Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 951
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 948

Følg bodybuilding.dk på

for mange øvelser til hvert muskelgruppe

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hey , mig og min ven har haft en diskution om hans trænings program.
jeg kender ikk helt til de øvelser han bruger, men jeg ved at han køre 3 forskellige øvelser med 3 sæt x 10 reps til hvert muskel gruppe. undtalt lige de små muskel grupper som biceps, hvor det kun er 2 øvelser med 3 sæt x 10 reps.

jeg synes det er overkill, og han synes det er tilpas.

hvad synes i ? :)

han har 1 års erfaring.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

peter1993 skrev:hey , mig og min ven har haft en diskution om hans trænings program.
jeg kender ikk helt til de øvelser han bruger, men jeg ved at han køre 3 forskellige øvelser med 3 sæt x 10 reps til hvert muskel gruppe. undtalt lige de små muskel grupper som biceps, hvor det kun er 2 øvelser med 3 sæt x 10 reps.

han har 1 års erfaring.

er det fullbody eller et split

Kostplan: Ingen kostplan

peter1993 skrev:hey , mig og min ven har haft en diskution om hans trænings program.

han har 1 års erfaring.

Jeg syntes ikke det lyder som overkill.

3 øvelser af 3x10 til hver muskelgruppe er hvertfald ikke et overkill.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Logbog: Vis logbog

Jeg vil ikke kalde det overkill, men rigeligt. Det er trodsalt kun 3 sæt pr øvelse, men med 1 års erfaring, ville jeg mene at han godt kunne gå ned til 6-7-8RM istedet for 10. Havde han kørt 4-5 sæt er 2 øvelser RIGELIGT. Der er heller ingen grund til at træne mere end 1 øvelse til de mindre muskelgrupper da de i forvejen bliver trænet i de store øvelser.

Dæncker skrev:Jeg vil ikke kalde det overkill, men rigeligt. Det er trodsalt kun 3 sæt pr øvelse, men med 1 års erfaring, ville jeg mene at han godt kunne gå ned til 6-7-8RM istedet for 10. Havde han kørt 4-5 sæt er 2 øvelser RIGELIGT. Der er heller ingen grund til at træne mere end 1 øvelse til de mindre muskelgrupper da de i forvejen bliver trænet i de store øvelser.

tro mig din ven som du omtaler kunne sågar tage flere øvelser ikke mange flere men

Dæncker skrev:Jeg vil ikke kalde det overkill, men rigeligt. Det er trodsalt kun 3 sæt pr øvelse, men med 1 års erfaring, ville jeg mene at han godt kunne gå ned til 6-7-8RM istedet for 10. Havde han kørt 4-5 sæt er 2 øvelser RIGELIGT. Der er heller ingen grund til at træne mere end 1 øvelse til de mindre muskelgrupper da de i forvejen bliver trænet i de store øvelser.

Hvorfor?
Bare fordi man har trænet i længere tid kan jeg ikke se mening i at man nødvendigvis skal falde i reps?
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

mathias1989 skrev:

Hvorfor?
Bare fordi man har trænet i længere tid kan jeg ikke se mening i at man nødvendigvis skal falde i reps?

Fordi så kører han (3x3x10) 90 reps pr muskelgruppe i den samlede volume. Det er altså lige på vippen til at være overkill. Hans træningserfaring gør at han godt kan tage lavere RM da hans sene-, bindevæv og knogledensitet godt kan tåle tungere belastninger.

han træner et 2 spilt program

Du er nødt til at definere hvad du mener med muskelgruppe. Du kan i princippet mene så forskellige ting som fx bagkæde, ryg eller lats.

Hvis vi taler tre øvelser til hele ryggen, så er det ikke for meget, men hvis han laver tre forskellige slags pulldowns er det bare åndssvagt.

You see?
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster