Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1514
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1512

Følg bodybuilding.dk på

Fiskeolie-kapsler

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg synes efterhånden markedet af fiskeoliekapsler er stort og grumset, og de forskellige producenter gør det ikke just mere gennemskueligt.

Mig bekendt er det vigtigste, at der skal være et højt indhold af EPA og DHA. Nogle producenter har indholdet af disse pr. kapsel. Andre har dem pr. anbefalet dagsdosis, som snildt kan være 6 kapsler.

Altså er de store og billige bøtter umiddelbart ikke altid det bedste køb, da man her foreslår 6 kapsler pr. dag grundet et lavt indhold af EPA og DHA, mens mindre bøtter med kapsler indeholende en stor mængde EPA og DHA måske kun foreskriver een daglig pille.

Hertil kommer også, at kapslernes størrelse kan være forskellig. Nogle har 500mg pr kapsel, mens andre har det dobbelte.

Sidst men ikke mindst er indholdet af tungmetaller og andre skadelige stoffer tilsyneladende også svært varierende.

Så er der nogen, der har et godt overblik over, hvor man får mest for pengene? Uden at det er proppet med tungmetaller? For det er meget at vælge mellem, synes jeg.

EDIT: Nu håber jeg ikke, jeg lægger for meget op til brud poå forummets regler mht. at reklamere for konkurrenter. Hvis det ser sådan ud, må I endelig stoppe mig :)

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

tja du kan jo tage de forskellige produkter du nu kan finde, og lave en udregning på hvad et dagligt indtag koster for hver, så bliver det nemt at se hvad der er billigst.

For som du siger er der forskel på størrelsen på kapslerne, samt indholdet.

så hvis du med produkt a skal indtage 6 kapsler så find 1 kapselpris og x med 6, og det samme med de andre.

Og så længe du får dæket dit daglige behov sådan ca, så skal det nok gå.
Så om du vælger de billigste, og indtager en håndfuld, eller den dyreste og nøjes med 1 pille gør ingen forskel.

Jeg gør som med vitaminpiller. Der køber jeg den billigste multivitamin. Ingen grund til at købe andet, for det virker jo ikke bedre. Og jeg er sikkert allerede dækket ind via min alm. kost.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Ja, det er klart at jeg langt hen ad vejen selv kan lave regnestykket. Sværere er det naturligvis ikke at dividere med 4 eller 6.

Nu er markedet bare så stort, og der er så mange forskellige producenter at det ville blive en større opgave. Så var der nogen, der kendte nogen der måske allerede havde lavet den slags regnestykker ville jeg da slupre det i mig.

Og så fremgår tungmetallet mig bekendt heller ikke på varedeklarationen på bøtterne.

http://go.tv2.dk/article.php/id-3393311 ... t-liv.html

I bunden står der "guide til fiskeolie". Tryk der
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Ioxer skrev:http://go.tv2.dk/article.php/id-33933116:spis-fisk-og-red-dit-liv.html

I bunden står der "guide til fiskeolie". Tryk der

Tak. Det var lige præcis noget i den stil, jeg søgte! :)

Læs denne artikel om fiskeolie:

http://www.bodylab.dk/fiskeolie/
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (10)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online