Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1485
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

Fedtforøgelse i forbindelse med at tage muskler på

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Alle

Jeg er en mand på 22 år.
Jeg sidder med et stort problem (synes jeg selv), som jeg håber nogle af jer kloge mennesker herinde kan hjælpe med.

Det forholder sig sådan at jeg for ca. et år siden besluttede mig at jeg var alt for tynd og gerne ville tage en masse muskler på og bevise over for mig selv at det var muligt og at jeg faktisk kunne få en flot krop. Jeg var på det tidspunkt ca. 191 cm høj og vejede ca 64 Kg. Jeg har altid været meget tynd og haft MEGET svært ved at tage vægt på.

Det lykkedes så, og jeg er nu efter et år ca. stadig 191 cm høj, men vejer 76 kg. 12 kg forøgelse, hvor langt det meste er taget på de sidste 6 måneder. Det er ved at forøge mit kalorie indtag og drikke noget Weightgainer og træne 2-3 timer om ugen (hlest 3).

Jeg er stadig igang, og vil meget gerne nå en ca. 85 kg.

Problemet er at jeg er begyndt at tage på i hovedet også, og få en lille smule dobbelthage og lidt på kinderne. Det er ikke noget der er meget voldsomt, men jeg synes nu stadig ikke at det er særlig pænt, og jeg er også bange for at jeg bliver ved med at tage på i hovedet.
Jeg tror også at min fedt procent er blevet meget større end da jeg startede, men mit mål er jo at tage kg på, men stadig beholde en meget lav fedtprocent.
Jeg er faktisk begyndt at overveje ikke at tage mere på lige nu, da jeg er bange for at blive ved med at tage på i hovedet og i fedtprocent.

Er dette normalt når man prøver at tage på, eller gør jeg noget forkert? Spiser jeg forkert, eller for meget? Er det overhoved muligt at tage vægt på i muskler uden at tage på i fedt procent og muskler?
Eller er det måske fordi jeg har taget kiloene på for hurtigt?

Og kan denne vægtforøgelse i hovedet og fedtprocenten trænes eller "spises" af igen? Jeg har hørt noget at man kan "cutte", men ved ikke helt hvad det er. Troede ikke det var fornuftigt for mig når jeg gerne vil tage på?

Jeg undskylder de mange spørgsmål og håber i kan hjælpe med det :)

Mvh
Peter

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan er dit program??
Jo større overskud, jo mere fedt kan du forvente at smide på kroppen.
artikler/bodybuilding/bodybuilding/cut-til-sommer.html

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Det er ikke muligt at tage muskelmasse på uden der kommer lidt fedt på også, man kan dog minimere fedtet, ved fx. kun at have et lille kalorieoverskud.

Cutte - betyder at ligge i kalorieunderskud. dvs. at tabe sig.

Mit råd: Justér dit kalorieindtag så du ikke spiser helt så meget. Men stadig nok til at du tager på. Når du har nået dine 85kg. inden for 20-25 uger eller lignende, kunne du godt cutte fedtmassen væk.

Mvh

Ps: God træning :)

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

andreas7074 skrev:Det er ikke muligt at tage muskelmasse på uden der kommer lidt fedt på også, man kan dog minimere fedtet, ved fx. kun at have et lille kalorieoverskud.

Mit råd: Justér dit kalorieindtag så du ikke spiser helt så meget. Men stadig nok til at du tager på. Når du har nået dine 85kg. inden for 20-25 uger eller lignende, kunne du godt cutte fedtmassen væk.

Mvh

Hvem Hilser du fra Andreas? :)
Brugeravatar

TankeN skrev:
andreas7074 skrev:Det er ikke muligt at tage muskelmasse på uden der kommer lidt fedt på også, man kan dog minimere fedtet, ved fx. kun at have et lille kalorieoverskud.

Mvh

Hvem Hilser du fra Andreas? :)

Godt du sagde mit navn! - havde lige glemt det!

Styrkeliste

Tak for de gode svar! :)

Senalt: Ja, mit program har nok været sådan at jeg har ligger i lidt for meget overskud i en periode. Jeg gik nemlig fra 70 til 75 meget meget hutigt, og det er nok der det også har sat sig nogle forkerte steder. Jeg har prøvet at lave rigtig meget research på området om hardgainer som jeg er, men det er jo en jungle næsten, det er meget svært at finde ud af synes jeg.
Jeg har også haft en tendens til at spise lige før sengetid da jeg har haft travle dage, og det tager man jo fedt på af, (har jeg hørt).

Andreas:
Det tænkte jeg nok, det er jo svært slet ikke at tage lidt fedt på.
Jeg synes det lyder som en fornuftig plan du siger, med at at de sidste kilo på på en 20-25 ugers periode.
Men at jeg så skal cutte når jeg kommer dertil, vil det ikke gøre at jeg taber mine kilo igen siden at jeg ligger i kalorieunderskud (cutte)? - troede at man cuttede når man var i kalorieligevægt, men man spiste meget sundt og fedtfattigt mad?

Hvad med Weight gainere. De er vel ok at bruge til at suplere så man kan nå sine kalorier? jeg bruger normalt mellem 50-100 g weight gainer om dagen, også de dage jeg ikke træner (men jeg holder mig fra dem når jeg er i perioder når jeg slet ikke har tid til træning).
Det er jo meget kulhydrat?

Tak!

Mvh.
Peter

peter90 skrev:Tak for de gode svar! :)

Senalt: Ja, mit program har nok været sådan at jeg har ligger i lidt for meget overskud i en periode. Jeg gik nemlig fra 70 til 75 meget meget hutigt, og det er nok der det også har sat sig nogle forkerte steder. Jeg har prøvet at lave rigtig meget research på området om hardgainer som jeg er, men det er jo en jungle næsten, det er meget svært at finde ud af synes jeg.
Jeg har også haft en tendens til at spise lige før sengetid da jeg har haft travle dage, og det tager man jo fedt på af, (har jeg hørt).

Andreas:
Det tænkte jeg nok, det er jo svært slet ikke at tage lidt fedt på.
Jeg synes det lyder som en fornuftig plan du siger, med at at de sidste kilo på på en 20-25 ugers periode.
Men at jeg så skal cutte når jeg kommer dertil, vil det ikke gøre at jeg taber mine kilo igen siden at jeg ligger i kalorieunderskud (cutte)? - troede at man cuttede når man var i kalorieligevægt, men man spiste meget sundt og fedtfattigt mad?

Hvad med Weight gainere. De er vel ok at bruge til at suplere så man kan nå sine kalorier? jeg bruger normalt mellem 50-100 g weight gainer om dagen, også de dage jeg ikke træner (men jeg holder mig fra dem når jeg er i perioder når jeg slet ikke har tid til træning).
Det er jo meget kulhydrat?

Tak!

Mvh.
Peter

Cutte betyder generelt bare at "skære fedtet væk" eller noget i den dur i hvert fald. Det har ikke rigtig noget med ens sammensætning af makroer (kulhydrat, protein, fedt) at gøre. - Selvfølgelig skal du have en bestemt mængde protein, sundt fedt osv.

Jeg bruger ikke selv Weight Gainer, for jeg har bestemt ikke svært ved at tage på, så det må nogle af de andre meget gerne kommentere på!

Tilbage til cut:
Altså om du har lyst til at cutte, afhænger jo bestemt på slutresultatet, hvis du er tilfreds, er der jo ingen grund til det, og så fortsætter du da bare dit bulk, indtil du bliver i tvivl mht. om du er "for fed" :) HELD OG LYKKE MED DET

EDIT: Mht. til at spise lige før sengetid, så er der rigtig mange herinde der gør det. De gør det primært enten fordi de ikke kan få alt deres mad ned i løbet af Morgenmad, frokost mellemmåltider og aftensmad, eller også for at forhindre et katabolsk stadie mens de sover.

Styrkeliste

Gainer er lort. Undgå det.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Gainer er lort. Undgå det.

lean gainer er da ikke dicideret "lort".
Spisning kan være et stort problem for nogle folk, og folk der ikke har problemet kan ikke forstå det. Men sådan er det, det kan dog godt ændres med tiden. Men lean gainer er vel fint?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
Legend skrev:Gainer er lort. Undgå det.

lean gainer er da ikke dicideret "lort".
Spisning kan være et stort problem for nogle folk, og folk der ikke har problemet kan ikke forstå det. Men sådan er det, det kan dog godt ændres med tiden. Men lean gainer er vel fint?

Læs indlægget før du svarer. Der var tale om weightgainer.
Lean gainer er acceptabelt, weightgainer er rent lort.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Tilbage til Kost & kosttilskud