Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Forberedelse op til konkurrence

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Tiden går, og inden vi ser os om er det september. For mit vedkommende betyder det deltagelse i AF debutantstævne. Som stævnets navn afslører, er det første gang jeg deltager.

Forbundet med deltagelse i konkurrence er en masse forberedelse af forskellig karakter, og alt dette kan virke uoverskueligt for en uerfaren som jeg selv, og garanteret også andre brugere herinde. Jeg tror selv jeg har ret godt styr på det meste, i hvert fald teoretisk - herunder selvfølgelig cut, men også posering, væskeudtømning m.m. Personligt kommer jeg mere i tvivl når vi snakker dagene op til, og især barbering og tan.

Denne tråd er ment som en slags guide-line til os newcomers i scene-verdenen, og et sted hvor der kan blive delt tips og tricks om forberedelserne hertil. Jeg håber nogle af jer erfarne brugere på dette område, har lyst til at dele jeres erfaringer.

Jeg vil gerne selv ligge ud med følgende spørgsmål: Hvordan forholder du dig til barbering? Hvilken dag gør du det, og med hvilke remedier? Deruodver har jeg samme spørgsmål mht. tan. Hvor meget tan får du fra sol, hvilke produkter bruger du (protan m.fl.), hvornår og hvor mange lag påfører du dig, hvordan med bad, hvad med ansigtet?

Ser frem til at høre fra nogle af jer, der har stået i samme situation :)
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

Med hensyn til tan så er der kun få (eller et faktisk? Jantana), der er godkendt til konkurrencebrug herhjemme :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Med hensyn til tan så er der kun få (eller et faktisk? Jantana), der er godkendt til konkurrencebrug herhjemme :wink:

Tak, det er meget brugbar info! :) Kan man finde mere om lignende på dbff.dk?

Jeg ved du er en travl herre, men samtidig også at du netop har været alt dette igennem - ville du måske skrive et par linjer om din oplevelse?
Brugeravatar

Fitness World

Styrkeliste

Garik skrev:Med hensyn til tan så er der kun få (eller et faktisk? Jantana), der er godkendt til konkurrencebrug herhjemme :wink:

Er det også den der bruges ved "on site tanning" som nogle jo tilbyder ?
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Intet galleri

Gosser skrev:

Jeg ved du er en travl herre, men samtidig også at du netop har været alt dette igennem - ville du måske skrive et par linjer om din oplevelse?

Det står også på DBFF (altså at Jantana er det eneste godkendte).

Skal nok skrive lidt uddybende omkring det hele i morgen.

mic skrev:

Er det også den der bruges ved "on site tanning" som nogle jo tilbyder ?

Nej, det tror jeg ikke, det er. Men der er også regler for spray tanning (skulle også gerne fremgå på DBFF, men jeg er ikke kendt på dette område).
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Gosser skrev:

Tak Garik, det vil jeg se frem til.
Brugeravatar

Fitness World

Styrkeliste

Gosser skrev:
Garik skrev:
Gosser skrev:

Tak Garik, det vil jeg se frem til.

Hvad vil du gerne høre om mere specifikt :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Hvis du har en ledig stund, ville et par linjer om, hvordan du arbejdede med din styrke op til konkurrencen, og evt. forøgede dine reps i styrkedisciplinerne, være helt fantastik. :dope:
Gik du bare all-in på pull ups, og tvang kroppen til at blive bedre, eller havde du en mere systematisk tilgang?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 119.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog

Garik skrev:Hvad vil du gerne høre om mere specifikt :)

Hovedsageligt hvordan din uge op til newcomers forløb. Både mht. kost, træning, fysisk forberedelse som barbering/tan m.m og hvad der ellers hører til. Også retrospektivt set; hvad gik godt, og evt. noget du ville gøre anderledes? :)
Brugeravatar

Fitness World

Styrkeliste

Inb4shitstorm, så er jeg ikke det bedste eksempel på en atlet, da jeg manglede meget masse og måske aldrig burde have stillet op. Ikke desto mindre stillede jeg op og fik mig nogle gode erfaringer og minder.

For at starte midt i alting, så var styrken i disciplinerne ikke i fokus i min træning - simpelthen fordi jeg manglede masse, hvorfor det blev kraftigt opprioriteret. Jeg ville ganske givet have disponeret anderledes, såfremt mit udgangspunkt var bedre. Her kan jeg altså ikke bidrage med alverden.

Barbering
Tror jeg startede med at barbere mig en måned før (for at "afprøve" det). Og gjorde det så to uger før og onsdagen før (skulle op søndag).

Ugen op til bar præg af lav energi, lavt indtag og højt humør. Sidste træning var onsdag. Fredag formiddag gik med madlavning til hele weekenden og så en køretur til Ringsted. Herefter stod den på indvejning og afslapning.

Lørdag slappede jeg også af nærmest hele dagen, da jeg simpelthen ikke havde energi til at overvære selve stævnet. Fik en omgang Jantana om dagen og carbede ellers stille og roligt op.

Søndag: Tidligt op, Jantana på og masser af carbs. Ned i backstage/downstage-området (folk der har været i Ringsted ved, hvad jeg mener) og carbe lidt up og gøre mig klar. Pump up og så på scenen. Ned igen, vente, op til styrkerunder, ned igen, vente, pump up og op igen til finalen. Done.

Selve kosten orker jeg ikke rigtig at gå i detaljer i, men kodeordet, såfremt man ikke kører væskeudtømning, er clean foods og at fjerne AL salt (så ingen hamburgerryg, ingen krydderiblandinger et cetera), så man ikke binder unødig væske.

I det store hele vil jeg dog anbefale at få en coach på - om ikke andet så bare de sidste par uger. Uden CJ's hjælp var jeg ikke nået dertil, hvor jeg trods alt nåede til. Skulle jeg stille op igen, ville jeg ikke tøve med at betale for en coach. Hjælpen er uvurderlig og lader dig fokusere på det vigtige i stedet for alt muligt andet.

Der er garanteret mere at tilføje, så spørg løs.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Overvej voksbehandling frem for barbering. Dog ikke i skridtet. :P
Vælger du at blive vokset, så gør det ugen før, så huden har mulighed for at komme sig inden der skal farve mv. på.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Garik @ Tak for svaret! Så alt i alt fik du kun to omgange Jantana? Og jeg går ud fra bad er no go når det er på?

Pind @ Det vil jeg overveje! Hvis det gøres en uge før, er der så ikke risiko for at det kommer godt frem igen, eller er det så lidt at det ikke er noget problem?
Brugeravatar

Fitness World

Styrkeliste

Gosser skrev:Garik @ Tak for svaret! Så alt i alt fik du kun to omgange Jantana? Og jeg går ud fra bad er no go når det er på?

Pind @ Det vil jeg overveje! Hvis det gøres en uge før, er der så ikke risiko for at det kommer godt frem igen, eller er det så lidt at det ikke er noget problem?

Jeg fik kun to omgange, men det er forskelligt fra person til person, hvad der er brug for. Vi testede det en måned før for at se, hvordan Jantana reagerede på min hud (nogle bliver grønne :P ). Alt i alt brugte jeg to bøtter Jantana (Eller halvanden, men de kan ikke gemmes).

I forhold til barbering så gør man det ikke lige op til, da kroppen kan reagere ved at binde væske og blive irriteret og rødlig - derfor gør man det en tre-fem dage inden, så kroppen falder til ro :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Gosser skrev:Garik @ Tak for svaret! Så alt i alt fik du kun to omgange Jantana? Og jeg går ud fra bad er no go når det er på?

Jeg fik kun to omgange, men det er forskelligt fra person til person, hvad der er brug for. Vi testede det en måned før for at se, hvordan Jantana reagerede på min hud (nogle bliver grønne :P ). Alt i alt brugte jeg to bøtter Jantana (Eller halvanden, men de kan ikke gemmes).

I forhold til barbering så gør man det ikke lige op til, da kroppen kan reagere ved at binde væske og blive irriteret og rødlig - derfor gør man det en tre-fem dage inden, så kroppen falder til ro :)

Vigtige informationer! Meget rart at vide, så man ikke står med problemer få dage før det går løs :)
Brugeravatar

Fitness World

Styrkeliste

Gosser skrev:Pind @ Det vil jeg overveje! Hvis det gøres en uge før, er der så ikke risiko for at det kommer godt frem igen, eller er det så lidt at det ikke er noget problem?

Ikke ved voksbehandling.. Det holder det en 3 - 5 uger.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00