Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bygum skrev:Forresten, han har også lavet nogle eksempler på træningsprogrammer - ingen af dem indeholder specifik/isoleret træning til biceps eller triceps. Han påstår jo så, at ens arme nok skal vokse af alle de presses og pull-ups osv.
Jeg overvejer at give det et forsøg, og så kun træne med hans foreslåede øvelser og droppe al form for curls, closegrip BP, skullcrushers eller lignende. I 4-6 uger måske.

Wannabe-BB skrev:Give it a go:D

Bygum skrev:Wannabe-BB skrev:Give it a go:D
Det tror jeg, jeg gør.
Men vil stadig meget gerne høre, om nogen herinde har erfaringer med øvelserne!

Bygum skrev:Okay så har jeg lavet et fullbody program ud fra den nye teori om, at hver muskel helst skal trænes 2-3 gange om ugen.
Dag 1:
Bench press
Incline benchpress
Squats and presses
Bent over rows
Front squats
Close-grip bench press
Dag 2:
Armbøjninger
Dips
Upright rows
Pull-ups
Dødløft
Dumbbell curls
Dag 3:
Bench press
Incline benchpress
Clean and presses
Renegade rows
Front squats
Close-grip bench press
Dag 4:
One arm snatches
Two arm swings
Dumbbell curls
Maveøvelser
Hvordan synes I, det ser ud? Der er mange variede øvelser i hvert fald. Men hovedsageligt går bryst, skulder, ryg, ben igen de tre først dage. Og så biceps/triceps to gange hver. Og så på dag 4 varierer jeg med at lave snatches og swings samt mave.
Er en gange dødløft om ugen får lidt her? Og er der mon for meget bryst? :/

Roed87 skrev:En gang dødløft om ugen er ok. Jeg synes der er for meget bryst og for lidt ben, så jeg ville smide en unilateral benøvelse ind som lunges f.eks.
Jeg har selv rigtig god erfaring med de øvelser du spørger til. Jeg skal ikke kunne sige hvad de giver af masse, men de giver en fantastisk stabilitet og styrke

Legend skrev:Det lyder som om ha er "performance coach" eller noget lignende.
De nævnte øvelser er ikke must-haves for hypertrofi, men er derimod gearet mod kraftudvikling og stabilitet.

ØbroMorten skrev:I forhold til at træne uden brug af iso-øvelser, er closegrip øvelser anbefalelsesværdige. Jeg kan se du allerede har tænkt dig at lave CG benchpress, men øvelser som fx CG Military Press er også virkeligt gode. I øvrigt ville jeg foreslå dig i samme forbindelse at skifte en row øvelse ud med yates rows.
Ellers synes jeg det ser godt ud

Bygum skrev:ØbroMorten skrev:I forhold til at træne uden brug af iso-øvelser, er closegrip øvelser anbefalelsesværdige. Jeg kan se du allerede har tænkt dig at lave CG benchpress, men øvelser som fx CG Military Press er også virkeligt gode. I øvrigt ville jeg foreslå dig i samme forbindelse at skifte en row øvelse ud med yates rows.
Ellers synes jeg det ser godt ud
Det råd vil jeg tage til mig. Prøver at lave flere CG presses, hvis jeg kan komme til det.
Hvis jeg skal lave Yates rows skal det være i for upright rows, for jeg vil gerne holde fast i renegade rows - de er supergode!Anbefaler jeg stærkt.

Bygum skrev:Roed87 skrev:En gang dødløft om ugen er ok. Jeg synes der er for meget bryst og for lidt ben, så jeg ville smide en unilateral benøvelse ind som lunges f.eks.
Jeg har selv rigtig god erfaring med de øvelser du spørger til. Jeg skal ikke kunne sige hvad de giver af masse, men de giver en fantastisk stabilitet og styrke
Tak for feedback
Kan godt følge dig i, at der måske er for meget bryst. Mht. benøvelserne så bruger jeg jo benene i både front squats, dumbbell squats and presses, clean and presses, upright rows (går ned i squat inden løft), one arm snatches, swings og i dødløft. Jeg har i forvejen ret store ben, fordi jeg har cyklet meget. Tror du virkelig, jeg behøver flere benøvelser?
Andre der har noget at tilføje? For meget bryst, hvad synes I?

Roed87 skrev:Jeg vil sige det kommer an på hvor meget du går til den i de andre øvelser, jeg ville personligt stadig køre tung ben træning, både bi og unilateralt. De andre øvelser ser jeg mest som eksplosionstræning og aktivering.

Bygum skrev:Roed87 skrev:Jeg vil sige det kommer an på hvor meget du går til den i de andre øvelser, jeg ville personligt stadig køre tung ben træning, både bi og unilateralt. De andre øvelser ser jeg mest som eksplosionstræning og aktivering.
Okay. Er bare bange for, at jeg får overtrænet mine ben. Men hvilke øvelser ville du så foreslå? Lunges, benpres osv.?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster