Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 967
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 964

Følg bodybuilding.dk på

Evt 2-split?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey alle..
Jeg har tidligere skrevet angående et 6-ugers program jeg ville igang med og startede så op på HST-programmet. Dog føler jeg dog mere for et program, hvor jeg kan træne stort set hver dag i stedet i de næste 5 uger så, for så at få trænet så meget som muligt og dermed og en masse øvelser.

Mit spørgsmål er så, om det efter et halvt års langt fra intensiv - mere doven :D - træning kan betale sig at starte med et 2 split nu her, og så måske fortsætte efter de 5 uger?

Jeg læste noget om, at 2-split mest var for mere erfarne, men kan jeg gå igang eller?

Derudover vil jeg gerne vide, hvordan 2-split programmet så ser ud, når det er bedst. Er det:

Dag 1:
Bryst
Triceps
Skulder
Mave

Dag 2:
Ben
Ryg
Biceps

Eller hvordan skal det se ud?

Min plan var så at køre 2 øvelser til de små muskelgrupper og 3 øvelser til de store. Er det godt eller skidt?

Kan man desuden godt træne hver dag, hvis man blot skifter mellem muskelgrupperne hver dag? Eller er fire bedst?: Mandag, tirsdag, torsdag og fredag f.eks?

Til allersidst vil jeg lige høre jeres vurdering af, hvor mange sæt der skal køres og med hvor mange gentagelser?

Håber meget på, at der er en hjælpsom sjæl derude, der har overskud til at besvare det hele :D

Tak på forhånd.
/Farver.
"Make sure that they will remember, forever, the night they played the Titans!" - Coach Yoast (Remember the Titans)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Synes du skulle køre hst færdig hvis du er begyndt på det, tror jeg ikke du vil fortryde. Har selv kørt og det gav en god del styrke + lidt masse.

Mht. 2-split, hvis du gerne vil træne 4 gange i ugen, så ser jeg det som en ok løsning.

Plejer selv at køre som du skriver, noget ala:

Bryst/Skulder/Triceps:
Bænkpres
incline DB bænkpres
evt pec deck flyes ell. db flyes, hvis du føler for det
Military press
Lateral raise
Dips

Ryg/Ben/Biceps:
Dødløft/Squat, skifter frem og tilbage her, nogen kan klare begge
du kan evt køre leg extension de dage du tage DL og Leg Curl de dage du tage SQ, hvis du har overskud til det
Bent over barbell row
pullups/chinups
Rear lateral raises
Calf Raise

rep range noget ala 3x12, du kan os køre 5x5, men det tager noget længere tid, men + siden er mere styrke.

Og Digital Sin og New Sensation og Brazz...did it again, wrong debate, sry :(
Man må alt og der er ingenting man skal.

"It's very important to get stronger in all areas of tugging." - Jim Wendler
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Hey Bravo1990.
Tak for svaret..

Det er ikke fordi, at jeg ikke har lyst til at fortsætte med HST-programmet, det er mere fordi, der er nogle få problemstillinger:

- Jeg har fuldført den første uge ud af de seks, problemet er bare, at jeg om præcis 5 uger rejser til udlandet i et længere stykke tid og at jeg derfor skal være færdig om præcis 5 uger. Men eftersom, at jeg er på ferie i denne uge, er det meget begrænset, hvad jeg kan udføre af træning, så derfor bliver jeg sat lidt tilbage der..

- Jeg vil meget gerne på de sidste fire uger, fra næste uge af, træne så meget som muligt, hvilket fik mig til at tænke på et kort split-program (altså 4 uger til at starte med)

Når jeg ser dit program, så kører du slet ikke mave? Kan det passe?

Tror du ikke 3x12 reps er for meget? Burde det ikke nærmere hedde 3x8 eller måske 1x10, 1x8 og 1x6?
"Make sure that they will remember, forever, the night they played the Titans!" - Coach Yoast (Remember the Titans)

Mave træning er vel ikke et must? Den bliver da fint aktiveret ved andre øvelser. F.eks. squat

Geografisk sted: Tune

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Ingen kostplan

Det er selvfølgelig rigtig nok, men isoleret mavetræning ville jo heller ikke skade..

Skrev ikke mave på af den simple grund, at jeg glemte det. Plejer nemlig bare at køre mave når jeg føler for det, så det veksler mellem 1-3 gange om ugen. Og en rep range på 3x8 er helt fin. Men jeg er ikke selv så meget til det der pyramide halløj hvor man går ned i reps.
Man må alt og der er ingenting man skal.

"It's very important to get stronger in all areas of tugging." - Jim Wendler
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Farver skrev:Det er selvfølgelig rigtig nok, men isoleret mavetræning ville jo heller ikke skade..

Overhovedet ikke :) jeg kører da også selv noget mavetræning en gang i mellem. Men man kan sikkert klare sig fint ude :D

Geografisk sted: Tune

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster