Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 989
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 986

Følg bodybuilding.dk på

Flad bænk og skrå bænk samme dag?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB.

Ved godt det nok er et simpelt spørgsmål og svaret er nok også simpelt, jeg vil dog bare gerne høre hvad folk gør.

Træner i både flad bænk og skrå bænk samme dag? hvis ja hvorfor? hvis nej hvorfor?

Fordi med min egen erfaring så er jeg helt bombet når jeg skal køre skrå efter at have kørt flad, så ville bare sikre mig at det ikke gjorde noget at man kørte flad på brystdag 1 og skrå på brystdag 2.

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvor mange gange om ugen træner du bryst ? og hvilke
øvelser bruger du

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Jepper det gør jeg. For at blive stor og stærk. Det virker!
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog

odin skrev:hvor mange gange om ugen træner du bryst ? og hvilke
øvelser bruger du

Træner bryst 2-3 gange om ugen lige pt.

Kører flad bænk og som regelt skrå. hvis ikke jeg skifter mellem dagene, så kører jeg stående cable flyes og flyes 45grader. dips og decline bænk med dumbells. så varier jeg dog og kører nogle andre cabel øvelser nogle gange kan ikke lige navnene.
Sidst rettet af Arizon 1. feb 2011, 17:45, rettet i alt 1 gang.

8800 skrev:Jepper det gør jeg. For at blive stor og stærk. Det virker!

Jamen er det forkert hvis jeg siger at hvis du tog skrå bænk en dag uden flad bænk ville du så ikke løfte meget tungere den dag end hvis du havde kørt bænk først?

Arizon skrev:Hey BB.

Ved godt det nok er et simpelt spørgsmål og svaret er nok også simpelt, jeg vil dog bare gerne høre hvad folk gør.

Træner i både flad bænk og skrå bænk samme dag? hvis ja hvorfor? hvis nej hvorfor?

Fordi med min egen erfaring så er jeg helt bombet når jeg skal køre skrå efter at have kørt flad, så ville bare sikre mig at det ikke gjorde noget at man kørte flad på brystdag 1 og skrå på brystdag 2.

Ideen i at køre begge øvelser samme dag er vel netop at du bliver mere "bombet".

Kør dem sammen, hver for sig, på samme dag eller forskellige. Forskellen på de to øvelser er minimal.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

mesomorf skrev:

Ideen i at køre begge øvelser samme dag er vel netop at du bliver mere "bombet".

Kør dem sammen, hver for sig, på samme dag eller forskellige. Forskellen på de to øvelser er minimal.

Jamen jeg bliver jo bombet i den forstand da jeg trækker til max i alt andet, det jeg mener med bombet er, at jeg kan slet ikke løfte de samme kilo som hvis jeg undlader bænk og jeg går meget hurtigere til failure hvis jeg kører begge øvelser samme dag, og som du selv siger forskellen på de 2 øvelser er minimal, så der kan vel intet ske ved at dele dem op?

hvis du træner bryst 2 - 3 gange om ugen er det nok med en af dem men veksel mellem dem feks

mandag flad bænk

onsdag skrå bænk

fredag flad uge 2

mandag skrå

onsdag flad

fredag skrå

træner du fullbody ? hvis du gør så har du for mange brystøvelser :) syntes jeg

Arizon skrev:
mesomorf skrev:

Jamen jeg bliver jo bombet i den forstand da jeg trækker til max i alt andet, det jeg mener med bombet er, at jeg kan slet ikke løfte de samme kilo som hvis jeg undlader bænk og jeg går meget hurtigere til failure hvis jeg kører begge øvelser samme dag, og som du selv siger forskellen på de 2 øvelser er minimal, så der kan vel intet ske ved at dele dem op?

Helt rigtigt. Der sker intet ved at dele dem op. Men heller intet ved at køre dem sammen. Du kan naturligvis ikke løfte samme antal kg som ved dagens 1. og 2. sæt, men det havde du heller ikke kunnet hvis du bare var fortsat med flad bænk.

Når det så er sagt så er de øvelser klasser bedre end både db- og cable-flyers, så det er bedre at droppe nogle (alle?) af den slags øvelser og bruge mere tid på bænkpres - flad, incline, decline, db eller bb.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

drop alle dine fly hvis du træner bryst 3 gange om ugen så er det nok med kun 1 - 2 øvelser :) fordi du får trænet dem 3 gange ugen. ved ikke om du køre dips når du træner triceps men de rammer også brystet

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster