Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69640 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1529
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1526

Følg bodybuilding.dk på

Erfaringer med Muno Colostrum

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har efterhånden låst et par indlæg vedr. Muno Colostrum, men synes ikke rigtig der er nogen der har nogen erfaringer vedrørende dette " Vidunder Middel ".

Det skulle være forstadiet til modersmælk og dermed have et rigtig godt næringsindhold.
Det siges også at skulle indeholde en smule testersteron og insulin, men dog så lidt at det ikke skulle påvirke kroppens naturlige produktion, tværtimod skulle fremme det. Udover det skulle det styrke ens immunforsvar væsentligt.
Der skulle være lavet en masse forskning på området og det skulle være det ældste natur kosttilskud på markedet.
Uanset hvad, lyder det hele næsten for godt til at være sandt,

Har i nogle erfaringer med at bruge det som kosttilskud?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ved ikke skid om det googlede bare lige:

Naturoghelse skrev:Indhold i Muno Colostrum pr. 8 kapsler (4,8 g):
IgG 1400 mg
IgF-1 10-16 mg.

Wikipedia skrev:IGF-1 (Insulin-like Growth Factor-1) er et peptidhormon, hvis molekylære struktur ligner insulins. IGF-1 spiller en vigtig rolle i barndommens vækst og har anabolske effekter hos voksne. Når væksthormon udledes i blodet fra hypofysen bliver det optaget af leveren og omdannet til IGF-1.
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

generelt virker hormonfremmende kosttilskud ikke. hvis du skal ha noget hormonfremmende så er krudt vejen, ellers kan du lige så godt smide pengene ud i toilettet, eller sende dem til mig - smider lige en PM.

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Ja, og for at det ikke skal være løgn skulle det også indeholde mere end det:
Alle hormoners moder
DHEA (forkortelse for dehydroepiandrosteron) er et naturligt forekommende steroid-hormon, som udskilles fra barken på binyrerne, som sidder lige over hver sin nyre. Et steroid-hormon er afhæn­gigt af kolesterol som byggestens-molekyle. Kroppens binyrer danner ca. 150 andre af denne type hormoner, men DHEA er langt det mest fremherskende - der findes tusind gange så meget DHEA som kønshormoner, østrogen og testosteron.

Kun mennesker og andre primater kan producere DHEA, som udskilles fra binyrerne allerede i fo­stertilstanden (i de sidste måneder af graviditeten). Den første modermælk (colostrum) giver nu barnet tryptofan, lysin, IgG-(38%), IgF-, uniquinon (Q10), testosteron, progesteron, insulin, DHEAS. Alle disse stoffer findes i Muno Colostrum kapsler, der forhandles af matas og helsekostforretninger - genvej til bedre velbefindende!

Men da det jo er godkendt af fødevarestyrrelsen forestiller jeg mig ikke det har nogen særlig mærkbar effekt. Det virker måske også lidt til at det er forebeholdt de ældre.

Mharritz skrev:ellers kan du lige så godt smide pengene ud i toilettet, eller sende dem til mig - smider lige en PM.

Det skriver jeg bag øret ;)

Nu ved jeg ikke hvad forskellen er på muno colostrum og bovint colostrum. Jeg bruger selv ColoDan whole Colostrum som er bovint.

Prøv at tjekke: http://biodanepharma.com/category/muske ... pulver-46/ og http://biodanepharma.com/category/hvad-er-colostrum-34/

Reputation point: 75

Logbog: Vis logbog

Anderskn skrev:
Mharritz skrev:ellers kan du lige så godt smide pengene ud i toilettet, eller sende dem til mig - smider lige en PM.

Det skriver jeg bag øret ;)

Jep, spild af penge. Ligesom med så meget andet pjat på markedet.

Reputation point: 10

Colostrum har ingen nævneværdig effekt, kosttilskuddet har opnået popularitet blandt BB samfundet grundet indholdet af IGF-1.
IGF-1 er et anabolsk hormon, desværre gør det ikke en skid hvis det bliver indtaget oralt.Du bliver nødt til at købe rigtig IGF-1 hvis du vil have noget "bang for your buck"

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster