Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ejland skrev:Hej.
Jeg træner i øjeblikket et 2-split program 4 gange om ugen.
Mandag og torsdag: Bryst, skulder og triceps
Tirsdag og fredag: Ben, ryg og biceps
Dette har jeg kørt i et godt stykke tid, og jeg overvejer et nyt program for at vedligeholde motivationen.
Jeg har en ven, som er blevet anbefalet et andet 2-split program af sin Centerchef. Det går ud på at den ene dag træner man forkroppen (Forlår, bryst, forskuldre, bicep og mave) og den næste dag træner man bagkroppen (Baglår, ryg, bagskuldre og triceps)
Er det optimalt?
Jeg har altid fået af vide, at Bryst/triceps skal trænes samme dag og Ryg/bicep samme dag for at få optimal restitution?
Nogen som har prøvet den alternative form for 2-split?
Mvh. Ejland

Ioxer skrev:Ejland skrev:Hej.
Jeg træner i øjeblikket et 2-split program 4 gange om ugen.
Mandag og torsdag: Bryst, skulder og triceps
Tirsdag og fredag: Ben, ryg og biceps
Dette har jeg kørt i et godt stykke tid, og jeg overvejer et nyt program for at vedligeholde motivationen.
Jeg har en ven, som er blevet anbefalet et andet 2-split program af sin Centerchef. Det går ud på at den ene dag træner man forkroppen (Forlår, bryst, forskuldre, bicep og mave) og den næste dag træner man bagkroppen (Baglår, ryg, bagskuldre og triceps)
Er det optimalt?
Jeg har altid fået af vide, at Bryst/triceps skal trænes samme dag og Ryg/bicep samme dag for at få optimal restitution?
Nogen som har prøvet den alternative form for 2-split?
Mvh. Ejland
grunden til at man deler det op i bryst/skulder/triceps og ben/ryg/biceps dage er fordi. I næsten alle bryst øvelser bruger man skulderen og triceps. og i næsten alle ryg øvelser bruger man biceps. Og i en del ryg øvelser bruger man også benene.
ret mig hvis jeg tager fejl

Ved der er flere der har prøvet at bytte om på biceps og triceps, så det hed bryst biceps og ryg triceps. Skal selv prøve det på et tidspunkt bare for at se hvordan kroppen reagere på det.
det sikkert ikke det mest optimale det du er foreslået. Men hvis det er det der skal til for at få lidt mere motivation så man kan presse sig bedre, ja så er det jo bedre end at lave en halvhjertet træning på et alm. 2 split program.
Giv det et forsøg, og bliv klogere på dig selv, og hvordan din krop reagere på en anden type split end du er vant til

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster