Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bramz skrev:Ville umiddelbart foreslå dig at køre noget for lænden. (Dødløft er altid god.) BOR er super god, men ville ikke sige at det var nok!

Ole_S skrev:Bramz skrev:Ville umiddelbart foreslå dig at køre noget for lænden. (Dødløft er altid god.) BOR er super god, men ville ikke sige at det var nok!
Jeg køter RDL på Ben - dagen. Burde det ikke være nok til lænden?

Legend skrev:Ole_S skrev:Bramz skrev:Ville umiddelbart foreslå dig at køre noget for lænden. (Dødløft er altid god.) BOR er super god, men ville ikke sige at det var nok!
Jeg køter RDL på Ben - dagen. Burde det ikke være nok til lænden?
Det er svært at vurdere et program baseret alene på stikord.
Men.... Forsimpling er ofte en god ide, sålænge øvelsesvalget er godt. BOR eller DB row er begge fine valg. Evt med lidt variation i tempo/pauser og strict-hed.

Jonskyfreak skrev:BOR er godt! men ville nok smide dødløft oveni, og køre en smule tungere end 12 reps

Ole_S skrev:12 sæt (BOR)? Eller om jeg bør vælge 2-3 forskellige øvelser med færre reps, for at ramme mine lats fra forskellige vinkler.

mikej skrev:Ole_S skrev:12 sæt (BOR)? Eller om jeg bør vælge 2-3 forskellige øvelser med færre reps, for at ramme mine lats fra forskellige vinkler.
Uden at være så erfaren som mange herinde, vil jeg altid mene kvalitet frem for kvantitet..
- Dødløft, BOR og pull-ups.. De tre øvelser vil jeg til enhver tid foretrække frem for kabeltræk eller lign.
Også vil jeg mene at hele ryggen er ramt, så kan du så selv lege med variationer som fx. stivbenet dødløft og one arm row..
Mange styrkeløftere er ikke så begejstret for BOR da det stresser lænden ret meget, men det hvis primært fordi deres fokus er så stort på squat og dødløft?!

Marcc7 skrev:Du kan sagtens køre 3-split, som et GVTish program med gode kvalitetsøvelser. Jeg foretrækker selv at "nøjes" med DL, Yates row og Pull-ups. Men tager en gang i mellem også lidt goodmornings og seated cable rows.

Ole_S skrev:Marcc7 skrev:Du kan sagtens køre 3-split, som et GVTish program med gode kvalitetsøvelser. Jeg foretrækker selv at "nøjes" med DL, Yates row og Pull-ups. Men tager en gang i mellem også lidt goodmornings og seated cable rows.
Så jeg vil godt kunne nøjes med BOR og RDL?

A Menace To Chicken skrev:Forskellen beror ikke i så høj grad, som mange tror, på om man kører horisontalt eller vertikalt. Den virkelig forskel finder du i grebsvidden. Elbows in, eller elbows out. Der er andet at træne omme på ryggen, end bare lats og erector. Upper back grupperne; rear delts, trapz II og III, rhomboideus, teres major og minor og en røvfuld flere, der ligger og gemmer sig. Det er disse muskler du rammer, med et bredt greb - elbows out. Latissimus dorsi aktiveres bedst med albuerne inde, under øvelser som chins, close-grip pulldowns, dumbbell rows, Yates row (og andre BOR-varianter med forholdsvis smalt greb) samt cable high-rows o.lign. Skal man sigte på upper back grupperne, er øvelser som Pendlay rows, dumbbell rows elbows out, wide-grip machine rows, shovel-grip pulldown-rows, Meadows row og selvfølgelig wide-grip pullups fordelagtige.
Så, facit:
Vælg to trækøvelser, en med albuerne ude og en med albuerne inde. Så er du dækket ind.

A Menace To Chicken skrev:Forskellen beror ikke i så høj grad, som mange tror, på om man kører horisontalt eller vertikalt. Den virkelig forskel finder du i grebsvidden. Elbows in, eller elbows out. Der er andet at træne omme på ryggen, end bare lats og erector. Upper back grupperne; rear delts, trapz II og III, rhomboideus, teres major og minor og en røvfuld flere, der ligger og gemmer sig. Det er disse muskler du rammer, med et bredt greb - elbows out. Latissimus dorsi aktiveres bedst med albuerne inde, under øvelser som chins, close-grip pulldowns, dumbbell rows, Yates row (og andre BOR-varianter med forholdsvis smalt greb) samt cable high-rows o.lign. Skal man sigte på upper back grupperne, er øvelser som Pendlay rows, dumbbell rows elbows out, wide-grip machine rows, shovel-grip pulldown-rows, Meadows row og selvfølgelig wide-grip pullups fordelagtige.
Så, facit:
Vælg to trækøvelser, en med albuerne ude og en med albuerne inde. Så er du dækket ind.

Ole_S skrev:A Menace To Chicken skrev:Forskellen beror ikke i så høj grad, som mange tror, på om man kører horisontalt eller vertikalt. Den virkelig forskel finder du i grebsvidden. Elbows in, eller elbows out. Der er andet at træne omme på ryggen, end bare lats og erector. Upper back grupperne; rear delts, trapz II og III, rhomboideus, teres major og minor og en røvfuld flere, der ligger og gemmer sig. Det er disse muskler du rammer, med et bredt greb - elbows out. Latissimus dorsi aktiveres bedst med albuerne inde, under øvelser som chins, close-grip pulldowns, dumbbell rows, Yates row (og andre BOR-varianter med forholdsvis smalt greb) samt cable high-rows o.lign. Skal man sigte på upper back grupperne, er øvelser som Pendlay rows, dumbbell rows elbows out, wide-grip machine rows, shovel-grip pulldown-rows, Meadows row og selvfølgelig wide-grip pullups fordelagtige.
Så, facit:
Jeg vil også gerne takke for det brugbare svar.
Kan man ikke forsimple det ved at køre 5 sæt CG BOR, og derefter 5 sæt WG BOR?
Som sagt, vil jeg gerne forsimple mit program mest muligt.

A Menace To Chicken skrev:Ole_S skrev:A Menace To Chicken skrev:Forskellen beror ikke i så høj grad, som mange tror, på om man kører horisontalt eller vertikalt. Den virkelig forskel finder du i grebsvidden. Elbows in, eller elbows out. Der er andet at træne omme på ryggen, end bare lats og erector. Upper back grupperne; rear delts, trapz II og III, rhomboideus, teres major og minor og en røvfuld flere, der ligger og gemmer sig. Det er disse muskler du rammer, med et bredt greb - elbows out. Latissimus dorsi aktiveres bedst med albuerne inde, under øvelser som chins, close-grip pulldowns, dumbbell rows, Yates row (og andre BOR-varianter med forholdsvis smalt greb) samt cable high-rows o.lign. Skal man sigte på upper back grupperne, er øvelser som Pendlay rows, dumbbell rows elbows out, wide-grip machine rows, shovel-grip pulldown-rows, Meadows row og selvfølgelig wide-grip pullups fordelagtige.
Så, facit:
Jeg vil også gerne takke for det brugbare svar.
Kan man ikke forsimple det ved at køre 5 sæt CG BOR, og derefter 5 sæt WG BOR?
Som sagt, vil jeg gerne forsimple mit program mest muligt.
Det burde sagtens kunne lade sig gøre. F.eks. Yates row og Pendlay row. Du kan så variere fra gang til gang, hvilken variant du starter med.
Giv den gas, broder.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster