
Vægt: 85,0kg (morgenvægt)
Massemål inden sommer 2007:
Overarm: h40/v40cm (spændt)
Underarm: h35/v35cm (spændt)
Bryst: 110cm (spændt)
Mave: 80cm (spændt)
Lår: h60/v60cm (spændt)
Læg: h40/v40cm (spændt)
Vægt: 85kg (morgenvægt)
Styrkemål inden sommer 2007:
Bænkpres: 1x100kg
Dødløft: 1x220kg
Squat: 1x150kg
Total: 470kg
Træningsprogram:
Træningsprogrammet jeg kører er et HST-program… Målet med denne cyklus er at få bedre symmetri på mine arme og så bare generelt øge min masse...
Jeg vil kører med 1sæt i de uger hvor jeg kører med henholdsvis 15 og 10reps…(første 4uger) Og med 2sæt de uger hvor jeg med 5reps…(sidste 4uger)
Desuden er jeg begyndt at træner Rotator Manchet for at få en mere stabil skulder, da jeg gerne vil at der snart sker noget i bænk, og derfor kræver noget stabilitet…