Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

For- og bagkrop, alternativt 2-split?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Jeg træner i øjeblikket et 2-split program 4 gange om ugen.
Mandag og torsdag: Bryst, skulder og triceps
Tirsdag og fredag: Ben, ryg og biceps

Dette har jeg kørt i et godt stykke tid, og jeg overvejer et nyt program for at vedligeholde motivationen.
Jeg har en ven, som er blevet anbefalet et andet 2-split program af sin Centerchef. Det går ud på at den ene dag træner man forkroppen (Forlår, bryst, forskuldre, bicep og mave) og den næste dag træner man bagkroppen (Baglår, ryg, bagskuldre og triceps)

Er det optimalt?
Jeg har altid fået af vide, at Bryst/triceps skal trænes samme dag og Ryg/bicep samme dag for at få optimal restitution?
Nogen som har prøvet den alternative form for 2-split?

Mvh. Ejland

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ejland skrev:Hej.

Dette har jeg kørt i et godt stykke tid, og jeg overvejer et nyt program for at vedligeholde motivationen.
Jeg har en ven, som er blevet anbefalet et andet 2-split program af sin Centerchef. Det går ud på at den ene dag træner man forkroppen (Forlår, bryst, forskuldre, bicep og mave) og den næste dag træner man bagkroppen (Baglår, ryg, bagskuldre og triceps)

Er det optimalt?
Jeg har altid fået af vide, at Bryst/triceps skal trænes samme dag og Ryg/bicep samme dag for at få optimal restitution?

Mvh. Ejland

grunden til at man deler det op i bryst/skulder/triceps og ben/ryg/biceps dage er fordi. I næsten alle bryst øvelser bruger man skulderen og triceps. og i næsten alle ryg øvelser bruger man biceps. Og i en del ryg øvelser bruger man også benene.

ret mig hvis jeg tager fejl :)
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ioxer skrev:
Ejland skrev:Hej.

Er det optimalt?

Mvh. Ejland

grunden til at man deler det op i bryst/skulder/triceps og ben/ryg/biceps dage er fordi. I næsten alle bryst øvelser bruger man skulderen og triceps. og i næsten alle ryg øvelser bruger man biceps. Og i en del ryg øvelser bruger man også benene.

ret mig hvis jeg tager fejl :)

Ja, det har du ret i. Du burger presseøvelserne den ene dag og træk den anden. Så får man også en optimal restitution. Men spg. var mere omkring det andet program. Nogen der har hørt om det, prøvet det eller lign. ?

Ved der er flere der har prøvet at bytte om på biceps og triceps, så det hed bryst biceps og ryg triceps. Skal selv prøve det på et tidspunkt bare for at se hvordan kroppen reagere på det.

det sikkert ikke det mest optimale det du er foreslået. Men hvis det er det der skal til for at få lidt mere motivation så man kan presse sig bedre, ja så er det jo bedre end at lave en halvhjertet træning på et alm. 2 split program.

Giv det et forsøg, og bliv klogere på dig selv, og hvordan din krop reagere på en anden type split end du er vant til :)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Ved der er flere der har prøvet at bytte om på biceps og triceps, så det hed bryst biceps og ryg triceps. Skal selv prøve det på et tidspunkt bare for at se hvordan kroppen reagere på det.

det sikkert ikke det mest optimale det du er foreslået. Men hvis det er det der skal til for at få lidt mere motivation så man kan presse sig bedre, ja så er det jo bedre end at lave en halvhjertet træning på et alm. 2 split program.

Giv det et forsøg, og bliv klogere på dig selv, og hvordan din krop reagere på en anden type split end du er vant til

Har selv kørt som nævnt ovenfor i godt 1 måneds tid, bare for at prøve noget nyt..
men er nu gået tilbage til den klassiske.. Bryst,skulder,tri. Ben,ryg,bi :D
virker bare bedere for mig.. men sys da du skal prøve dig frem som tidligere nævnt og se hvad der er bedst for dig! vi er jo alle forskellige :dance:

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Prøv det hvis du sys det. Ingen programmer er korrekte. Folk vokser på de sinsygeste programmer mens andre kun vokser på de der "standart" programmer. Så prøv det dog. Lyder egentlig ret spændene:D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Søg google FST-7 :wink:
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (1)

Det lyder ikke komplet åndsvagt, men hvis du er på vej videre fra et 2-split så tag dog skridtet og find et 3-split der passer dig.

FST-7 er nok liiiige avanceret nok..

:wink:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster