Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 936
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 934

Følg bodybuilding.dk på

Et par begynder spørgsmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej med jer!

Jeg har læst lidt på de artikler som finder her på siden, og umiddelbart er det "Bill Starr's fundament program - for all-around masse og styrke" som jeg rigtig godt kunne tænke mig at starte på.

Der hvor jeg så kommer lidt i tvivl, er de forskellige termer som bruges i den ovenstående artikel. F.eks.: "Squat: 5 sæt x 5 reps". Kan en venlig sjæl skære det ud i pap for mig, så jeg ved hvad det betyder?

En anden ting er, at jeg har tænkt mig at disse øvelser skal udføres herhjemme. Jeg har desværre ikke mulighed for at komme i træningscenter af forskellige årsager. Via dba.dk har jeg købt en curl-vægstang med dertil hørende vægtskiver, så den vil jeg rigtig gerne benytte mig af. Derudover har jeg også et sæt håndvægte.
Er dette nok til en fornuftig start i forbindelse med det program som Bill Starr skriver om?

Jeg er 29 år, 182 cm og vejer cirkus 88-90 kg. Derudover spille jeg fodbold 2-3 gange om ugen på hyggeniveau og når der er mulighed for det, så løber jeg en lille tur. Mht. føde, så tænker jeg også her meget over hvad jeg propper i skuffen - synes selv jeg ret fornuftig :)

Det er ikke planen at jeg skal med i Mr. Universe - blot få strammet lidt op og få gang i den gamle krop!

Jeg har aldrig før bevæget mig i disse kredse, så derfor mine spørgsmål - men rigtig dejligt at der findes et forum for os som har alle de her "dumme" spørgsmål (selvom der ikke findes dumme spørgsmål :wink: )

Tak fordi du læste så langt, og jeg står til rådighed hvis jeg skal uddybe mere.

Pft.

Mvh
Mikkel

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hey Mikkel og velkommen til.

Mht Bill stars program er det måske lidt svært at lave hjemme med en curl stang idet hovedprincippet i programmet er at man laver nogle store øvelser, med relativt tunge vægte, for at få gang i hele kroppen ved hjælp af relativt få øvelser. Prøv evt at læs den artikel der omhandler træning med kropsvægt? Og så kan du evt tilføje nogle øvelser med din curlstang afhængig af hvor mange kilo du har.

5 reps i 5 sæt betyder at du tager 5 gentagelser, holder pause til du er klar igen, 5 mere, pause, osv. Så du får 5 sæt med 4 pauser imellem.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Friche skrev:Hey Mikkel og velkommen til.

Hej Friche tak - og tak for dit svar!

Nu fik jeg læst den artikel omkring træning med kropsvægt og den er måske ikke så tosset?

Jeg læste lidt videre her i forummet og i en tråd bliver denne artikel anbefalet http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Den ser rigtig god ud og måske en jeg vil kigge nærmere på. Der opstår dog lige et spørgsmål:

Lige oppe over de små billeder som illustrerer hvordan øvelserne udføres( i bunden af artiklen), der står "Mandag/Torsdag: Bryst, Skulder, Triceps, Mave" og "Tirsdag/Fredag: Ben, Ryg, Biceps" - tager man ALLE øvelserne som står under mandag og torsdag og det samme tirsdag og fredag, eller vælger man nogle enkelt ud?

Igen - tak :)

Hej
og velkommen her i forumet til endnu en "hjemmetræner".
Jeg synes,det ser lidt hårdt ud, så en ide kan være at skifte mellem squat og dødløft på dag 2
Evt også skifte mellem chin up og rows, som også er tunge øvelser.
Hvis dag 1 er for hård, kan du også skifte mellem bænkpres med stang og bænkpres med håndvægte.
God træning :thumpup:
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

[/quote]
Lige oppe over de små billeder som illustrerer hvordan øvelserne udføres( i bunden af artiklen), der står "Mandag/Torsdag: Bryst, Skulder, Triceps, Mave" og "Tirsdag/Fredag: Ben, Ryg, Biceps" - tager man ALLE øvelserne som står under mandag og torsdag og det samme tirsdag og fredag, eller vælger man nogle enkelt ud?

Igen - tak :)[/quote]

Du skal tage alle øvelserne :)

Geografisk sted: Fyn

Du bør nok anskaffe dig et rack og en rigtig, lige stang også. Da det ikke lade sig gøre at squatte og dødløfte optimalt med en curlstang.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum