Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 821
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Fedt: 6% = Ingen abs?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

der er mange apparat inden for fedt % måling, der ikke viser det rigtige :)
Sidst rettet af jonathanson 6. jan 2011, 17:50, rettet i alt 1 gang.
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

6% ? Det kan ikke passe..

Geografisk sted: Næstved

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Don_Q skrev:Hej, BB.dk
Jeg vejer ca. 56 kg og er 169 høj. Jeg begyndte at snuse til styrketræning og fitness for snart to år siden, og det har været mest seriøst det seneste år. For at år siden vejede jeg ca. 45 kg.

Jeg har det meste af tiden gået og regnet med at min fedtprocent var 15-20% alene af den grund at jeg ikke kunne se nogle af mine abs. Men for ca. 4 måneder siden blev min fedtprocent målt af et eletrisk apparat, som del af et projekt i skolen og den viste at jeg havde 6% fedt. Det lyder måske godt, men for mig var det et slap-in-the-face. 6% fedt, 1½ år styrketræning + 8 måneder seriøs med proteinpulver og sund kost og alligevel ingen synlige abs. Når jeg mærker efter, er der ca. 3 cm fedt og hud, over mine abs.
Er de 6% virkelig samlet lige præcis på mavsen? =;
Hvordan kan det være?

På forhånd, tak for råd og etc. :)

Man begynder 'som en tommelfinger regel' at få synlige abs, når fedt% er under 10..
Så nej tror ikke din fedt% er 6..
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønderslev

Galleri: Vis galleri (7)

1) Din måling er upræcis. Det hedder en impedansmåler, og de kan vel nærmest kun bruges til at se, om man stiger eller falder i fedtprocent.

2) Hvorfor påpeger du, at du har trænet 8 måneder med proteinpulver? Hvis du har styr på din kost, behøver du ikke proteinpulver(at det er praktisk til efter træning, indtil man får noget rigtig mad er en anden sag).

3) Kroppen kan godt deponere meget af fedtet på eksempelvis maven - det er forskelligt fra person til person. Men umiddelbart virker 'problemet' til at være, at din fedtprocent er højere end 6 %, og at du simpelthen bare ikke har nok masse. You can't flex skin, som man siger :wink:
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Oliva skrev:
Don_Q skrev:Hej, BB.dk
Jeg vejer ca. 56 kg og er 169 høj. Jeg begyndte at snuse til styrketræning og fitness for snart to år siden, og det har været mest seriøst det seneste år. For at år siden vejede jeg ca. 45 kg.

Jeg har det meste af tiden gået og regnet med at min fedtprocent var 15-20% alene af den grund at jeg ikke kunne se nogle af mine abs. Men for ca. 4 måneder siden blev min fedtprocent målt af et eletrisk apparat, som del af et projekt i skolen og den viste at jeg havde 6% fedt. Det lyder måske godt, men for mig var det et slap-in-the-face. 6% fedt, 1½ år styrketræning + 8 måneder seriøs med proteinpulver og sund kost og alligevel ingen synlige abs. Når jeg mærker efter, er der ca. 3 cm fedt og hud, over mine abs.
Er de 6% virkelig samlet lige præcis på mavsen? =;
Hvordan kan det være?

På forhånd, tak for råd og etc. :)

Man begynder 'som en tommelfinger regel' at få synlige abs, når fedt% er under 10..
Så nej tror ikke din fedt% er 6..

Cant flex bone ;)

Lad os bare sige at du har en latterlig lav fedt %, men det jo ikke alt der spiller ind. Det kræver også at du har trænede mavemuskler..

Geografisk sted: Næstved

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 120.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster