Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 842
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 840

Følg bodybuilding.dk på

Failure træning i mit program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er næsten lige gået igang med et hst program jeg selv har stykket sammen.
Jeg lider af en kronisk sygdom der gør mig meget træt og har derfor ikke energi til at køre endeløse sæts. Derfor synes jeg programmet jeg er kommet frem til passer rigtig godt til mig. Hvad siger I til det?

Tror jeg vil have nemmere ved at holde en god intensitet med den lave volumen. I modsætning til de programmer jeg før har kørt, med flere sæt og øvelser, hvor jeg ikke kunne mere efter halvdelen af programmet.
Ville det også være fint at køre til failure indimellem i dette program, og hvor tit?

Dag 1:
Squat: 2 sæt
Good-mornings: 2 sæt
Incline Bench: 2 sæt
Chin ups: 2 sæt
Shoulderpress: 2 sæt
Dumbbell Curl: 2 sæt
Tricep Extensions: 2 sæt
Standing Calf Raises: 2 sæt
Hanging Leg Raises: 2 sæt

Dag 2:
Squat: 2 sæt
Good-mornings: 2 sæt
Dumbbell Bench: 2 sæt
Rows: 2 sæt
Lateral Raise: 2 sæt
Dumbbell Curl: 2 sæt
Dips: 2 sæt
Standing Calf Raises: 2 sæt
Crunches: 2 sæt

Disse to dage skifter jeg så imellem, og kører Mandag, Onsdag og Fredag.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Synes ik du bør køre til failure før til sidst i programmet, hvis du skal have en dekonditionering bagefter? Failuretræning bør hvertfald ik køres alle 6-8 uger vil jeg mene, det vil være alt for hårdt for CNS, især når det tungt du vil køre, og dermed så mange reps igen

Jeg holder mig personligt til eccentrisk/failure-træning de 2 sidste uger eller hvis jeg cutter så den sidste uge eller slet ikke
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (62)
Kostplan: Vis kostplan

hot_fifty skrev:Synes ik du bør køre til failure før til sidst i programmet, hvis du skal have en dekonditionering bagefter? Failuretræning bør hvertfald ik køres alle 6-8 uger vil jeg mene, det vil være alt for hårdt for CNS, især når det tungt du vil køre, og dermed så mange reps igen

Jeg holder mig personligt til eccentrisk/failure-træning de 2 sidste uger eller hvis jeg cutter så den sidste uge eller slet ikke

Tænkte faktisk på om jeg ikke kunne træne til failure en gang om ugen. Fx om fredagen. Det er dog ikke noget jeg har tænkt mig at gøre i squat.

Når du siger man ikke bør køre til failure i alle 6-8 uger, mener du så bare at man ikke bør køre til failure ved hver træning?

Har jeg skrevet at jeg vil køre tungt? :)
Jamen jo.. det bliver vel tungt i takt med at belastningen stiger og der bliver færre reps.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Artz skrev:
hot_fifty skrev:Synes ik du bør køre til failure før til sidst i programmet, hvis du skal have en dekonditionering bagefter? Failuretræning bør hvertfald ik køres alle 6-8 uger vil jeg mene, det vil være alt for hårdt for CNS, især når det tungt du vil køre, og dermed så mange reps igen

Tænkte faktisk på om jeg ikke kunne træne til failure en gang om ugen. Fx om fredagen. Det er dog ikke noget jeg har tænkt mig at gøre i squat.

Når du siger man ikke bør køre til failure i alle 6-8 uger, mener du så bare at man ikke bør køre til failure ved hver træning?

Har jeg skrevet at jeg vil køre tungt? :)
Jamen jo.. det bliver vel tungt i takt med at belastningen stiger og der bliver færre reps.

Han mener at du ikke bør køre failure alle 6-8, fordi at hvis du køre failure i så lang tid, vil det være alt for hårdt for din CNS og derfor vil du højst sandsyndelig hed for en skade.

Failure de sidste 2 uger er okay, hvis du går på dekon bagefter :), så kropppen for ro til at slappe af.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Kostplan: Vis kostplan

Okay :)
Jamen jeg går også på dekon bagefter.
Brugeravatar