Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Endnu et spørgsmål om masse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle!

Jeg træner tre gange om ugen - full body program - som består af nogle ret basale øvelser:

Bænkpres - 3-4 sæt - 8-10 rep
Incline Dumbell flyes - 3 sæt - 10 rep
Side laterals - 3 sæt - 10 rep
Pulldowns - 3 sæt - 10 rep
Seated Cable rows - 3 sæt - 10 rep
Overhead triceps extensions - 3 sæt - 10 rep
Dumbell curls - 3 sæt - 10 rep
Blandede ben øvelser (ingen squat da jeg døjer meget med en hælspore og har gjort det i en lang årrække).

Ovenstående har givet mig noget styrke, forstået på den måde at jeg kan løfte mere.
Men jeg mangler virkelig noget masse - mine arme forbliver små som de er (42cm) og min brystkasse ser ud som om jeg aldrig har været i nærheden af et motionscenter.

Det skal dog siges jeg er overvægtig - jeg har en fedtprocent på 26, et BMI på 33 og vejer i skrivende stund 124 kg.

De fleste her vil nok sige at hvis jeg taber mig, vil jeg se mere muskoløs/tonet ud, men det ændrer bestemt ikke på at jeg med mine 192 cm gerne vil have en større brystkasse og større overarme.

Jeg spiser sundt eftersom min vægt efterhånden har pålagt mig det - det vil sige grøntsager og magert kød i massevis - og jeg indtager kreatin og protein dagligt.

Er der nogle som har den perfekte opskrift, nogle rettelser til mit program eller andre gode råd for at skabe mig noget mere masse?
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er nok din mad der er problemet.

(småskidte øvelser imo, men det ikke det største problem.)

Skal du opbygge muskel skal du spise mere end du forbrænder, og tage på. Men med 124 kg, ville jeg nok ikke tage yderligere på. Din brystkasse kommer altså til at se større ud, hvis du taber dig.

Som du selv havde regnet ud - jeg ville ha cuttet, derefter bulket.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog

Det er nok din mad der er problemet.

Jeg-er-sulten skrev:(småskidte øvelser imo, men det ikke det største problem.)

Jeg er meget interesseret i at høre om forbedringer til mit program, hvis du vil dele erfaringen?

Jeg-er-sulten skrev:Som du selv havde regnet ud - jeg ville ha cuttet, derefter bulket.

Det vil være det jeg fokuserer på til at starte med, så - tak for rådet.
Brugeravatar
Administrator

Repox skrev:Det er nok din mad der er problemet.

Jeg er meget interesseret i at høre om forbedringer til mit program, hvis du vil dele erfaringen?

Jeg-er-sulten skrev:Som du selv havde regnet ud - jeg ville ha cuttet, derefter bulket.

Dødløft? Dødløft bør være den første, og der burde næsten ikke være nogen undskyldninger for Squat. og så generelt flere basis øvelser, du har for mange iso. Smid noget Military evt. dips ind til skulder, og så tag Chin ups i stedet for dumbells
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

w00t, en der lytter hvis man skriver noget. Det er sjældent, folk plejer bare at gøre alt på sin egen måde.

Det program jeg kører lige nu, er nok så basic som muligt. Kører:

45° Leg press 3x5-10 (har nogle problemer med squat, skal dog til at lære det ordenligt)
Rumænsk dødløft 3x5-10
Bænkpress 3x5-10
BB BoR 3x5-10
Pullups 3x5-10
Military Press 3x5-10
Calf Raise 3x6-12
Machine Crunch 3x6-12
Seated twist 3x6-12 (skrå mavemuskler)

Ud over det kan du enten spise, så du er i kalorieunderskud (dog kun max ca 500, ellers smider du også din muskelmasse), eller lave cardio-træning, til du er i underskud.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Jeg-er-sulten skrev:

w00t, en der lytter hvis man skriver noget. Det er sjældent, folk plejer bare at gøre alt på sin egen måde.

Det program jeg kører lige nu, er nok så basic som muligt. Kører:

45° Leg press 3x5-10 (har nogle problemer med squat, skal dog til at lære det ordenligt)
Rumænsk dødløft 3x5-10
Bænkpress 3x5-10
BB BoR 3x5-10
Pullups 3x5-10
Military Press 3x5-10
Calf Raise 3x6-12
Machine Crunch 3x6-12

Ud over det kan du enten spise, så du er i kalorieunderskud (dog kun max ca 500, ellers smider du også din muskelmasse), eller lave cardio-træning, til du er i underskud.

jeg ville dog kører dødløft før Leg press
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Asomugha skrev:Dødløft? Dødløft bør være den første, og der burde næsten ikke være nogen undskyldninger for Squat. og så generelt flere basis øvelser, du har for mange iso. Smid noget Military evt. dips ind til skulder, og så tag Chin ups i stedet for dumbells

I erkendelse af at min hælspore gør mig ude at stand til andet end at bare sidde og ømme mig, har jeg måtte undlade squat - og det ærger mig naturligvis da jeg godt ved at den basisøvelse er stort set fundamental (det gør i øvrigt også at jeg ingen røv har overhovedet, desværre).

Jeg er desværre, i en kombination af min vægt og min styrke, ikke stærk nok til chinups og dips (men jeg håber det bedrer sig med mit igangværende vægttab), men jeg noterer i hvert fald øvelserne.

Dødløft kan jeg i hvert tilfælde indføre i mit program.

Jeg-er-sulten skrev:w00t, en der lytter hvis man skriver noget. Det er sjældent, folk plejer bare at gøre alt på sin egen måde.

Hvorfor spørge om noget, men alligevel ikke gider at høre svaret på? :-)
Jeg kan jo konstatere der er noget jeg gør forkert - det er vigtigt for mig at nå mit mål, så jeg må jo gøre hvad jeg kan for det - og andres erfaringer er forhåbentligt bedre end min egne.

Jeg-er-sulten skrev:Det program jeg kører lige nu, er nok så basic som muligt. Kører:

Rumænsk dødløft 3x5-10
Bænkpress 3x5-10
BB BoR 3x5-10
Pullups 3x5-10
Military Press 3x5-10
Calf Raise 3x6-12
Machine Crunch 3x6-12

En hurtig google søgning hjalp mig ikke lige med 'BB BoR' - kan du uddybe det?
Brugeravatar
Administrator

Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Jok skrev:BB BOR = Barbell Bent-over-Row
http://exrx.net/WeightExercises/BackGen ... erRow.html

Super - mange tak for det. :)
Brugeravatar
Administrator

Det ser godt ud, bare kør med højst 500 kcal i underskud, og sørg for at blive dækket ind, med protein, og så kan du sagtens vokse i muskelmasse, samtidig med at du taber dig :D
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Kostplan: Ingen kostplan

A. Szollosi skrev:Det ser godt ud, bare kør med højst 500 kcal i underskud, og sørg for at blive dækket ind, med protein, og så kan du sagtens vokse i muskelmasse, samtidig med at du taber dig :D

Brugeravatar

Jok skrev:
A. Szollosi skrev:Det ser godt ud, bare kør med højst 500 kcal i underskud, og sørg for at blive dækket ind, med protein, og så kan du sagtens vokse i muskelmasse, samtidig med at du taber dig :D

Kan du ikke bare skrive hvad du mener?
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Kostplan: Ingen kostplan

A. Szollosi skrev:
Jok skrev:

Det virker som om han tvivler på det du skriver, nærmere bestemt om man kan øge sin muskelmasse i et energiunderskud. Hvis topicstarter er forholdsvis utrænet, så har jeg dog samme opfattelse som dig, idet man derved godt kan smide fedtmasse og øge muskelmasse, især taget topicstarters overvægt i betragtning - no offence.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hippokrates skrev:
A. Szollosi skrev:
Jok skrev:

Det virker som om han tvivler på det du skriver, nærmere bestemt om man kan øge sin muskelmasse i et energiunderskud. Hvis topicstarter er forholdsvis utrænet, så har jeg dog samme opfattelse som dig, idet man derved godt kan smide fedtmasse og øge muskelmasse, især taget topicstarters overvægt i betragtning - no offence.

Nemlig, hvis han har begyndergains (eller er meget overvægtig) kan det godt lade sig gøre at tabe fedt og samtidig gaine muskelmasse

Men udover dette skal man dog vælge om man vil cutte eller bulke
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster