Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

Enormt træt efter ben træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er så heldig at være en del af et forsøg hvor vi træner i byens træningscenter vær Onsdag 1 time , med 10-15min opvarmning på cykel,

vi køre hel krops program,
er begyndt og undre mig over, hvis vi afslutter med ben ((2 øvelser))
skal siges i leg press tager jeg 110-120kg er en tung fyr 128kg

Leg extension 12*3 tager jeg nok 20-23kg?
Leg curl 12*3 15-20kg?

2-3 timer efter træning bliver jeg ramt af en mur af træthed og har brug for en powernap
og det sker kun hvis der er ben træning på menuen , tænker er det normalt?
læste lidt her på siden nogen mente det pga for lidt carbs inden træning

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For lidt at spise før, efter og i hele taget er gode bud.

Vil du have nogensomhelst forhåbning af at din træning skal bære frugt af sig, så skal du vide bare en smule om kost ifht. træning. Det lyder det ikke på at du har. Derfor, så er der hjælp til selvhjælp her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Pind skrev:For lidt at spise før, efter og i hele taget er gode bud.

Vil du have nogensomhelst forhåbning af at din træning skal bære frugt af sig, så skal du vide bare en smule om kost ifht. træning. Det lyder det ikke på at du har. Derfor, så er der hjælp til selvhjælp her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

har smidt 35kg på 1-1½ år så lidt har jeg vel :) ;

Det her emne jeg læste lidt i
traet-efter-squat-t25964.html

Styrkeliste

Dety skrev:

Hvordan spiser du så? Hvad ved du? Jeg er interesseret (ærligt).
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

Reputation point: 30

Dit blodsukker dropper umiddelbart rimelig hårdt efter din bentræning.

Prøv at få noget sukker DIREKTE efter træning (Bland akachehonning i din shake, spis et par bananer, el. lign).
Og så 1 - 1/2 time efter endt træning, få et solidt måltid mad med MASSER af komplekse kulhydrater (fx. ris/pasta).
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Svend Fipskæg skrev:
Dety skrev:

Hvordan spiser du så? Hvad ved du? Jeg er interesseret (ærligt).

skyr med musli ((havregrød hvis der ikke er skyr hjemme)) til morgenmad og et glas mælk,
frugt som mellemmåltider,
rugbrødsmadder 4 stk uden smør,
knækbrød ,
kylling med kogte grøntsager til aftensmad og en grovbolle
så har jeg slik fredag

er begyndt og sætte mig ind i kostprogrammer , som fx 40-40-20 ,
hader lynkure som fx Nupo, dukan , osv,
men altid lækkrt og få inspiration her inde, i fx "hvad spiser du lige nu tråden"

Styrkeliste

Thez skrev:Dit blodsukker dropper umiddelbart rimelig hårdt efter din bentræning.

Prøv at få noget sukker DIREKTE efter træning (Bland akachehonning i din shake, spis et par bananer, el. lign).
Og så 1 - 1/2 time efter endt træning, få et solidt måltid mad med MASSER af komplekse kulhydrater (fx. ris/pasta).

tusind tak! , vil jeg 100% prøve

Styrkeliste

Thez skrev:Dit blodsukker dropper umiddelbart rimelig hårdt efter din bentræning.

Mange plejer at bruge maltodextrin eller dextrose (druesukker), i forbindelse med deres proteinshake efter træning (eller alene).
Jeg plejer selv at bruge 40-70 gram dextrose i min proteinshake. Det smager godt, og så bliver glycogen depoterne også fyldt op efter endt træning.
Mvh. Protein

Reputation point: 0

Træner her: Byens Fit

Protein skrev:

Mange plejer at bruge maltodextrin eller dextrose (druesukker), i forbindelse med deres proteinshake efter træning (eller alene).
Jeg plejer selv at bruge 40-70 gram dextrose i min proteinshake. Det smager godt, og så bliver glycogen depoterne også fyldt op efter endt træning.

