Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 978
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 976

Følg bodybuilding.dk på

Er mit 4 split okay?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

.
Sidst rettet af Carsten2028 2. sep 2016, 19:49, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Et split er et split. Ikke et program. Dit split kan være fint. Det betyder ikke programmet er det.

Uanset hvor mange sæt du måtte vælge at køre knyttet til det split, så bør du variere sætmængden/volumen/arbejdsmængden over tid. Altså, lad være med altid at køre y-antal sæt.

Den volumen du nævner forekommer høj - dit spørgsmål dog lettere nybegynderagtigt, eller intermediært. Er du sikker på kvaliteten af det du laver er høj nok?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog

Carsten2028 skrev:Hej BB,

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om mit split / hvor mange set jeg laver per muskelgruppe, mit split ser således ud:

Dag 1 Bryst/triceps(let)
Dag 2 Ryg
Dag 3 Skuldre/Arme
Dag 4 Ben/Læg
Dag 5 Pause
Dag 6 Forfra

Jeg laver ca. 32 set per stor muskelgruppe dvs. bryst, ryg og ben og 16 set per lille muskelgruppe (skuldre, biceps og triceps). Hvis i har nogle bud til hvor mange sets per muskelgruppe man skal lave om ugen vil jeg meget gerne høre dem :D :D - Carsten :)

I min optik er lav frekvens ikke at foretrække for en drug-free person, da proteinsyntese aktiviteten kun er forhøjet i 36-48 timer når en given muskelgruppe rammes.
50% fact + 50% magic = 100% results

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00

SandyFrink skrev:Et split er et split. Ikke et program. Dit split kan være fint. Det betyder ikke programmet er det.

Uanset hvor mange sæt du måtte vælge at køre knyttet til det split, så bør du variere sætmængden/volumen/arbejdsmængden over tid. Altså, lad være med altid at køre y-antal sæt.

Den volumen du nævner forekommer høj - dit spørgsmål dog lettere nybegynderagtigt, eller intermediært. Er du sikker på kvaliteten af det du laver er høj nok?

Er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener med kvalitet. Jeg har trænet seriøst i ca. 1 år og 1 år hvor det var meget useriøst. En bryst dag kunne godt være 4-5 øvelser (fx. BP, Incline BP, Flyes, Incline flyes, dips) hvor jeg laver 5-9 sæt 6-20 reps med 45-75 sekunders pause.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Carsten2028 skrev:
SandyFrink skrev:Et split er et split. Ikke et program. Dit split kan være fint. Det betyder ikke programmet er det.

Er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener med kvalitet. Jeg har trænet seriøst i ca. 1 år og 1 år hvor det var meget useriøst. En bryst dag kunne godt være 4-5 øvelser (fx. BP, Incline BP, Flyes, Incline flyes, dips) hvor jeg laver 5-9 sæt 6-20 reps med 45-75 sekunders pause.

Kvalitet er i høj grad det rent tekniske
50% fact + 50% magic = 100% results

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00

MrBroScience skrev:
Carsten2028 skrev:Hej BB,

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om mit split / hvor mange set jeg laver per muskelgruppe, mit split ser således ud:

Dag 1 Bryst/triceps(let)
Dag 2 Ryg
Dag 3 Skuldre/Arme
Dag 4 Ben/Læg
Dag 5 Pause
Dag 6 Forfra

Jeg laver ca. 32 set per stor muskelgruppe dvs. bryst, ryg og ben og 16 set per lille muskelgruppe (skuldre, biceps og triceps). Hvis i har nogle bud til hvor mange sets per muskelgruppe man skal lave om ugen vil jeg meget gerne høre dem :D :D - Carsten :)

I min optik er lav frekvens ikke at foretrække for en drug-free person, da proteinsyntese aktiviteten kun er forhøjet i 36-48 timer når en given muskelgruppe rammes.

Spørgsmålet er så blot hvilke øvelser der køres, da "overlap" fra bryst-->biceps og triceps/bryst-->skulder/bryst kan være meget væsentlig, og det medfører at frekvensen ikke er så lav som den indledningsvist syntes.
Du ville nok være mere tjent ved at alternere mellem LB og UB, hvis altså din underkrop skal hypertrofere maksimalt.

Så korte pauser er fine i perioder, og fine for alm sundhed og lav fedt%, men ingenlunde optimalt at anvende vedvarende hvis målet er hypertrofi. "Kvalitet" vil således kunne være tungere sæt, med længere pause, OG med god teknik.

Et problem en del nybegyndere har er de ikke bliver neuralt effektive i løft. De kører 4-5 øvelser, hvor de burde holde sig til 1-3. Musklerne modtager ikke optimal stimulus når nervesystemet ikke er tunet ind.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:Så korte pauser er fine i perioder, og fine for alm sundhed og lav fedt%, men ingenlunde optimalt at anvende vedvarende hvis målet er hypertrofi. "Kvalitet" vil således kunne være tungere sæt, med længere pause, OG med god teknik.

Et problem en del nybegyndere har er de ikke bliver neuralt effektive i løft. De kører 4-5 øvelser, hvor de burde holde sig til 1-3. Musklerne modtager ikke optimal stimulus når nervesystemet ikke er tunet ind.
[/color]

Hvilken indflydelse har kortere pause på lav fedtprocent?
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

EWhite skrev:
SandyFrink skrev:Så korte pauser er fine i perioder, og fine for alm sundhed og lav fedt%, men ingenlunde optimalt at anvende vedvarende hvis målet er hypertrofi. "Kvalitet" vil således kunne være tungere sæt, med længere pause, OG med god teknik.

[/color]

Hvilken indflydelse har kortere pause på lav fedtprocent?

Det er vel klassisk bb at manipulere med densiteten for at få en højere forbrænding. Gironda 8x8 er et godt eksempel herpå. Men der er ulemper ved kortere pauser. Det er et redskab som man kan bruge i et stort puslespil.

Edit. Det er et anderledes puslespil, der åbenbart kræver redskaber.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster