Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 820
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Før træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa:)! jeg kommer tit hjem fra skole, og skal så direkte til træning. Jeg tænkte om det ville være bedst for mig at tage en banan lige før, så jeg for nogle hurtig virkene sukker ind osv. eller bare træne på tom mave og så snuppe proteinshaking når man er kommet hjem:)?!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

løftenewbie skrev:Hejsa:)! jeg kommer tit hjem fra skole, og skal så direkte til træning. Jeg tænkte om det ville være bedst for mig at tage en banan lige før, så jeg for nogle hurtig virkene sukker ind osv. eller bare træne på tom mave og så snuppe proteinshaking når man er kommet hjem:)?!

Generelt betyder disse småting ikke alverden. Gør hvad du føler fungerer og virker rigtigt. Jeg ville anbefale at få lidt mad ned inden træning. Det kunne være 1-1½ time inden. Det kommer generelt an på at have en mængde overskud af energi inden træning. Det fungerer tit værre hvis man spiser 'relativt' store mængder inden træningen, da kroppen derefter bruger energi på denne energiomsætning.
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvad med at have lidt ekstra mad med i skole? Så kunne du spise et "større" måltid 1 times tid inden træning :)?
Brugeravatar

Reputation point: 5

løftenewbie skrev:Hejsa:)! jeg kommer tit hjem fra skole, og skal så direkte til træning. Jeg tænkte om det ville være bedst for mig at tage en banan lige før, så jeg for nogle hurtig virkene sukker ind osv.

Det er ikke livsnødvendigt at spise lige inden træning, men du skal helst ikke dukke op i noget der ligner fastende tilstand. En banan eller to inden træning lyder fint, hvis det passer ind i din plan.
løftenewbie skrev:eller bare træne på tom mave og så snuppe proteinshaking når man er kommet hjem:)?!

Vent ikke til du kommer hjem med shaken, men drik den umiddelbart efter endt pas. Ingen grund til ikke at tweake de sidste par procent ud af træningen når det er så let.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

mesomorf skrev:
løftenewbie skrev:Hejsa:)! jeg kommer tit hjem fra skole, og skal så direkte til træning. Jeg tænkte om det ville være bedst for mig at tage en banan lige før, så jeg for nogle hurtig virkene sukker ind osv.

Det er ikke livsnødvendigt at spise lige inden træning, men du skal helst ikke dukke op i noget der ligner fastende tilstand. En banan eller to inden træning lyder fint, hvis det passer ind i din plan.
løftenewbie skrev:eller bare træne på tom mave og så snuppe proteinshaking når man er kommet hjem:)?!

Vent ikke til du kommer hjem med shaken, men drik den umiddelbart efter endt pas. Ingen grund til ikke at tweake de sidste par procent ud af træningen når det er så let.

Mesomorf got it right!

Det handler ikke om at man måske får minimalt ud af at drikke sin shake lige efter træning, sammenlignet med et måltid en time efter, eller at indtage carbs pre-workout (som formentlig gør at du kan performe en lille smule bedre), men mange bække små, gør en stor å. Nu er der højst sandsynligt flere steder topicstarter kunne sætte ind og få bedre resultater, end timingen af måltiderne, men det gør alt sammen en forskel.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

tak for det :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00