Gør netop det samme selv, dog er det langt fra alle der lige kender til produkterne og derfor ikke lige har dem til at ligge, så kom lige med nogle alternativer, der var til at finde nede ved købmanden :)
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Styrkeliste

Thez skrev:
Protein skrev:

Gør netop det samme selv, dog er det langt fra alle der lige kender til produkterne og derfor ikke lige har dem til at ligge, så kom lige med nogle alternativer, der var til at finde nede ved købmanden :)

Jeg købte mit Dextrose i en 25 kg. sæk online, fra en landmands grossist i Jylland. Fragten var på 300, og prisen på sækken var omkring de 2-300. Heldigvis købte jeg med en ven, og vi kunne derfor dele fragten, og derved begge spare på det :-)
Mvh. Protein

Reputation point: 0

Træner her: Byens Fit

Protein skrev:
Thez skrev:
Protein skrev:

Jeg købte mit Dextrose i en 25 kg. sæk online, fra en landmands grossist i Jylland. Fragten var på 300, og prisen på sækken var omkring de 2-300. Heldigvis købte jeg med en ven, og vi kunne derfor dele fragten, og derved begge spare på det :-)

Kan virkelig ikke se relevansen i det du lige har skrevet?
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er ganske alm, man ser tit folk sidde og gabe ude i centeret, så er det gerne dem som har fucket lidt op med kosten, enten i den ene eller anden retning, for meget sødt kulhydrater, og du bliver træt, og for lidt og du bliver træt.
Man kender det nok bedst fra når man har ædt et kæmpe måltid, så får man let lyst til en lur, det er ens seratonin der er steget, mange små måltider er vejen til at give det et jævnt flow.

Tom mave, eller for langsomme kulhydrater, for stort et måltid, eller for lidt, i forbindelse med din træning, Dit insulin niveau er ude af balance, det farer op i hjernen og omdanner sig til tryptofan, som så omdanner sig til seratonin, Seratonin er en stor medvirkede faktor i ens trætheds følelse, det er en alm ting ved forkert kost eller indtagelse af kosten, de fleste oplever det mest ved for store måltider.

Inden træning bør du få nogle hurtige kulhydrater, Rosiner og bananer er rigtigt gode syntes jeg, mange bruger energi pulver, lige fra weight gainer til druesukker, Jeg undgår gerne pulverne, og vælger det mest naturlige valg.

Der er sikkert nogen herinde som kan forklare det bedre, jeg er en spasser til at forklare ting.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

@Søren

Er det et problem at være træt til træning? Jeg plejer altid at blive træt når jeg nærmer mig slutningen af de tunge sæt. Sidder og gaber lidt ind imellem sættene, mens pulsen er helt oppe at ringe og jeg er ved at brække mig. Men så snart jeg hopper videre til næste sæt, mærker jeg ingen nedgang i styrke eller noget, så er jeg bare 'fuld på' i de 10-15 sekunder sættet varer, og så ellers helt bombet igen mens jeg holder pause.

Og så lige lidt flueknepperi: tryptofan omdanner sig til 5-htp, som derefter bliver omdannet til serotonin. Bananer indeholder også fornuftige mængder tryptofan, så hvis du gerne vil undgå øget serotonin op til træning, så lad være med at spise bananer.

Reputation point: 10

Sildokaj skrev:@Søren

Er det et problem at være træt til træning? Jeg plejer altid at blive træt når jeg nærmer mig slutningen af de tunge sæt. Sidder og gaber lidt ind imellem sættene, mens pulsen er helt oppe at ringe og jeg er ved at brække mig. Men så snart jeg hopper videre til næste sæt, mærker jeg ingen nedgang i styrke eller noget, så er jeg bare 'fuld på' i de 10-15 sekunder sættet varer, og så ellers helt bombet igen mens jeg holder pause.

Og så lige lidt flueknepperi: tryptofan omdanner sig til 5-htp, som derefter bliver omdannet til serotonin. Bananer indeholder også fornuftige mængder tryptofan, så hvis du gerne vil undgå øget serotonin op til træning, så lad være med at spise bananer.

Jeg syntes personligt at det er dræbene for min egen træning at sidde og gabe, Jeg er klart mest til beast mode, desværre har jeg ikke så meget mulighed for beast mode hvor jeg træner nu, Det er et stille center med små vægte.
Men når jeg træner hjemme er det 100% beast mode, brøl osv, og det er der jeg syntes at jeg får langt mest ud af min træning.
Hvis jeg sidder og gaber, så bliver træningen noget lal, med for lange pauser, sjældent fremgang som ønsket osv.

Bananer klarer jobbet for mig, men jeg har jo en proppet mave 24/7, så jeg har ikke brug for meget extra før træning, så jeg napper gerne lige 3-5 bananer en halv time før jeg kører til træning, eller en pakke rosiner.
De forskellige pulver former har jeg ikke gode erfaringer med, dem som giver mere energi tager min sult, og jeg ender med at miste meget masse pga dem i længden, især den med koffein og effidrin osv, De hæmmer mig virkeligt meget, ren druesukker gør at jeg ikke føler mig helt oven på i kroppen, lidt som om at jeg har lyst til at knække mig, det oplever jeg ikke med bananer og rosiner.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster