Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Fedtprocent

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB folks, jeg har nu været på kostplan (CUT) i en uge og der er sket følgende resultat!

Body Type: Standard
Height: 183
Weight: 83,6kg
BMI: 25,0
FAT%: 17,9%
FAT MASS: 15kg
FFM: 68,6kg
TBW: 50,2kg

Efter 1 Uge:

Body Type: Standard
Height: 183 cm
Weight: 81,4kg
BMI: 24,3
FAT%: 18,1%
FAT MASS: 14,7kg
FFM: 66,7kg
TBW: 48,8kg

Umiddelbart ser det jo ud som om at jeg har tabt masser af masse og det er jo mega surt nu jeg har været så lang tid om at bygge det op. Ville lige hører om i kan udspecificere dette resultat og uddybe om hvad jeg kan gøre bedre for at miste mindre masse og mere fedt! Forstår det virkelig ikke ;/

Please hjælp, SL!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du har, så vidt jeg kan se smidt en del væske. Det er jo også inde i FFM går jeg ud fra.

Desudne kan de målinger variere fra gang til gang, så hvis du får målt kl. 17:00 og kl. 17:01 er dte ikke sikkert de er ens.

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50

Jeg går ud fra at din bekymring er henstillet til følgende to betegnelser:
TBW = Total Body Water
FFM = Fat Free Mass

Det lader til at du også har tabt noget mass(FFM), ja, som du jo selv hentyder til.

Således her anskuer jeg dine data: Du har tabt vægt, men noget af den vægt har været muskelmasse, og deraf er forklaringen på hvorfor din fedtprocent er steget.
Denne forklaring kan understøttes ved at kigge på tallene for "FFM" før/efter:

FØR:
(FFM) = 68,6kg

EFTER:
(FFM) = 66,7kg

Håber det kan bruges.

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis målingen er taget med en impedansmåler skal du ikke tage det så tungt, de er vist ret upræcise...
Min tidligere chef blev målt, på en af de store Tanita scales, til 14,5% ummiddelbart før han stilte sig på scenen til DM i bodybuilding :lol:.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Hvis målingen er taget med en impedansmåler skal du ikke tage det så tungt, de er vist ret upræcise...
Min tidligere chef blev målt, på en af de store Tanita scales, til 14,5% ummiddelbart før han stilte sig på scenen til DM i bodybuilding .

lol . .
Ja, i så fald er min forklaring ikke noget værd .. :shock:

yea, men har også fået at vide at muskler består af 70% vand, så det er jo klart at det følges lidt ad? - Men dvs. Jeg har tabt omkring 0,2kg rent muskelmasse + 1,4kg vand (muskel??!) - og så 0,3kg fedt.. Hmm, det ser faktisk ikke så galt ud opstillet sådan her :O eller hvad mener i drenge?

Accuracy of bioelectrical impedance consumer devices for measurement of body composit

--------------------------------------------------------------------------------

Obes Facts. 2008;1(6):319-24. Epub 2008 Dec 2.
Accuracy of bioelectrical impedance consumer devices for measurement of body composition in comparison to whole body magnetic resonance imaging and dual X-ray absorptiometry.

Bosy-Westphal A, Later W, Hitze B, Sato T, Kossel E, Gluer CC, Heller M, Muller MJ.

Institut fur Humanernahrung und Lebensmittelkunde, Christian-Albrechts-Universitat, Kiel, Germany. abosyw@nutrfoodsc.uni-kiel.de

OBJECTIVE: To compare body composition determined by bioelectrical impedance (BIA) consumer devices against criterion estimates determined by whole body magnetic resonance imaging (MRI) and dual energy X-ray absorptiometry (DXA) in healthy normal weight, overweight and obese adults. METHODS: In 106 adults (54 females, 52 males, age 54.2 +/- 16.1 years, BMI 25.8 +/- 4.4 kg/m(2)) fat mass (FM), skeletal muscle mass (SM), total body bone-free lean mass (TBBLM), and level of visceral fat mass (VF) were estimated by 3 single-frequency bipedal (foot-to-foot) and one tretrapolar BIA device, and compared to body composition measured by MRI and DXA. Bland-Altman and simple linear regression analyses were used to determine agreement between methods. RESULTS: %FMDXA, SMMRI or TBBLMDXA showed good relative and absolute agreement with two bipolar and one tetrapolar instrument (r(2) = 0.92-0.96; all p < 0.001; mean bias <1.5 %FM and <1 kg SM or TBBLM) and less relative and absolute agreement for another bipolar device (r(2) = 0.82 and 0.84, mean bias approximately 3 %FM and approximately 3 kg SM). The 95% limits of agreement (bias +/- 2 SD) were narrowest for the tetrapolar device (-6.59 to 4.61 %FM and -4.62 to 4.74 kg SM) and widest for bipolar instruments (up to -14.54 to 8.58 %FM and -9.52 to 3.92 kg SM). Systematic biases for %FM were found for all bipedal devices, but not for the tetrapolar instrument. CONCLUSION: Because of the lower agreement between foot-to-foot BIA and DXA or MRI for the assessment of body composition in individuals, tetrapolar electrode arrangement should be preferred for individual or public use. Bipolar devices provide accurate results for field studies with group estimation.

***EDIT***
var vist noget rod jeg fik skrevet....
Sidst rettet af Foodman 11. jan 2010, 15:07, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

yea, men har også fået at vide at muskler består af 70% vand, så det er jo klart at det følges lidt ad? - Men dvs. Jeg har tabt omkring 0,2kg rent muskelmasse + 1,4kg vand (muskel??!) - og så 0,3kg fedt.. Hmm, det ser faktisk ikke så galt ud opstillet sådan her :O eller hvad mener i drenge?

Vand ja.
Deviation ja.

= ikke så slemt endda.

S.Lanng skrev:yea, men har også fået at vide at muskler består af 70% vand, så det er jo klart at det følges lidt ad? - Men dvs. Jeg har tabt omkring 0,2kg rent muskelmasse + 1,4kg vand (muskel??!) - og så 0,3kg fedt.. Hmm, det ser faktisk ikke så galt ud opstillet sådan her :O eller hvad mener i drenge?

Jeg mener ikke at du kan konkludere særligt meget :)
Brugeravatar

Jvf. mit første indlæg, så har jeg prøvet at blive målt, hvor udskriften sad fast og vi lavede derfor en ny måling med det samme og der var, mener jeg, 0,3% i forskel på fedtprocenten på de to.

Men mange ting spiller jo ind, tid dagen, hvad du har spist/drukket osv.

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50

Men i hvertfald, når alt kommer til alt var grunden til at jeg ville ind og måles efter en uge det at jeg ville være sikker på at min kur ikke var for hård ved mine muskler :) - Men fortsætter som jeg har gjort og håber på "spejl-resultater" snarest :D

I mit center oplever jeg også nogle gange upræcise målinger. Hvor fedt % er gået op eller ned på bare 5 dage med 2-3%, selvom der står at FFM er uændret. Jeg ovejer selv helt at droppe de målinger.Selvom jeg gør det samme tid på dagen, og ikke spiser inden så hjælper det ikke rigtigt i længden.

Mht. til dit CUT.

Hva er dit mål? Hvor langt vil du ned i fedt%?

drop alle de fancy målinger; spejlet, vægten og vennerne/kæresten skal nok fortælle jer hvis de kan se fremgang.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:drop alle de fancy målinger; spejlet, vægten og vennerne/kæresten skal nok fortælle jer hvis de kan se fremgang.

Eller brug en fedttang, som giver langt mere præcise og konstante målinger, når man har lært at bruge dem.

At basere noget udfra subjektive holdninger fra venner/kæreste/whatever holder ingen steder.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Moody skrev:drop alle de fancy målinger; spejlet, vægten og vennerne/kæresten skal nok fortælle jer hvis de kan se fremgang.

Eller brug en fedttang, som giver langt mere præcise og konstante målinger, når man har lært at bruge dem.

At basere noget udfra subjektive holdninger fra venner/kæreste/whatever holder ingen steder.

hvorfor det? hvad er der så helvedes interessant ved konstant at kende din fedtprocent for en hobbymotionist? især med de udsving der er forbundet med målingen af denne, og fedttangen er alligevel kun interessant ned til et vist punkt.

dem der følger dig, herunder digselv (og endnu bedre træningsmakkere) kan følge din fremgang, hvis du sammen med et ikke helt forvrænget selvopfattelse og en præcis vægt så er du nået langt mht at måle fremgang.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Selve størrelsen på det tal der angiver din fedt procent kan i princippet være komplet irrelevant. Det er jeg helt enig i.
Dog er der, såfremt du ellers forstår at anvende værktøjet rigtigt, en større konstanthed ved fedttangen end ved andre målemetoder man kan komme i nærheden af som alm. dødelig. Nok til den giver resultater man kan bruge til noget.

Uanset hvordan man vender og drejer det, vil det i alle tilfælde altid være bedre, at måle ting som bl.a. fremgang på noget objektivt frem for noget subjektivt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00