Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 883
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 880

Følg bodybuilding.dk på

For meget træning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Godaften til alle på BB.dk :)
Før jeg stiller mit spørgsmål kan jeg lige starte med at fortælle lidt om mig selv:
Er lige fyldt 18, er forholdsvis ny indenfor seriøs træning og træner for at opbygge et seriøst fundament, primært af lean muskelmasse, under bulk.

Træner i øjeblikket et 2 split jeg kører igennem 2 gange, for så at tage en off-day, for at gentage dette. Altså: 4 træningsdage, 1 off-day, 4 træningsdage osv. osv.

Mit spørgsmål lyder så på om I synes det er for meget? Skader det mere end det gavner at styrketræne 6 gange om ugen når man ikke er en erfaren BB'er? :)
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hmm.. Tja det er vel et spørgsmål om hvor hardcore du er...

Jeg ville køre 2 on 1 off... Hvis du føler du kan holde til det, og ikke kommer i overtræning er det IMO fint... MEn det kommer jo også an på hvor stor din workload er. og hvad du laver ud over at træne.... F.eks, jeg er tømrer, et forholdsvis fysisik hård arbejde.... JEg har svært ved at holde til at træne mere end 3 nogle gange 4 gange om ugen.. sidder man på skolebænken, har man tit mere fysisk overskud.... Men det kommer simpelthen an på hvor sej du er.
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Kostplan: Vis kostplan

Går på gymnasiet og spiller fodbold, dog kun cirka 1 gange ugenligt. Herudover cykler jeg/går til de ting jeg skal. Men udover træningen vil jeg ikke sige, at jeg er meget fysisk aktiv.
Rent lystmæssigt er der intet problem med at træne 6 gange om ugen, men har på den anden måde jo heller ikke lyst at træne hvis det intet nytter :)
- Arnold Schwarzenegger

anders078 skrev:Går på gymnasiet og spiller fodbold, dog kun cirka 1 gange ugenligt. Herudover cykler jeg/går til de ting jeg skal. Men udover træningen vil jeg ikke sige, at jeg er meget fysisk aktiv.
Rent lystmæssigt er der intet problem med at træne 6 gange om ugen, men har på den anden måde jo heller ikke lyst at træne hvis det intet nytter :)

Nej det er klart..... jeg tror hvis dit program ser fornuftigt ud, ville jeg køre 2 on 1 off...
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Det er meget svært at sige udfra det du skriver. Du kan træne hver eneste da hvis du har lyst, hvis du bare ikke har for mange sæt og for høj intensitet.

Det er meget forskelligt hvor meget folk kan holde til, og hvor meget de kan restituere. Hvis man er van til at træne meget, kan du også holde til mere.

Prøv at poste dit program, så vil det give et bedre indtryk af det... Men det bedste ville bare være at prøve dig frem. Hvis du bliver ved med at være træt i kroppen og du stagnerer i din styrke, så det jo nok overtræning... hvis ikke, så fortsæt hvis lysten er der :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

Okay, tak for svaret. Imo er mit program meget fornuftigt. Det bygger på basisøvelserne (squat, dødløft, bænkpres) suppleret af mere isolerede øvelser, men alle udført med frie vægte (undtagen én mavemaskine). Opvarmer 15 min på et crosstrainer hver gang, herudover tager styrketræningen mig ca. 1,5time.
- Arnold Schwarzenegger

Ja.... jeg fiskede sådan set også lidt efter hvor mange sæt og reps du kører og med hvilken udmatningsgrad...

prøv at skrive dit program op for ugen med sæt og gentagelser ...
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Topform Motionscenter - Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

zjadoe skrev:Det er meget svært at sige udfra det du skriver. Du kan træne hver eneste da hvis du har lyst, hvis du bare ikke har for mange sæt og for høj intensitet.

Det er meget forskelligt hvor meget folk kan holde til, og hvor meget de kan restituere. Hvis man er van til at træne meget, kan du også holde til mere.

Prøv at poste dit program, så vil det give et bedre indtryk af det... Men det bedste ville bare være at prøve dig frem. Hvis du bliver ved med at være træt i kroppen og du stagnerer i din styrke, så det jo nok overtræning... hvis ikke, så fortsæt hvis lysten er der :)

Okay, kan da lige poste det:
Dag 1 + 3 (Bryst, skulder, tri, mave):
4x8 Bænkpres (nogle gange flere sæt med færre reps, og omvendt)
4x8-10 DB Incline BP
3x10-12 DB Flyes
4x8-10 DB Skulderpres
4x10 DB Lat. raises
3x Mavemaskine
2x Øvelse til nederste del af mavemuskulaturen
4x(så mange jeg kan) Dips
3x10 Kabel triceps push down

Dag 2 + 4 (Ben, ryg, bi):
4x10 Squat (nogle gange flere sæt med færre reps, og omvendt)
4x8-10 DL (nogle gange flere sæt med færre reps, og omvendt)
3x12 Leg curl
3x12 Leg extension
4x8-10 Pull down
4x10 DB BOR
3x12 Shrugs
3-4 x 8-12 Preacher curls

Har ikke rigtig følt mig decideret, men er gået ret så meget i stå med hensyn til mit bænkpres fx.
- Arnold Schwarzenegger

Varmer også op 15 min på crosstrainer før hver træning. Derudover tager det mig ca. halvanden time.
- Arnold Schwarzenegger

I stedet for at kører en fast cyclus, så bare lyt til din krop. Tag en off dag når du kan mærke der er brug for det, og du ikke orker at træne. Det vigtigste man kan kører inden for BB er at lytte til sin krop, på den måde undgår man skader, overtræning, og så meget andet.

Men så træne max fire dage i træk, men du skal ikke føle dig tvunget til det - som sagt, lyt til din krop.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

There is no such thing as overtraining, only under-resting and under-eating. :thumpup:
Brugeravatar

Reputation point: 5

SimonJ skrev:There is no such thing as overtraining, only under-resting and under-eating. :thumpup:

Enig. Men mit spørgsmål lyder jo også på om jeg kommer til at "under-rest'e" ved at styrketræne seks af ugens syv dage. :)
- Arnold Schwarzenegger

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster