Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1130
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1128

Følg bodybuilding.dk på

EPO og cykelsport

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hvorfor tror I at specielt cykelsporten er blevet et ikon for EPO?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Atletklubben Jyden

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lundique skrev:Hvorfor tror I at specielt cykelsporten er blevet et ikon for EPO?

Doping har altid floreret i cykelsport såvidt jeg har kunnet læse mig frem til og EPO's egenskaber gør det jo til et ideelt drug at bruge som cykelrytter.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:
Lundique skrev:Hvorfor tror I at specielt cykelsporten er blevet et ikon for EPO?

Doping har altid floreret i cykelsport såvidt jeg har kunnet læse mig frem til og EPO's egenskaber gør det jo til et ideelt drug at bruge som cykelrytter.

Ja lige præcis....
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har altid synes at man bare skulle lade dem dope sig. Jo, det er et problem. Men et større problem er hvor røv kedeligt cykle sport er. Og desto hurtigere de bliver færdige så vi kan se noget andet på TVet, desto bedre! :D

Og anyway, i må indrømme, desto hurtigere de kommer der ud af, desto federe er det når de styrter! :twisted:
"I am not blaming those who are resolved to rule, only those who show an even greater readiness to submit." ~Thucydides
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

SSJ ahh de sidste 10 km plejer da at være spændene.... haha men fatter heller ikke folk gider og sidde der den halve dag.

så konklussionen må så være at det er godt de gør det, for ellers ville de jo bare tage endnu længere tid :D :D :D :D :D :twisted:
The Genetic Freak!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 120.00

Det var egentlig første gang jeg har hørt et godt argument for brugen af EPO - hurtigere derudaf = hurtigere ud af fjernsynet.. hehe

Epo bliver jo brugt da det øger produktionen af røde blodlegemer og dermed kroppens evne til at transportere ilt rundt. Derfor er det ikke kun cykelsport der bruger det - men også alle andre sportsgrene med lange distancer som marathon, skiløb (langrend), m.m.
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

[quote="Folmand"]Det var egentlig første gang jeg har hørt et godt argument for brugen af EPO - hurtigere derudaf = hurtigere ud af fjernsynet.. hehe

Epo bliver jo brugt da det øger produktionen af røde blodlegemer og dermed kroppens evne til at transportere ilt rundt. Derfor er det ikke kun cykelsport der bruger det - men også alle andre sportsgrene med lange distancer som marathon, skiløb (langrend), m.m.[/quote]

Ja, det er jeg godt klar over! :?

Selvom alle mulige andre udholdenhedsidrætter også bruger EPO, så må vi da være enige om, at det altid er i cykelsporten der er problemer ihf i følge medierne..
Brugeravatar

Lundique skrev:
Folmand skrev:Det var egentlig første gang jeg har hørt et godt argument for brugen af EPO - hurtigere derudaf = hurtigere ud af fjernsynet.. hehe

Epo bliver jo brugt da det øger produktionen af røde blodlegemer og dermed kroppens evne til at transportere ilt rundt. Derfor er det ikke kun cykelsport der bruger det - men også alle andre sportsgrene med lange distancer som marathon, skiløb (langrend), m.m.[/quote]

Selvom alle mulige andre udholdenhedsidrætter også bruger EPO, så må vi da være enige om, at det altid er i cykelsporten der er problemer ihf i følge medierne..

Langrend har også tit haft problemer med EPO og bloddoping.

Grunden til det er cykelsporten der fremstår som betændt, er nok en kombination af mediedækningen og frekvensen af brugere samt tests.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

BodyBlom skrev:
Lundique skrev:
Folmand skrev:Det var egentlig første gang jeg har hørt et godt argument for brugen af EPO - hurtigere derudaf = hurtigere ud af fjernsynet.. hehe

Det bliver mindst lige så meget brugt i alt det andet! Nu er fokusen bare på cykelsporten fordi sådan noget Tour de France er så udbredt som det er..

Det er ligesom med fodbold og boksning osv. Der er rigtig mange som bruger eks. Testosteron og HGH. Men det får man bare aldrig noget af vide om fordi det regner folk bare ikke med de gør.

Ja, det kan jeg kun være enige i, og jeg har heller aldrig afvist, at det bliver brugt lige så meget i langrend mm.
Brugeravatar

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster