Jeg er en mand på 22 år.
Jeg sidder med et stort problem (synes jeg selv), som jeg håber nogle af jer kloge mennesker herinde kan hjælpe med.
Det forholder sig sådan at jeg for ca. et år siden besluttede mig at jeg var alt for tynd og gerne ville tage en masse muskler på og bevise over for mig selv at det var muligt og at jeg faktisk kunne få en flot krop. Jeg var på det tidspunkt ca. 191 cm høj og vejede ca 64 Kg. Jeg har altid været meget tynd og haft MEGET svært ved at tage vægt på.
Det lykkedes så, og jeg er nu efter et år ca. stadig 191 cm høj, men vejer 76 kg. 12 kg forøgelse, hvor langt det meste er taget på de sidste 6 måneder. Det er ved at forøge mit kalorie indtag og drikke noget Weightgainer og træne 2-3 timer om ugen (hlest 3).
Jeg er stadig igang, og vil meget gerne nå en ca. 85 kg.
Problemet er at jeg er begyndt at tage på i hovedet også, og få en lille smule dobbelthage og lidt på kinderne. Det er ikke noget der er meget voldsomt, men jeg synes nu stadig ikke at det er særlig pænt, og jeg er også bange for at jeg bliver ved med at tage på i hovedet.
Jeg tror også at min fedt procent er blevet meget større end da jeg startede, men mit mål er jo at tage kg på, men stadig beholde en meget lav fedtprocent.
Jeg er faktisk begyndt at overveje ikke at tage mere på lige nu, da jeg er bange for at blive ved med at tage på i hovedet og i fedtprocent.
Er dette normalt når man prøver at tage på, eller gør jeg noget forkert? Spiser jeg forkert, eller for meget? Er det overhoved muligt at tage vægt på i muskler uden at tage på i fedt procent og muskler?
Eller er det måske fordi jeg har taget kiloene på for hurtigt?
Og kan denne vægtforøgelse i hovedet og fedtprocenten trænes eller "spises" af igen? Jeg har hørt noget at man kan "cutte", men ved ikke helt hvad det er. Troede ikke det var fornuftigt for mig når jeg gerne vil tage på?
Jeg undskylder de mange spørgsmål og håber i kan hjælpe med det

Mvh
Peter